Test: Kia sportage 1.6 T-GDi HP MHEV GT-line 7DCT

Test

Ponovno uspešnica - uveljavljeno ime v pestri ponudbi cestnih terencev, je z novo generacijo pridobil najsodobnejšo tehniko, pestro pogonsko izbiro in veliko digitalne vsebine.


Kiin sportage, sicer uveljavljeno ime v pestri ponudbi cestnih terencev, je z novo generacijo pridobil najsodobnejšo tehniko, pestro pogonsko izbiro in veliko digitalne vsebine - predvsem pa zelo opazno podobo, po kateri se učinkovito loči od dokaj uniformiranih tekmecev. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Že peta generacija sportaga - prva je bila predstavljena pred daljnimi 28 leti - kupce ponovno snubi z veliko tehnologije in družinsko uporabnostjo za razmeroma zmerno ceno. A hkrati je novi sportage dokaz, da je v avtomobilskem svetu vse težje narediti poceni in hkrati tehnološko sodoben avto; takšen sportage z najmočnejšim bencinskim motorjem, pogonom na prednji kolesi in najbogatejšim paketom opreme GT-line ob upoštevanju vseh mogočih popustov ((ne)preglednost in (ne)transparentnost uradnih cenikov avtomobilskih prodajalcev si zasluži ločen članek) stane 36.800 evrov, kar ni več tako malo - in je tudi nekaj tisočakov dražji od primerljivega hyundaija tucsona, sicer tehničnega bratranca sportaga. 

Tako tucson kot sportage na cesti izstopata s svojima ekstravagantnima podobama, a sta si na pogled zelo različna.

Neprepoznaven, a vpadljiv

Ko že govorimo o tehnični sorodnosti s tucsonom, ne moremo mimo oblikovnih razlik med obema avtomobiloma; tako tucson kot sportage na cesti izstopata s svojima ekstravagantnima podobama, a sta si na pogled zelo različna. Sportaga od daleč prepoznamo po kljukastih dnevnih lučeh na vsaki strani maske, a tudi po nenavadno vbočenih in izbočenih karoserijskih oblinah zadaj. Sportage je ob generacijski menjavi res izgubil prepoznavnost, a pridobil veliko unikatnosti. 

Vzorna prostornost

Za prostornost in uporabnost so bolj kot oblikovna domiselnost pomembne mere avtomobila: s 451,5 cm dolžine in 268 cm medosne razdalje sportage spada v razred srednjevelikih cestnih terencev, ob bok VW tiguanu, peugeotu 3008, Fordovi kugi in ostalim. Pri Kii so razpoložljive centimetre dobro izkoristili: zadaj z dovolj prostora za kolena in glave (tudi) odraslih potnikov, za drugo vrsto sedežev pa s 562-litrskim in na 1751 litrov povečljivim prtljažnikom (z deljenim naslonjalom v razmerju 20 : 40 : 20), ki ima sicer dokaj visok nakladalni rob (približno 70 cm od tal), a tudi uporabno širino. 48-voltni blagi hibridni sistem z dodatnim akumulatorjem pod prtljažnim dnom sicer vzame nekaj litrov prostora, a ne zmanjšuje uporabnosti sportaga. 

Prtlajžnik zmore ponuditi od 562 do 1751 l prostora. 

Digitalno v pravi smeri

Pri Kii očitno dobro razumejo tudi digitalne želje in kaprice svojih kupcev; rahlo ukrivljen panoramski nadstrešek digitalnih merilnikov in multimedijske naprave je ličen izdelek s čitljivo in pregledno grafiko, zgledno prevedenim slovenskim vmesnikom in uporabno posebnostjo koncerna Hyundai/Kia - praznim zaslonom (le z uro in vremensko ikono) multimedijske naprave, ki kot prevzeta začetna nastavitev zaslona ne pleni pozornosti voznika. Tudi Kiin uporabniški vmesnik ima seveda vrsto izbirnikov in podizbirnikov (ki zahtevajo veliko pozornosti), a z dodatno vrstico prilagodljivih ikon ponuja tudi nekaj bližnjic do najpogosteje uporabljanih prikazov na zaslonu in nastavitev. 
Pohvalimo lahko tudi vgrajene materiale, kakovost izdelave in dovolj odlagalnih predalčkov ter površin za vse vozniške drobnarije (razen premajhnih predalov v vratih), ki jih običajno vozimo s seboj. Ne manjkajo niti predal za induktivno polnjenje mobilnikov in USB vtičnice, pogrešali smo le brezžično povezavo za zrcaljenje mobilnega telefona na zaslon: Applov CarPlay deluje le prek žične povezave. Prednja sedeža sicer nista športno školjkasta, a ponujata dovolj dobro oporo, predvsem pa veliko (električne) nastavljivosti, da ni težko najti pravilnega in udobnega položaja sedenja. 

