Za volanom: škoda octavia RS 4x4

| Za volanom

Najzmogljivejša različica škode octavie z oznako RS je bila doslej na voljo le s prednjim pogonom, sedaj pa so ponudbo dopolnili še z različico s štirikolesnim pogonom, ki pa je na voljo zgolj za avto z dizelskim motorjem.


(O)prijem!

RS, kar je okrajšava za tekmovalni šport (racing sport), se želi spogledovati z bogato in plodno Škodino zgodovino v avtomobilskem športu, še zlasti rallyju, hkrati pa kupcem ponuditi vse dobre lastnosti, ki jih octavia ponuja vsem uporabnikom. Octavia RS se od drugih različic razlikuje predvsem po bolj športno zasnovanem podvozju z nižjo odmaknjenostjo dna avta od tal, pa tudi po nekaterih spremembah na karoseriji – najbolj opazni sta dve kromirani izpušni cevi – in dodatkih v potniški kabini, na voljo pa je tako z bencinskim kot dizelskim motorjem. Sedaj je dizelska različica octavie RS lahko opremljena tudi s štirikolesnim pogonom. Prenos moči se samodejno razporeja med prednji in zadnji kolesi ob pomoči elektronsko uravnavane večploščne sklopke, ki je nameščena v ohišju ob zadnjem diferencialu. Gre torej za enako zasnovo štirikolesnega pogona, kot ga poznamo že iz drugih različic škode octavie s štirikolesnim pogonom, pa tudi enako, kot jo Škoda uporablja tudi v drugih dveh svojih modelih superbu in yetiju, prav tako pa bodo tak štirikolesni pogon vgrajevali v novi cestni terenec.

Dizelskega motorja v octavii RS 4 × 4 niso spreminjali: gre za 2-litrski motor s 135 kW moči in 380 Nm navora, prenos moči pa je (zgolj) ob pomoči 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, ki ga voznik lahko prestavlja tudi ročno ob pomoči obvolanskih ročic. Vse prednosti štirikolesnega pogona se najbolje izkažejo na zasneženih, po možnosti za promet zaprtih cestah. Na takšnih, delno tudi poledenelih v avstrijskih Visokih Turah, je bil tudi naš preskus, kjer je avto lahko pokazal vse svoje odlike, seveda ob izklopljenem ESC, saj sicer že ta z zaviranjem in zmanjševanjem moči prepreči, da bi avto zdrsnil iz ovinka, če le vstopna hitrost v ovinek ni prevelika. Škodin štirikolesni pogon se je v octavii RS 4 × 4 izkazal z zelo hitro reakcijo, ki jo zagotavlja učinkovita elektronska podpora: ko prednji kolesi izgubita oprijem, se več oprijema prenese na zadnji kolesi in iz ovinka se odpeljete kot z avtom z zadnjim pogonom. Oprijema nikoli ne zmanjka, saj je avto opremljen tudi z elektronsko zaporo diferenciala (EDS), ki omogoči, da se lahko iz neugodne situacije rešite tudi, če ima oprijem le eno od štirih koles.

Škoda je z octavio RS 4 × 4 dopolnila svojo ponudbo še za tiste, ki želijo športnost povezati z odličnim prenosom moči na cesto, za to pa morajo imeti na bančnem računu vsaj 32.312 evrov, kolikor stane octavia RS 4 × 4.

Škoda octavia RS 4x4
- športna različica s štirikolesnim pogonom
- zgolj z dizelskim motorjem s 135 kW
- na voljo za 32.312 evrov
Ključne besede

škodaZa volanomOctaviaRS4x4

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj