Test: Mazda CX-60 e-skyactiv PHEV homura AWD

Test

Prvenstveni vzpon - Priključno-hibridni pogon in inovativen samodejni menjalnik sta le dva “prvenca”, s katerimi kupce lovi nova mazda CX-60.


Priključno-hibridni pogon in inovativen samodejni menjalnik sta le dva “prvenca”, s katerimi kupce lovi nova mazda CX-60. Še pomembnejši utegne biti cena, ki seže prek 60 evrskih tisočakov - in s katero Mazda s CX-60 vstopa ob bok prestižnejših tekmecev …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Mazdina odločitev za vstop v razred večjih - in dražjih - cestnih terencev se z vidika slovenskih tržnih razmer oziroma naše kupne moči ne zdi prav aplavza vreden dosežek, a pri Mazdi imajo pred seboj širšo sliko. Z novo platformo, novimi motorji in novim cenovnim pozicioniranjem ciljajo  na trge, kjer je kupna moč precej večja, z njo pa tudi prodajni obeti. Povrhu vsega je CX-60 tudi idealen avto za sedanje nove avtomobilske čase, v katerih se podirajo desetletja stara cenovna razmerja in v katerih ni nič nenavadnega, da je treba za 3,7-metrsko toyoto odšteti 20.000 evrov, za hibridnega citroena 46 evrskih tisočakov, za najmanjšega dizelskega karavanskega mercedesa 50.000 evrov, za električno škodo pa 60 tisočakov. 

Ob dimenzijskih razlikah v primerjavi z manjšim CX-5 - skoraj 20 cm večji dolžini, 17 cm večji medosni razdalji in 5 cm večji širini - se avto se zdi večji, kot je v resnici.

(Preveč) prepoznavna oblika?

Kaj torej dobimo pri mazdi za 63.000 evrov? Če začnemo pri obliki - nič posebnega. CX-60 je videti tako kot večina mazd zadnjega obdobja; všečno in skladno, a precej uniformirano. Pri Mazdi so trenutno v ciklu “kodo” oblikovalskega jezika, ki ne dovoljuje oblikovalskih ekscesov, pa čeprav bi si jih avto morda zaslužil. Če si ga ogledamo od blizu, ugotovimo, da je kar impozanten, da je precej širok in da ima opazno široko tudi masko hladilnika. Ob dimenzijskih razlikah v primerjavi z manjšim CX-5 - skoraj 20 cm večji dolžini, 17 cm večji medosni razdalji in 5 cm večji širini - se avto se zdi večji, kot je v resnici, a tudi manj prestižen, kot želi biti.  

Notranjost CX-60 je zelo skladno oblikovana, materiali so prvovrstni in izdelava brezhibna.

Vrhunska notranjost

Še zlasti večja širina je opazna tudi v notranjosti avta, kjer široka sredinska konzola ustvari dodatno zračnost med voznikom in sovoznikom, ki spominja na večje in dražje avtomobile. Že večkrat smo zaploskali Mazdi za njeno držo proti na dotik občutljivim zaslonom, ki jo nadaljuje tudi v CX-60; na zaslon multimedijske naprave ni treba - in tudi ni mogoče - tipkati, ker z njim upravljamo s kombinacijo vrtljivega gumba in stikal na sredinski konzoli. 
Notranjost CX-60 je zelo skladno oblikovana, materiali so prvovrstni, izdelava brezhibna - brez težav se nova mazda lahko postavi ob bok prestižnim avtomobilskim imenom. Ob razkošno širokih prednjih sedežih in izdatni nastavljivosti voznikovega sedeža in volanskega obroča je počutje v avtu odlično, dolga potovanja pa neutrudljiva. Zadnja klop ponuja veliko prostora za kolena in glave, tudi prtljažnik je s 570 litri prostornine dovolj prostoren za večino potreb. K udobju pri vstopanju in izstopanju veliko dodajo tudi zadnja vrata, ki se odpirajo skoraj pod pravim kotom.

Zadnje klopi sicer ne moremo vzdolžno premikati, lahko pa tridelno naslonjalo prekucnemo naprej v razmerju 40:20:40 - tudi iz prtljažnega prostora. Če naslonjalo v celoti zložimo, dobimo 1,7 kubičnega metra uporabnega prostora.

