Test: Mercedes EQA 250

Test

Energičnost na kratke razdalje - EQA je zmogljiv, vozniško zelo prijeten in udoben avto, a ...


Najmanjši Mercedesov električni cestni terenec EQA je zmogljiv, vozniško zelo prijeten in udoben avto. Škoda je le, da po svojem bencinsko-dizelskem bratu, mercedesu GLA, poleg praktičnosti in oblike ni povzel tudi potovalne učinkovitosti. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Foto: Kompaktni električni mercedes ...

Oglas
Oglas

Po prvih treh testih Mercedesovih povsem električnih avtomobilov ugotavljamo, da rdeča nit zvezdniške elektrifikacije bolj kot k učinkovitosti pelje k odličnemu vozniškemu udobju in zmogljivostim - energičnosti torej. Se pa zaradi tega vse skupaj malce zaplete pri uporabnosti. 

(Pre)drago električno doplačilo Mercedesovega udobja

Vprašanje je, če so dosedanji kupci odličnih Mercedesovih bencinskih in dizelskih cestnih terencev res pripravljeni izdatno doplačati električno iskrivost ter udobje zaradi tišine v vožnji. Tega odgovora sicer nismo iskali na testu novega EQA, ga bo pa kmalu podal trg. Glede na skopo slovensko prodajo modelov EQC in EQV gre sklepati, da bo tudi EQA električni mercedes namenjen za dopolnitev domačega voznega parka. Pri nas verjetno ni prav veliko kupcev, ki so pripravljeni odšteti dobrih 62 evrskih tisočakov - toliko je, upoštevajoč dodatno opremo, treba pripraviti za takega mercedesa EQA 250, kot smo ga imeli na testu - za električno dopolnitev osebne mobilnosti. V prvih treh mesecih letošnjega leta je bilo pri nas med 360 prodanimi novimi mercedesi vsega 10 povsem električnih avtomobilov iz družine EQ. Morda je tako majhna številka tudi posledica motenih dobav avtomobilov, a vseeno si je težko predstavljati, da bi se bil pripravljen klasičen kupec Mercedesovih avtov na račun elektrike za precej več denarja odpovedati pregovorni avtocestni suverenosti, s katero blestijo vsi mercedesi razen dosedanjih modelov EQ, pri katerih je prav avtocestni doseg njihova najbolj šibka točka. Prav to je bil tudi naš največji pomislek po koncu testa EQA. Avto je vozniško prvovrsten in prostorsko praktičen - in ob večjem dosegu oziroma manjši porabi elektrike bi ga brez težav priporočili kot edinega v garaži. Sploh, če ob tem pomislimo na testa občutno cenejših mercedesov GLA 200 d in GLB 220 d 4matic, ki sta le za kanček manj vozniško uglajena oziroma prefinjena, a tudi neprimerljivo bolj energetsko suverena in prepričljiva na daljših razdaljah. Mercedes EQA 250 za prvovrstno električno udobje zahteva zajetno doplačilo in preveč kompromisov - predvsem takrat, ko se je treba kam dlje odpeljati po avtocesti. 

Vozniške energičnosti mu ne manjka, so mu pa največjo hitrosti omejili na 160 km/h. Predvsem zaradi razpoložljive zaloge energije oziroma njenje porabe pri višjih hitrostih. 

Skoraj 100 kilometrov manj od obljubljenega dosega

Takoj, ko voznik začne uživati v njegovi lahkotni vodljivosti, iskrivosti in natančnosti, ga na realna tla postavi doseg. Kljub razmeroma zmogljivi električni shrambi (66,5 kWh), ki smo jo z vgrajenim DC polnilnikom polnili celo s 108 kW moči, kar je celo malce več, kot navajajo (100 kW) v tehničnih podatkih, smo na testu z 90 odstotki razpoložljive elektrike prevozili le 296 km. Če bi povsem izpraznili kar 480 kilogramov težak litij-ionski akumulatorski sklop s petimi moduli, v katerih je 200 celic, bi prevozili 329 kilometrov. To je 97 kilometrov manj od obljubljenega povprečnega dosega po merilnem ciklu WLTP. Veliko smo se sicer vozili tudi po avtocesti, a ne z najvišjo dovoljeno hitrostjo, saj potem povprečna poraba hitro poskoči tja proti 25 kWh na 100 kilometrov. Ob tem velja izpostaviti, da so se oblikovalci precej potrudili z optimizacijo aerodinamike, saj EQA zračne tokove usmerja zelo učinkovito in ima za cestnega terenca zelo dober količnik zračnega upora - 0,28. To se izkazuje tudi z res zavidljivim zvočnim udobjem, saj je tudi pri višjih hitrostih avto zelo tih. (Pre)velika poraba električne energije je zagotovo najšibkejši člen tega avtomobila tudi v primerjavi z nekaterimi najsodobnejšimi tekmeci. Cenejši in večji, a tehnološko zelo napreden hyundai ioniq 5, ki smo ga testirali pri podobnih temperaturah, je v povprečju porabil 18,2 kWh na 100 kilometrov, kar nekaj manj od porabe 20,2 kWh z EQA. 

