Opel astra

| Za volanom

Krajša, nižja, prostornejša… Kako bo nova opel astra premešala štrene v nižjem srednjem razredu, v katerem je zelo velika konkurenca? Sodeč po prvi vožnji je nova astra naredila velik odmik od svoje predhodnice – v pravo smer. Kaj to pomeni?


Najbolj radikalen ukrep je nedvomno krajša karoserija za 4,9 cm, tako da astra poslej v dolžino meri 437 cm. Prav tako so avto znižali za 2,5 cm na 148 cm, kar daje novi astri dinamičnejšo, a tudi bolj aerodinamično podobo. A kljub manjšim zunanjim meram so povečali prostornost v potniški kabini, pri čemer je zlasti opazno več prostora za kolena potnikov na zadnji klopi, tako da se tudi višjerasli ne morejo pritoževati, da ne vedo, kam s koleni. Pri oblikovanju so pazili tudi na preglednost iz potniške kabine, zato sta prednja (A) stebrička ožja, kar vozniku omogoča boljši pregled, kaj se dogaja na obeh straneh pred avtomobilom. Že manjše mere seveda prispevajo k manjši teži, svoje pa je dodala še uporaba visokonateznih jekel, kar je pripomoglo, da je karoserija lažja za 77 kg, a vzvojno trdnejša. Korak nazaj so naredili z uporabo manjših in lažjih koles – s tem so tudi pnevmatike cenejše – pa z zmanjšanjem teže na podvozju, vgradnjo lažjih sedežev, tako da je skupna masa nove astre manjša do 200 kg glede na predhodnico.

O obliki nove astre ni treba izgubljati prav veliko besed, a velja, da so Oplovi oblikovalci zelo dobro opravili svoje delo – še posebej v zadnjem delu avto deluje zelo dinamično z optično lebdečo streho.

Odločen odmik od prehodnice je tudi v potniški kabini. Velik sredinski zaslon je vgrajen na armaturno ploščo nad sredinsko konzolo med reži za dovajanje zraka, instrumentna plošča klasične zasnove je pregledna. Voznikova ergonomija je zelo dobra, posebno pohvalo pa si zaslužita temeljito nastavljiva – tudi dolžine sedalnega dela – in ergonomsko oblikovana prednja sedeža, ki imata lahko tudi gretje, prezračevanje in celo masiranje.

Gumbov na sredinski konzoli je zelo malo, saj je upravljanje večine naprav prek sredinskega zaslona ali stikal na volanu. Nova astra ponuja zelo dobro povezljivost z mobilnim telefonom prek sistemov Apple CarPlay in Android Auto. V novo astro je vgrajen tudi sistem OnStar, s katerim uporabnik lahko komunicira z uporabniškim centrom v Lutonu v Angliji. Pri nas bo sistem OnStar začel delovati konec prihodnjega leta.

Svoj odmik od predhodnice nova astra zelo dobro dokazuje tudi v vožnji. Njena lega na cesti je zelo dobra, prepriča z natančnim in lahkotnim upravljanjem, podvozje je zelo učinkovito tudi pri blaženju udarcev s ceste, pa naj gre za daljše neravnine kot tudi krajše grbine, potniška kabina je dobro zvočno zadušena. Na voljo so različni asistenčni sistemi, med njimi pa (še) ni radarskega tempomata, ki bo na voljo čez pol leta. Odlično se nova astra izkaže tudi pri vožnji ponoči, saj ji matrični LED žarometi zagotavljajo odlično osvetljevanje, žarometi pa tudi samodejno prilagajajo osvetlitev vozil pred avtomobilom. Le pešcev žarometi ne prepoznajo, zato mora voznik pri srečanju z njimi ročno prilagoditi dolžino svetlobnega snopa, kolesarje pa žarometi prepoznajo, če je kolo pravilno osvetljeno. Kupci bodo v novi astri lahko izbirali med različnimi bencinskimi in dizelskimi motorji. Osnovni bencinski motor je štirivaljni 1,4-litrski s 74 kW (100 KM), najmanjši je litrski trivaljni turbo bencinski motor, na voljo je tudi bencinski 1,4-litrski motor s turbinskim polnilnikom z 92 kW. Dizelski motor je 1,6-litrski in je na voljo z različnimi močmi.

Nova opel astra bo na slovenskem trgu na voljo od začetka novembra. Za najcenejšo astro z 1,4-litrskim bencinskim motorjem, 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in opremo selection (varnostna oprema, klimatska naprava, radio z bluetooth povezavo, ogrevani zunanji vzvratni ogledali…) stane 13.990 evrov. Za astro z 1,4-litrskim bencinskim motorjem z 92 kW, 6-stopenjskim menjalnikom in opremo enjoy (radio intellilink z bluetooth povezavo, tempomat, upravljanje radia na volanu, tipalo za dež, prednji meglenki…) pa je treba odšteti 15.800 evrov. Astra z dizelskim motorjem z 81 kW in opremo enjoy stane 17.500 evrov. Za LED matrične žaromete je treba doplačati 1200 evrov.

Nova opel astra
manjša, a prostornejša od predhodnice
zelo dobre lastnosti v vožnji
širok nabor motorjev 
najcenejša stane 13.990 evrov
Postavka  Ocena 

 Oblika in prostornost

+ zelo prostorna notranjost

+ pet ali doplačilo za sedem sedežev

 5/5

 Zmogljivost in poraba

+ prožen motor

+ udoben avtomatiziran menjalnik

 4/5

 Vozne lastnosti in udobje

+ mehko, a učinkovito vzmetenje

+ natančna vodljivost

- ke zunanje mere vplivajo na okretnost 

 4/5

Varnost in oprema

+ dokaj bogata osnovna oprema

- večina sodobnih varnostnih pripomočkov za doplačilo

3/5

Vrednost glede na ceno

+ sodoben, udoben in prostoren enoprostornež

3/5
   

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Nazaj