Digitalno spodrinilo analogno!

Za volanom

Prenovljeni audi A3 v vseh štirih karoserijskih različicah


Po štirih letih so pri Audiju kar temeljito prenovili svoj zelo uspešen model A3, ki je na voljo v štirih karoserijskih različicah: kot 3- in 5-vratni sportback, kot 4-vratna limuzina in kot kabriolet. S prenovo je audi A3 dobil nekoliko spremenjeno podobo, nove asistenčne sisteme, pa tudi nova motorja.

Novosti na karoseriji so dovolj obsežne, da so opazne že na prvi pogled. V prednjem delu spremenjeno podobo dajejo na novo oblikovani, ozki žarometi, tako imenovana single frame maska je širša in z ostrejšimi robovi, na novo so oblikovane tudi odprtine za dovod zraka v prednjem blatniku. V zadnjem delu so novo podobo dobile zadnje luči in zadnji odbijač. Z vsem tem audi A3 deluje bolj športno in ekspresivno. Ob osnovni podobi sta kupcem na voljo tudi dve dodatni zunanji opremi z oznakama design in sport, ki ju kupci lahko nadgradijo še z znanim paketom opreme S-line.

V potniški kabini je največja sprememba na instrumentni plošči, saj je sedaj tudi A3 dobil virtualno instrumentno ploščo v obliki 12,3 palčnega zaslona, na katerem voznik lahko z enostavnim pritiskom stikala na volanu prilagaja prikazovanje raznih podatkov svojim željam. Virtualna instrumentna plošča je del serijske opreme – klasičnih analognih merilnikov ne ponujajo več, na voljo pa je v različnih resolucijah glede na izbrano opremo: najboljša resolucija je v povezavi z MMI navigacijskim sistemom. Ob tem ima A3 še pogrezljiv 7-palčni zaslon na sredini armaturne plošče.

Novosti v potniški kabini so tudi na novo oblikovani volanski obroči, spremenjena oblazinjenja sedežev – tudi v dvobarvni kombinaciji, razne osvetljene okrasne letve, vzvratno ogledalo brez okvira…

Prenovljeni A3 je na voljo s šestimi motorji: tremi bencinskimi in tremi dizelskimi, ob tem pa tudi še kot priključni hibrid e-tron in s pogonom na stisnjen zemeljski plin (in bencin) g-tron.

Dizelski motorji: 1,6-litrski in 2-litrski v različicah s 110 in 135 kW so ostali nespremenjeni, več sprememb pa je pri bencinskih motorjih. Dosedanji 1,2-litrski motor je nadomestil trivaljni litrski motor s turbinskim polnilnikom s 85 kW (115 KM) in 200 Nm navora od 2000 do 3500 vrtljajev, s katerim A3 pospeši do 100 km/h v 9,7 sekunde, največja hitrost je kar 206 km/h. Značilni zvok trivaljnega motorja je sicer prepoznaven, a dobro zvočno izoliran, njegovo delovanje je uglajeno – brez tresljajev. Zmogljivosti motorja so povsem zadovoljive za zmerne zahteve v vsakdanjem prometu, pri prehitevanjih in naglih avtocestnih pospeševanjih pa se seveda pozna skromna moč motorja. Druga novost je 2-litrski štirivaljni motor s 140 kW, ki je sicer znan že iz audija A4, a v A3 je vgrajen prečno in zagotavlja zelo dobre zmogljivosti. Tretji bencinski motor je 1,4-litrski s 110 kW s tehnologijo izklopa valjev.

Spremembe so tudi pri menjalnikih, saj je v večini kombinacij namesto 6-stopenjskega na voljo 7-stopenjski menjalnik z dvojno (mokro) sklopko z oznako S-tronic.

Podvozja, vzmetenja in volanskega mehanizma ob prenovi niso spreminjali – zakaj bi jih, ko pa ima avto odlično lego na cesti, še zlasti s štirikolesnim pogonom quattro, ki je na voljo za zmogljivejše različice, zelo natančno vodljivost in učinkovito vzmetenje.

V prenovljenem audiju A3 so sedaj na voljo tudi nekateri asistenčni sistemi, ki so jih doslej ponujali le v večjih avtih: tako je v kombinaciji s samodejnim menjalnikom na voljo sistem za samodejno vožnjo v zastojih, ki do hitrosti 65 km/h sam zavira, speljuje in drži smer vožnje. Druga novost je sistem za samodejno zaviranje, ki zazna tudi pešce in prepreči trk z njimi, tretja je sistem za opozarjanje na promet za avtom ob izvozu iz parkirnega mesta.

Prenovljeni A3 je serijsko opremljen s ksenonskimi žarometi, za doplačilo pa so na voljo tudi LED in matrični LED žarometi.

Manjših posodobitev je bil deležen tudi športni audi S3. Motorju so moč povečali za 7 kW (10 KM) na 228 kW, navor pa za 20 Nm, kar omogoča, da avto s 7-stopenjskim S-tronic menjalnikom (doslej je bil 6-stopenjski) do 100 km/h pospeši v 4,5 sekunde. Prenovljeni audi A3 – vključno z S3 – bo na slovenske ceste zapeljal julija, morebitne spremembe v cenah pa še niso znane.

Prenovljeni audi A3
opazne oblikovne spremembe
12,3-palčni zaslon z merilniki
nova bencinska motorja s 85 in 140 kW
pri nas julija

Ključne besede


AudiZa volanomA3Prenova

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

Priljubljenost članka

Shrani

Delite s prijatelji