Mercedesovi inženirji v električnem razredu EQ vidijo več možnosti za povečevanje dosega v sistematičnih izboljšavah in integraciji vseh pogonskih ter porabniških komponent, nikakor pa ne v povečevanju velikosti oziroma zmogljivosti akumulatorjev, kar podpiramo, saj preveč zmogljivi akumulatorji postanejo ozko grlo na domačih polnilnicah. 

Kljub temu, da je kar inovacij za povečanje vozniške učinkovitosti - od pametnega načrtovanja poti, izboljšane aerodinamike, pametne rekuperacije in popolnega pregleda nad porabo energije - že vgrajenih tudi v kompaktni mercedes EQA, ne moremo trditi, da smo bili na testu zadovoljni z učinkovitostjo. Marsikateri večji tekmec je v povprečju porabil 2 ali 3 kWh elektrike manj na 100 kilometrov.

Na cesti odličen

Na pogled, po občutkih za volanom in na cesti je električni EQA pravi mercedes, ki z odlično uravnoteženim podvozjem suvereno obvladuje cesto in tudi pri dinamični vožnji prepričljivo skriva dobri dve toni teže. Hipna dostava 375 Nm navora na prednji kolesi omogoča suvereno in zelo zvezno pospeševanje. Na mokri cesti ima z brzdanjem navora kar nekaj dela sistem za nadzor zdrsa. 
Mercedes EQA se pelje odlično med ovinki in v mestu. Pohvalo si zasluži tudi prilagodljiva elektrodinamična zavora oziroma večstopenjska rekuperacija, ki jo voznik lahko prilagaja z obvolanskima stikaloma. Ob predvidevanju vožnje se pri običajni vožnji skoraj ni treba dotakniti mehanske zavore. Zelo dobro deluje tudi samodejna rekuperacija. Oznaka EQA 250 pomeni vstopno pogonsko raven z električnim motorjem, ki zmore 140 kW konične moči. 
Pogon je povsem dovolj zmogljiv za vsakogar, omogoča pa tudi vleko do 750 kg težke prikolice, kar pomeni, da nanj lahko brez težav pripnete večino lahkih potovalnih počitniških prikolic, ki smo jih nedavno predstavili v Motoreviji. Vlečno napravo so z 80 kg vertikalne obremenitve ustrezno pripravili še za kolesarski prtljažnik, na katerega ob taki nosilnosti lahko naložite tudi dve težji električni kolesi ali tri lažja običajna. Zahtevnejšim voznikom EQA ponuja tudi električni štirikolesni pogon z dvema elektromotorjema. 

Eleganten svetlobni podpis, ki se razteza skozi celotno širino električno pomičnih prtljažnih vrat, oblikovno plemeniti tudi zadnji del avtomobila in daje vedeti, da spada v električno družino EQ.

Eleganten zunaj in znotraj

EQA eleganco električnega pogona dopolnjuje tudi s podobo. Karoserija je povsem brez ostrih robov, maska je zgoraj obrobljena s svetlobnim LED trakom, ki povezuje odlično prilagodljiva žarometa. Eleganten svetlobni podpis, ki se razteza skozi celotno širino električno pomičnih prtljažnih vrat, oblikovno plemeniti tudi zadnji del avtomobila in daje vedeti, da spada v električno družino EQ. Svetloba pomembno vlogo igra tudi v notranjosti, kjer diskretna prostorska osvetlitev s sprotnim prilagajanjem barvnih odtenkov sporoča izbrani vozni program in celo nastavljeno temperaturo - ob vklopu gretja zračniki zažarijo v rdeči svetlobi oziroma modri ob hlajenju. Pohvalimo tudi zelo dober sedežni položaj, preglednost in udobno vstopanje v avto oziroma izstopanje iz njega. Prostora na zadnji klopi je dovolj za dva odrasla. 

