Test: BMW M340d xdrive touring

Test

Karavanski dizelski eksces - V resnici seveda nihče ne rabi toliko moči in navora, a v racionalnost izbire se ne bomo spuščali


BMW serija 3 v karavanski oziroma touring različici je bila dolga leta eden od prodajnih stebrov te bavarske avtomobilske znamke. Seveda ne samo zaradi karavanske uporabnosti, pač pa tudi zaradi užitka v vožnji, ki je poudarjen tudi v zadnji generaciji karavanske trojke. Če to poganja še fantastičen dizelski šestvaljnik, še toliko bolj … 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

V zadnjem času pogosto lahko spremljamo, kako se zmanjšuje delež dizelskih motorjev v prodajnih statistikah avtomobilskih znamk. O tem, ali je to dobro ali slabo, tokrat ne bomo razpravljali, a po daljšem druženju z novo BMW trojko z zmogljivim dizelskim šestvaljnikom ni težko podvomiti v načela in prepričanja, če so ta slučajno naperjena proti dizlom. Pri tem pomaga, če se vprašamo, zakaj so bili dizelski motorji tako priljubljeni še nekaj let nazaj. Namig: navor, učinkovitost in zmerna poraba goriva …

A pri tem malce čez 4,7 metra dolgem avtu ni vse podrejeno športnosti; ob 285-centimetrski medosni razdalji prenovljena trojka zadaj ponuja presenetljivo veliko prostora za kolena (in za glave), le v avto je treba sesti precej nizko.

Športno uporabno

Beemvejeva trojka v touring različici tudi v zadnji izdaji ostaja značilen bavarski karavan - z dolgim pokrovom motornega prostora, s športno zaobljenimi boki in zvrhano mero prepoznavnosti. V razpravo, če sta “ledvički” na maski hladilnika preveliki, se ne bomo spuščali, je pa karavanska trojka v različici M 340d na pogled še razburljivejša in še bolj dinamična - tudi zato, ker ima pod razširjenimi koloteki nizkopresečne 19-palčne pnevmatike in ker stoji bližje tlem ter še bolj na široko kot različica brez M paketa opreme.
A pri tem malce čez 4,7 metra dolgem avtu ni vse podrejeno športnosti; ob 285-centimetrski medosni razdalji prenovljena trojka zadaj ponuja presenetljivo veliko prostora za kolena (in za glave), le v avto je treba sesti precej nizko. Tudi prtljažnik z deklariranimi 500 litri prostornine ponuja dovolj družinske uporabnosti; prtljažno dno je povsem ravno tudi, če zvrnemo tridelno naslonjalo zadnje klopi naprej (kar lahko storimo tudi z gumbi v prtljažniku), pri čemer dobimo uporabnih 1510 litrov prostora. Ker je prtljažni rob od tal oddaljen le približno 60 cm, je prtljažnik enostavno dostopen.

Tudi prtljažnik z deklariranimi 500 litri prostornine ponuja dovolj družinske uporabnosti.

Digitalno, a ergonomsko

Ob lanski prenovi so tudi bavarske trojke dobile novo, povsem digitalno armaturno ploščo, kakršno poznamo iz ostali novejših beemvejev. Z večino funkcij upravljamo prrek na dotik občutljivega osrednjega dela digitalnega zaslona, kar nam seveda ni najbolj všeč, velja pa pohvaliti odzivnost in natančnost programske opreme v avtu - in dejstvo, da je vse prevedeno v slovenščino. 
Možnosti prikazovanja podatkov je nešteto, prav tako možnosti prilagajanja prikazanega, a v takšnem avtu vseeno precej več šteje vzorna vozniška ergonomija, športno ležeč, a vseeno udoben položaj za volanom, pa tudi presenetljivo dobra vidljivost iz avta. 

Pohvalimo tudi odlična prednja sedeža - ravno prav športna, da držita telesi v ovinkih pri miru, a udobna tudi na daljših poteh. 

Vrhunske vozne lastnosti

Vse različice prenovljene trojke se peljejo dobro, ta pa se pelje še za odtenek ali dva bolje. Pa ne samo zaradi velikanske zaloge moči ter navora dizelskega šestvaljnika, pač pa zaradi odlične usklajenosti med motorjem, menjalnikom, podvozjem in vzmetenjem. Če se sprijaznite s športno čvrstim vzmetenjem z nastavljivim blaženjem in večjo občutljivostjo na drobne cestne neravnine, vas ta BMW navduši s suverenim podajanjem moči na vsa štiri kolesa - avto ima, kot večina drugih športnih beemvejev, štirikolesni pogon - in vseskozi prisotnim občutkom varnosti. Tudi ob grobih vozniških napakah je takšen avto težko spraviti iz ravnotežja, z odličnim nadzorom karoserijskih nihanj pa se avto suvereno spopade z vsakršno cesto, tako s strmimi ovinki na gorski cesti kot dolgimi in hitrimi avtocestnimi etapami. Avto tehta skoraj 2 toni, a zelo dobro skriva svojo maso, zaradi neposrednega volanskega mehanizma pa se zdi še bolj okreten, kot je v resnici. 