Pri Kii očitno dobro razumejo tudi digitalne želje in kaprice svojih kupcev. Pohvalimo lahko tudi vgrajene materiale, kakovost izdelave in dovolj odlagalnih predalčkov ter površin za vse vozniške drobnarije (razen premajhnih predalov v vratih), ki jih običajno vozimo s seboj.

Dovolj zmogljivosti in udobja

Preskusnega sportaga je poganjala najmočnejša pogonska možnost iz cenika: 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z blago hibridno tehnologijo, ki zmore 132,4 kW (180 KM) in ima 265 Nm navora. Motor prek sedemstopenjskega avtomatiziranega menjalnika poganja prednji kolesi, za (mehanski) štirikolesni pogon pa je treba doplačati 1600 evrov. 48-voltni blagi hibridni sistem pomaga pri speljevanju in pospeševanju, vsaj v teoriji pa pripomore tudi k nekaj manjši porabi goriva. Naša testna poraba goriva 8,6 l/100 km je bila za dober liter višja od tovarniško obljubljene, a nekako v skladu s pričakovanji za 1,6 tone težak avto. 
Motor je v osnovi dovolj prožen in zmogljiv za suvereno vožnjo v vseh razmerah, bi si pa želeli večjo usklajenost z menjalnikom; pri speljevanjih je na primer težko pravilno dozirati plin za uglajeno speljevanje, menjalnik pa občasno samosvoje vztraja v posamični prestavi ali pa prestavi takrat, ko ne bi bilo treba. A v celem je sportage prijeten in uglajen sopotnik, ki se le na dolgih avtocestnih vzponih malce preveč napreza. 
Sportagove vozne lastnosti odlikuje dober kompromis med čvrstostjo vzmetenja in voznim udobjem; sportage se tudi v ostrih ovinkih le malo nagiba, a ni zato prav nič pretrd ali neudoben. Sicer lahkoten volanski mehanizem bi bil lahko malce natančnejši. 

Popolna opremljenost 

Paket opreme GT-line kot najbogatejši v ponudbi vsebuje prav vso varnostno opremo, ki je na voljo za sportaga - od sistema za prečni nadzor zadaj in sistema za delno samodejno vožnjo v koloni do učinkovitega radarskega tempomata in malce preveč občutljivega sistema za ohranjanje smeri vožnje. K asistenčnim sistemom je treba dodati še serijsko usnje na sedežih, pametna LED žarometa, ogrevane (in hlajene) sedeže ter volanski obroč, pa še marsikaj drugega. A popolna oprema ni poceni: v primerjavi z drugo najrazkošnejšo različico EX style je za GT-line treba doplačati več kot 2 evrska tisočaka, kar na koncu prinese že omenjeno končno ceno 36.800 evrov. 

Motor je v osnovi dovolj prožen in zmogljiv za suvereno vožnjo v vseh razmerah, bi si pa želeli večjo usklajenost z menjalnikom.

 

Oglas
Oglas

Pod črto ...

Novi sportage je najboljši dokaz, kako velike preskoke dela južnokorejski koncern Hyundai/Kia ob vsaki novi generaciji avtomobilov: z novim sportagom se Kia brez težav pomeri s katerimkoli evropskim in japonskim cestnim terencem. Ni brez napak, a tudi njegovi tekmeci niso …

Všeč nam je +

prostornost, digitalno vozniško okolje, uravnoteženo vzmetenje, bogata varnostna oprema

Ni nam všeč -

uglajenost menjalnika, dokaj velika poraba goriva, premajhna vratna predala

Tehnični podatki

Kia sportage 1.6 T-GDi HP MHEV GT-line 7DCT

Motor in prenos moči: turbo, bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 132,4 kW (180 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 265 Nm pri 4500 vrt./min. Blagi hibridni sistem. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 451,5 cm, širina: 186,5 cm, višina: 165 cm, medosna razdalja: 268 cm, masa praznega vozila: 1580 kg, dovoljena skupna masa: 2145 kg, prtljažnik: 562/1751, posoda za gorivo: 54 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 201 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,2 l/100 km, izpust CO2: 163 g/km, poraba na testu: 8,6 l/100 km.
Cena: KMAG: 36.790 EUR

 

Ključne besede


Test avtaKiacestni tereneckia sportage

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

109

Priljubljenost članka

109

Shrani

Delite s prijatelji