 Učinkovitost pogona

Trenutno so v Mazdinih slovenskih prodajnih salonih naprodaj le avti s povsem novim in za Mazdo prvim priključno-hibridnim pogonom; gre za kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika, električnega motorja, akumulatorskega sklopa s 17,8 kWh in tehnično inovativnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Vse skupaj omogoča kar 241 kW (327 KM) sistemske moči in 500 Nm sistemskega navora, zaradi česar je to najzmogljivejša mazda doslej: do 100 km/h pospeši v le 5,8 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 200 km/h. Zgolj na elektriko se lahko peljemo do 140 km/h hitro. Menjalnik prestavlja hitro in odločno, še zlasti pod polno obremenitvijo, sicer pa voznik izbira med različnimi voznimi programi - od športnega, električnega, terenskega do programa za vleko prikolice (do 2,5 tone). Motor ima izrazito dvojni značaj; v električnem načinu, v katerem lahko ob polnem akumulatorskem sklopu v resnici prevozimo 60 km, kolikor obljubljajo pri Mazdi, se avto pelje zelo uglajeno in udobno, v športnem voznem programu pa bencinski motor dobi izrazit in glasen prizvok, CX-60 pa se prelevi v pravega športnega cestnega terenca z odličnimi pospeški in veliko prožnosti. Kdor bo pridno polnil akumulatorski sklop in se premikal na elektriko, se bo vozil z zelo majhno skupno porabo goriva, ob pretežno prazni zalogi energije v akumulatorjih pa poraba goriva zraste prek 7 l/100 km. Mi smo avtu namerili testno povprečje 6,3 l/100 km in 25,1 kWh/100 km, kar je za dve toni težak in tako velik avto dober rezultat. 

Pogonska kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika, električnega motorja, akumulatorskega sklopa s 17,8 kWh in tehnično inovativnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika.

Nenatančna vodljivost

CX-60 je velik in precej težak avto, česar podvozje in vzmetenje ne moreta povsem zakriti; ker je volanski mehanizem okoli sredinske lege malce nenatančen in rahlo prečvrst, se vodljivost pri počasni vožnji ne zdi tako natančna in odzivna, kot bi lahko bila. Oprijem je sicer v vseh razmerah odličen, prav tako avto zelo dobro kroti karoserijske nagibe, a ob malce prečvrsto nastavljenem vzmetenju in nizkopresečnih 20-palčnih pnevmatikah vozno udobje ni idealno. V celem je CX-60 v vožnji prijeten, četudi ne prav okreten potovalni avto. Elektronsko nadzorovan mehanski štirikolesni pogon je v veliko pomoč na spolzkih podlagah, na resnem brezpotju pa se CX-60 ne znajde najbolje. 
Voznik si lahko pomaga z zelo bogatim naborom najnovejših asistenčnih sistemov, med katerimi ne manjka niti prilagodljiv radarski tempomat, ki zna samostojno ustaviti in speljati v zastojih.

60 tisočakov in več 

Dokler konec leta in v začetku prihodnjega leta CX-60 ne bo dobil povsem novega dizelskega vrstnega šestvaljnika v dveh zmogljivostnih različicah, se cene za priključno-hibridnega CX-60 začnejo pri 54.290 evrih, kolikor stane osnovna opremska različica prime-line. Za športno različico homura s številnimi vključenimi dodatki (od usnja na sedežih in armaturni plošči do odličnih LED žarometov in popolnega nabora asistenčnih sistemov), kakršna je bila tudi mazda na našem preskusu, pa je treba odšteti skoraj 63 evrskih tisočakov. 

Elektronsko nadzorovan mehanski štirikolesni pogon je v veliko pomoč na spolzkih podlagah, na resnem brezpotju pa se CX-60 ne znajde najbolje. 
Oglas
Oglas

Pod črto

S CX-60 se Mazda prvič podaja na spolzek led večjih, zmogljivejših, prestižnejših - in dražjih cestnih terencev. Zanimivo bo opazovati, če so slovenski kupci pripravljeni odšteti 60 in več evrskih tisočakov za Mazdin avto - s prepričljivim priključno-hibridnim pogonskim sklopom, štirikolesnim pogonom in prestižno notranjostjo, a brez tradicije in baze zvestih kupcev iz preteklosti. 

Všeč nam je +

odličen pogonski sklop, zelo kakovostno izdelana notranjost, uporabniški vmesnik, štirikolesni pogon

Ni nam všeč -

nenatančna vodljivost, za odtenek prečvrsto vzmetenje, visoka cena

Tehnični podatki

 CX-60 e-skyactiv PHEV homura AWD

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 2488 cm3, največja moč: 141 kW (191 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 261 Nm pri 4000 vrt./min., električni motor: največja moč: 129 kW (175 KM); sistemska največja moč 241 kW (327 KM), sistemski največji navor 500 Nm, litij-ionski akumulator zmogljivosti 17,8 kWh. Štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 474,5 cm, širina: 189 cm, višina: 168,6 cm, medosna razdalja: 287 cm, masa praznega vozila: 2070 kg, dovoljena skupna masa: 2667 kg, prtljažnik: 570/1726 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,8 s, normna poraba goriva in elektrike kombinirano: 1,5 l/100 km in 23 kWh/100 km, izpust CO2: 33 g/km, električni doseg z enim polnjenjem: 63 km, poraba na testu: 6,3 l/100 km.
Cena: MMS: 62.840 EUR

 

Ključne besede


Hibridni avtoTest avtaElektrikaMazdapriključni hibridhibridni pogonMazda CX-60

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

26

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

26

Shrani

Delite s prijatelji