Dizelski tehniški dragulj

Jasno, velik del zaslug za občutek športne suverenosti ima motor; 3-litrski vrstni dizelski šestvaljnik, ki je - kot se za športni nemški avto spodobi - postavljen vzdolžno, je najmočnejši dizelski motor v trojki. Ob pomoči turbinskega polnilnika z dvostopenjskim delovanjem in 48-voltnega blagega hibridnega sistema, ki doda dodatnih 8 kW končni moči, motor zmore 250 kW (340 KM) in zajetnih 700 Nm navora; elektromotor hibridnega sistema lepo zapolni turbo luknjo, zato na moč in navor ni treba nič čakati - pogonski sklop se odzove hipno in zelo odločno. Moč je prek odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika speljana na vsa štiri kolesa; učinkovita elektronika poskrbi, da na cesto pride ves navor brez izgub tudi na spolzki podlagi. Celo sistem za dirkaške štarte (launch control) je vgrajen serijsko. Nič čudnega, da M 340d do 100 km/h pospeši v le 4,7 sekunde in da zelo hitro doseže tudi elektronsko omejeno hitrost 250 km/h. Če je pri takšnem avtu komu pomembna poraba goriva, lahko zapišem, da se je naše povprečje porabe ustavilo pri 7 l/100 km, kar je glede na zmogljivosti avta zelo dober rezultat. 

3-litrski vrstni dizelski štirivaljnik, ki je - kot se za športni nemški avto spodobi - postavljen vzdolžno, je najmočnejši dizelski motor v trojki. Ob pomoči turbinskega polnilnika z dvostopenjskim delovanjem in 48-voltnega blagega hibridnega sistema, ki doda dodatnih 8 kW končni moči, motor zmore 250 kW (340 KM) in zajetnih 700 Nm navora.

Na vrhu - tudi po ceni

V prodajni paleti bavarskih trojk je M 340d touring na vrhu tako po zmogljivostih kot po ceni. Zanj je treba odšteti najmanj 73.850 evrov, pri čemer velja poudariti, da je paket opreme M že v osnovi netipično bogat za avte te znamke, saj vsebuje obširen komplet najsodobnejših asistenčnih sistemov, športno podvozje in vzmetenje s športnim diferencialom in vrsto drugih dodatkov. A seznam dodatne opreme seveda ponuja še veliko več - cena našega testnega avta je bila tako le nekaj tisočakov pod 100.000 evri …

Pod črto …

Karavanski BMW serije 3 je eden od najbolje prodajanih modelov te bavarske avtomobilske znamke, a s tem motorjem gre bolj za eksces kot tržno pomembno različico. V resnici seveda nihče ne rabi toliko moči in navora, a v racionalnost izbire se ne bomo spuščali. Se nam pa zdi pomembno, da vsaj BMW ohranja tradicijo zelo zmogljivih družinskih dizelskih karavanov, ki so razveseljevali voznike in družine dolga desetletja …

Všeč nam je  +

zelo prožen motor, odlična vodljivost, štirikolesni pogon, odlične zmogljivosti, kakovost izdelave

Ni nam všeč -

draga dodatna oprema, razmeroma visoka cena

Tehnični podatki

BMW M340d xdrive touring

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, vrstni šestvaljni, prostornina: 2993 cm3, največja moč: 250 kW (340 KM) pri 4400 vrt./min, največji navor: 700 Nm pri 1750 vrt./min. Blagi hibridni sistem. Štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 471,3 cm, širina: 182,7 cm, višina: 144,5 cm, medosna razdalja: 285,1 cm, masa praznega vozila: 1945 kg, dovoljena skupna masa: 2430 kg, prtljažnik: 500 - 1510 l, posoda za gorivo: 59 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 4,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,3 l/100  km, izpust CO2: 165 g/km, poraba na testu: 7 l/100 km.
Cena: BMW Slovenija: 73.850 EUR

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

12

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

12

Shrani

Delite s prijatelji