Test: Kia xceed 1,4 T-GDi EX stream

Test

Čistokrvni križanec kia xceed je pravi oblikovni posebnež med svojimi avtomobilskimi brati.


Najnovejši križanec Kiine modelske družine ceed, xceed je pravi oblikovni posebnež med svojimi avtomobilskimi brati. Ni najdaljši, a je prostoren. Ni karavan, a ima velik prtljažnik. Kaj je torej?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Genska banka celotne družine ceed

Xceed je čistokrvni križanec, saj združuje gene celotne družine ceed, ki pa jih kaže na zelo samosvoj, a zanimiv in presenetljivo skladno oblikovan način. Xceed je 8,5 cm daljši od kombiluzinskega ceeda, stoji na velikih 18-palčnih platiščih, od tal pa je oddaljen kar 18,4 cm, kar pomeni udobnejše vstopanje in višje sedenje za volanom. Strešna linija oziroma zadnji del avtomobila rišeta vmesno pot med karavansko praktičnostjo ceeda sw in kupejevsko eleganco proceeda. Uporaben in lahko dostopen 426-litrski prtljažnik, v katerega je treba vrečke dvigniti razmeroma visoko, zato predstavlja dober kompromis med modo in praktičnostjo. Pod prtljažnim dnom smo pogrešali uporabne predale iz ceeda sw in proceeda, a xceed želi biti tudi malce makadamskega pustolovca, zato ima v dvojnem dnu zasilno rezervno kolo. Glede prostornosti kabine v primerjavi z ostalimi modeli družine ceed ne izstopa, saj ima enako razdaljo med osema: prostor za kolena visokoraslih zadaj je še vedno odvisen tudi od višine oziroma uvidevnosti potnikov spredaj. V primerjavi s kombillimuzino pa si pripombo zasluži preglednost, predvsem nazaj. V notranjosti velja pohvaliti, da kljub dosledni digitalizaciji in povezljivosti, ki ponuja tudi spletno povezavo, xceed pod velikim 10,25-palčnim zaslonom ohranja hitro dosegljiv pas stikal za osnovne funkcije samodejne klimatske naprave, vklopa gretja sedežev in volana.

Čeprav je xceed od ceste oddaljen skoraj toliko kot večina cestnih terencev (18,4 cm) ima nižje postavljeno težišče in se z voznimi lastnostmi povsem približa dinamiki kombilimuzinskega ceeda.

Na makadamu blesti

Xceed je kot križanec zelo dobro prilagojen cestam vseh vrst. Ima nekoliko mehkeje nastavljeno vzmetenje, zato zelo dobro gladi oziroma požira cestne neravnine, na makadamu pa blesti. V ovinek se nekoliko bolj nagne kot ostali ceedi, a kljub temu ohranja natančnost in lahkotno vodljivost.

Pohvalo si zasluži 1,4-litrski bencinski turbo štirivaljnik. Xceed na krilih njegove prožnosti - vseh 242 Nm navora je na voljo že pri 1500 vrtljajih - pusti zelo živahen vtis in ob tem ne povzroča skrbi zaradi energetska stroška. Višji in slabih 50 kg težji križanec je na testu v povprečju na 100 kilometrov porabil le 2 decilitra goriva več (6,9 l) kot kombilimuzina.

Oprema EX stream pomeni najvišjo raven in vključuje veliko tehnologije za varnejšo in bolj udobno vožnjo. Si pa kritiko zasluži dejstvo, da pri ročnem 6-stopenjskem menjalniku voznik sploh nima možnosti uporabe aktivnega radarskega tempomata, saj je ta na voljo le z avtomatiziranim 7-stopenjskim menjalnikom. Upoštevajoč številne popuste glede na različne plačilne pogoje je cenovno konkurenčen avto.

Ergonomiji voznikovega delovnega prostora ni kaj očitati, sploh ker pri Kii niso podlegli trendu umikanja mehanskih stikal. Digitalni zaslon je bolj odziven in grafično sodobnejši kot smo vajeni od njegovih tekmecev azijskih avtomobilskih znamk, predvsem japonskim. Tudi s tem daje vedeti, da je Korejec le po potnem listu, sicer pa zasnovan in izdelan v Evropi.

Pod črto …

Kia xceed je oblikovno zanimiv, tehnološko dosleden in družinsko uporaben avto. Kot pravi križanec združuje prednosti različnih karoserijskih oblik in tako ustreže množici različnih želja.

Všeč nam je +

všečna podoba, oddaljenost od tal, višji sedežni položaj, kakovostna armaturna plošča s praktičnimi odlagalnimi prostori, odziven in zmogljiv motor

Ni nam všeč -

(pre)dolga prestavna razmerja, brez radarskega tempomata

Prva misel, ko pogledaš xceeda je, da so kombilimuzinski ceed, karavanski ceed sw in kupejevski proceed preživeli vročo noč na Kiinem oblikovalskem centru v Frankfurtu in zgodil se je xceed. Vemo, da je to slišati nekoliko čudno, celo malce pokvarjeno, a rezultat križanja zgoraj naštetih družinskih modelov je v resnici precej posrečen in zelo moderen.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1353 cm3, največja moč: 103  kW (140 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 242 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 439,5  cm, širina: 182,6 cm, višina: 149,5  cm, medosna razdalja: 265  cm, masa praznega vozila: 1345  kg, dovoljena skupna masa: 1820  kg, prtljažnik: 426 - 1378  l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 6 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 137  g/km, poraba na testu: 6,9  l/100 km.
Cena: KMAG: 26.090 EUR
Družinsko uporabnost prtljažnika povečuje zadnja klop deljiva v razmerju 40:20:40.

 

 

Ključne besede


testTest avtaKiaKrižanecKia ceedkia xceed

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

205

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

205

Shrani

Delite s prijatelji