Prtljažnik je z deljivimi naslonjali zadnje klopi v razmerju 40:20:40 in s 340 litri osnovne prostornine še dovolj velik, da ob polnilnih priključkih ostane še dovolj prostora za družinsko prtljago.  

Digitalno ne najnovejši, ker še ne zna slovensko 

Ob vsem digitalnem prestižu, ki se bohoti v zares izdatnem podatkovnem bogastvu na doplačljivih zaslonih visoke ločljivosti, pametni navigaciji, ki zna celo na poti do cilja iskati ceste, po katerih je mogoče voziti učinkoviteje in glasovno ustrežljivem MBUX vmesniku, pa vendarle velja pripomba: avto za 62 tisočakov ni imel aktivnega radarskega tempomata. Ne moremo niti mimo dejstva, da digitalne veščine ni poganjala najnovejša Mercedesova programska oprema, saj v izbirnikih ni bilo mogoče izbrati slovenščine. Naš jezik podpira različica 7.0, ki je nameščena v novih mercedesih razredov S in C

Če smo na začetku omenili drago doplačila za uglajenost električnega pogona, je prav, da na koncu potegnemo črto tudi pod prestižem. Za zahtevani denar boste v Mercedesovi ponudbi dobili tudi kakšno večjo limuzino, karavana ali cestnega terenca z bencinskim ali dizelskim motorjem pod pokrovom ter z bistveno večjo energijsko gostoto v posodi za gorivo, ki omogoča precej več neomejene svobode. Zgolj v razmislek: priključno-hibridni mercedes E 300 de 4matic, ki za šalo premaga nekajsto kilometrov avtoceste in se v mesto pripelje na elektriko, stane le 5 tisočakov več kot naš testni EQA 250 z vsemi doplačili. 

Za brezžično polnjenje pametnega telefona je treba doplačati kar 897 evrov, za samodejno klimatsko napravo pa 581 evrov.

 

Oglas
Oglas

Pod črto …

Mercedes EQA je dober električni avto, če si njegov drag prestiž lahko privoščite kot dopolnitev družinske garaže za krajše vsakodnevne opravke. Njegovo energičnost preveč omejuje premajhen doseg. 

Všeč nam je +

prostorna kabina, kakovostna izdelava, zmogljiv pogon, dobre vozne lastnosti, udobje, uporabna digitalizacija

Ni nam všeč -

(pre)velika poraba, velika masa, številna doplačila

Pri Mercedesu za električne avtomobile še vedno servisni interval predpisujejo enkrat letno oziroma na 25 tisoč prevoženih kilometrov. Pri Tesli, denimo, servisni interval sploh ni predviden, temveč le kontrolni pregledi in vzdrževanje po potrebi.

Tehnični podatki

Mercedes EQA 250

Motor in prenos moči: asinhroni električni motor, največja moč: 140  kW (190 KM), največji navor: 375 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 66,5 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 100 kW (DC). Pogon na prednji kolesi, samodejni reduktorski menjalnik s stalnim razmerjem.
Mere in masa:  dolžina: 446,3  cm, širina: 183,4  cm, višina: 162  cm, medosna razdalja: 272,9 cm, masa praznega vozila: 2040  kg, dovoljena skupna masa: 2470  kg, prtljažnik: od 340 do 1320 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,9 s, normna povprečna poraba električne energije: 15,7 kWh/100km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 20,2 kWh  l/100 km, normni doseg: 426 km, povprečni doseg na testu: 329 km.
Cena: Star Import: 54.900 EUR
Na domači ali javni polnilnici serijski 11-kilovatni polnilnik izmeničnega toka poskrbi, da je zaloga elektrike v celoti obnovljena v slabih šestih urah. Z vgrajenim DC polnilnikom smo na hitri polnilnici pogonski akumulator polnili celo s 108 kW moči, kar je celo malce več, kot največjo moč polnjenja navajajo (100 kW) v tehničnih podatkih.

 

Ključne besede


MercedesTest avtaElektrikaElektrični avticestni terenecElektromobilnostmercedes EQA

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

11

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

11

Shrani

Delite s prijatelji