Za volanom: renault megane

| Za volanom

Za četrto generacija renaulta megana bi težko rekli, da nadaljuje tam, kjer je končal predhodnik; z njim že pri obliki nima veliko skupnega, razen nekaterih že znanih motorjev pa tudi ne pri tehniki. Bolj kot s prejšnjim meganom je namreč povezan z novim espaceom in še novejšim talismanom, kar mu vsekakor lahko štejemo v dobro.


Izenačenje

Za četrto generacija renaulta megana bi težko rekli, da nadaljuje tam, kjer je končal predhodnik; z njim že pri obliki nima veliko skupnega, razen nekaterih že znanih motorjev pa tudi ne pri tehniki. Bolj kot s prejšnjim meganom je namreč povezan z novim espaceom in še novejšim talismanom, kar mu vsekakor lahko štejemo v dobro.

Pri četrti generaciji megana se je Renaultov oblikovalec Laurens van der Acker odločil za srednjo, varno pot in meganu nadel klasično kombilimuzinsko preobleko s prepoznavnim prednjim delom, širokimi zadnjimi lučmi in rahlo izbočenimi blatniki. Vse skupaj spominja malce na manjšega clia, malce pa na talismana in espacea. Za več razburljivosti je treba megana pogledati ponoči, ko njegovi LED žarometi spredaj in široka LED trakova zadaj ustvarita zanimivo svetlobno podobo.

Novi megane je postavljen na (skrajšano) platformo, na kateri sta narejena tudi espace in talisman. Tudi zato je v primerjavi s predhodnikom megane zrasel za 6,4 cm v dolžino (na 436 cm), za skoraj 3 cm ima zdaj tudi daljšo medosno razdaljo (266,9 cm). A hkrati je megane zdaj tudi za 2,5 cm nižji, precej širša pa ima tudi koloteka. To mu – tudi zaradi poudarjenih blatnikov – daje bolj športno podobo, hkrati pa omogoča prostornejšo notranjost. Pri Renaultu pravijo, da je prirastek prostora za noge sopotnikov zadaj izmerljiv, a več od razrednega povprečja novi megane ne ponuja. Bolj občutna je prostornost za ramena (in noge) na prednjih dveh sedežih.

V prtljažnik lahko po novem naložimo celo nekaj manj prtljage kot prej (384 litrov), a prostora bi moralo biti dovolj za družinske potrebe. Davek na obliko in vzvojno čvrstost se pokaže skozi precej visok nakladalni rob in dokaj ozko nakladalno odprtino.

Na meganovi armaturni plošči kraljuje in vleče poglede velik, pokončno postavljen in na dotik občutljiv zaslon, prek katerega upravljamo z multimedijskim sistemom -r-link 2. Prek zaslona tako upravljamo z navigacijo, telefonom, klimatsko napravo, varnostnimi in voznimi pripomočki ter s številnimi možnostmi prilagajanja obarvanosti osvetlitve in oblike digitalnih merilnikov. R-link 2 bo na voljo v bolje opremljenih različicah, ostale bodo imele vgrajen manjši zaslon multimedijske naprave.

Ko bo novi megane konec februarja zapeljal na naše ceste, bo kupcem na voljo s široko motorno paleto štirih bencinskih in štirih dizelskih motorjev z močmi od 66 do 151 kW; nabor malce starejših in novejših motorjev (1,2- in 1,6-litrskih bencinskih in 1,5 ter 1,6-litrskih dizelskih) bo zadovoljil večino želja – z napovedanim dizelskim hibridom tudi tiste o izrazito varčni različici.

Ob predstavitvi smo lahko preskusili najmočnejšo bencinsko in (zaenkrat) najmočnejšo dizelsko motorno različico. Bencinski megane GT poganja 1,6-litrski turbo štirivaljnik s 151 kW iz clia RS, močan in prožen motor pa je na voljo le s sedemstopenjskim avtomatiziranim EDC menjalnikom. Megane GT je tudi edini megane, ki ima vgrajeno krmiljenje zadnjih koles oziroma štirikolesni volanski mehanizem 4control, ki izostri odzive v ovinkih in lepo pristoji čvrstejšemu vzmetenju in športnemu značaju te različice. Prijetno suveren vtis je naredila različica z 1,6-litrskim dCi motorjem s 96 kW, ki omogoča dobre zmogljivosti in obljublja majhno porabo goriva. Zelo dober vtis pusti meganovo vzmetenje, ki ponuja natančno ravnovesje med udobjem in čvrstostjo, kar še dodatno poudarja dobra zvočna izolacija potniške kabine.

Kako bo megane opremljen, bomo vedeli, ko bo konec februarja zapeljal na naše ceste. Takrat bo tudi jasno, za kaj vse iz nabora voz-nih in varnostnih pripomočkov bo treba doplačati; na voljo so aktivni tempomat in sistem za samodejno zaviranje v sili (a le pri hitrostih nad 30 km/h), sistem za prepoznavanje prometnih znakov, za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, pa tudi parkirna tipala, kamere, prilagodljivi žarometi in še kaj.
Tudi tu se pokažejo prednosti skupne platforme oziroma tehnična izenačitev z večjim espaceom in talismanom. Že zato velja novega megana vzeti za resnega tekmeca najboljšim v tem razredu.

Novi renault megane
Četrta generacija le še s petimi vrati
Daljši in prostornejši, a manjši prtljažnik
Velik, na dotik občutljiv zaslon
Širok nabor motorjev
Naprodaj konec februarja
Ključne besede

renaultNovostiZa volanomRenaultMegane

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj