Audi A4

| Za volanom

Avtonomija Novi audi A4 s svojo obliko bistveno ne odstopa od svojega predhodnika, tudi velikost avta je praktično enaka, a vendarle je avto povsem drugačen od predhodnika. Še zlasti izstopa s svojimi voznimi lastnostmi.


Pri oblikovanju novega A4 so osrednjo pozornost namenili aerodinamičnosti karoserije, ne da bi pri tem zanemarili eleganco in funkcionalnost. Tako je količnik zračnega upora vsega 0,23, kar pripomore tako k tihi vožnji tudi pri velikih hitrostih, pa seveda tudi k manjši porabi goriva. Kljub enakim zunanjim meram – dolžina 473 cm, medosna razdalja 282 cm – v potniški kabini ponuja več prostora: na prednjih sedežih ga je več v višino, še bolj pomemben pa je prirastek na zadnji klopi za kolena potnikov, kar omogoča udobno sedenje tudi višjeraslim. Prtljažni prostor meri 480 litrov in je seveda povečljiv s prevračanjem naslona zadnje klopi, pri čemer je odprtina široka več kot meter.

Tudi novi A4 je narejen na modularni vzdolžni platformi, kar pomeni, da so motorji postavljeni vzdolžno in ne prečno kot je danes pri večini avtomobilov, to pa vpliva tudi na zasnovo podvozja s petkratnim vpetjem prednjih obes in zadnjo premo s petimi vodili. Elektromehanični volanski mehanizem omogoča zelo natančno in lahkotno vodenje avtomobila, ki se v vož-nji izkazuje z zelo uravnoteženimi voznimi lastnostmi: z avtom se lahko peljete zelo hitro po ovinkasti cesti. Na voljo sta dve vrsti vzmetenja: športno in udobno, ob tem pa je na voljo še sistem prilagodljivega vzmetenja in odzivanja avta z oznako drive select. Tako voznik lahko prilagodi podvozje svojim zahtevam, ne da bi to bistveno vplivalo na udobje v vožnji, saj se avto tudi na slabih cestah pelje zelo udobno. K udobju v vožnji pripomoreta tudi odlično izolirana potniška kabina in odlična aerodinamičnost, tako da je vožnja tudi pri večjih hitrostih po avtocesti zelo tiha. Svoj delež k dobremu počutju v avtomobilu doda še zelo elegantno oblikovana potniška kabina z vgrajenimi zelo kakovostnimi materiali, sodobnost avtomobila pa izpričujeta digitalna instrumentna plošča z možnostjo prilagajanja prikazovanja podatkov in tanek zaslon na sredini armaturne plošče za prikazovanje najrazličnejših podatkov.

Vzdolžna postavitev motorjev omogoča, da v audi A4 poleg štrivaljnih vgrajujejo tudi šestvaljne motorje. Kupci bodo sprva lahko izbirali med tremi bencinskimi in štirimi dizelskimi motorji z močjo od 110 do 200 kW. Zaradi manjše teže – do 120 kg od predhodnika in zaradi tehničnih izboljšav motorjev je normna poraba goriva manjša za do 21 odstotkov v primerjavi z dosedanjim A4. Tako ima na primer 2-litrski bencinski turbo motor v A4 normno porabo 4,8 litra bencina na 100 km. K temu pripomorejo tudi novi asistenčni sistemi, med njimi tudi sistem, ki vožnjo samodejno prilagaja hitrostnim omejitvam in razmeram na cesti – na primer samodejno zmanjša hitrost pred vstopom v krožišče. Sliši se kot znanstvena fantastika, a med preskusno vožnjo po italijanskih cestah je sistem deloval zelo dobro. Za vse, ki se veliko vozijo v počasnem prometu, bo dobrodošel sistem avtonomne vožnje, ki vzdržuje avto na sredini voznega pasu, samodejno zavira, lahko tudi ustavi avto, nato pa spet spelje in pospešuje. Sistem za samodejno zaviranje pri hitrostih do 85 km/h – če voznik ne reagira ob nevarnosti naleta, trka v kolesarja ali pešca – je vgrajen serijsko v vse različice, seveda pa je avto dobro opremljen tudi z napravami za zagotavljanje dobre pasivne varnosti.

Novi audi A4 , ki ima lahko pogon na prednji kolesi ali pa na vsa štiri kolesa, bo od začetka prodaje v novembru na voljo tako v limuzinski kot karavanski različici z oznako avant. Oba avta sta enako dolga, prtljažnik v avantu pa je za 25 litrov večji kot v limuzini, ob prevrnjeni zadnji klopi pa meri 1510 litrov in ima vgrajen električno pomični prekrivni rolo, prav tako je odpiranje in zapiranje vrat prtljažnika ob pomoči elektrike.

Za novi A4 bo v Sloveniji treba odšteti najmanj 31.900 evrov, kolikor bo stala različica 1.4 TFSI, A4 z 2.0 TDI motorjem pa bo 4000 evrov dražji.

Audi A4
evolucija v obliki
prostornejša potniška kabina
limuzina in karavan
prednji ali štirikolesni pogon
pri nas novembra letos

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Nazaj