Q za začetnike

| Za volanom

Audi Q2


 

Audi ima novega – najmanjšega v seriji Q, svoji paleti cestnih terencev, ki je doslej segala od Q3 do kraljevskega Q7. Q2 ima res dvojko v imenu, a avto je narejen na enaki osnovi kot tržno uspešni, a kombilimuzinski A3. Kako se pelje, kaj ponuja?

Razred cestnih terencev kar kipi od življenja; skoraj ni več avtomobilskega izdelovalca, ki ne bi neučakanim kupcem tovrstnih avtov ponujal svojih rešitev. Tudi Audi je v boju za taiste kupce že dolgo uspešen, a doslej v svoji ponudbi ni imel avta v prestižnem delu najnižjega delu razreda cestnih terencev. Zdaj ga ima; novi Q2 se bo pomeril z minijem countrymanom, a tudi s cenejšimi tekmeci, kot sta mazda CX-3 in opel mokka. Pri Audiju le redko omenjamo oblikovna presenečenja, a med uniformiranostjo večine Audijevih avtomobilov novi Q2 vendarle izstopa – po bolj oglatih žarometih, po bolj ostrih kotih trapezoidne maske hladilnika, po bolj kvadratnih velikostnih razmerjih, po izstopajočih zadnjih stebričkih in po zanimivo izdolbenih bokih karoserije.

Q2 je s 419,1 cm za 20 cm krajši kot Q3, a ima (skoraj) enako medosno razdaljo (260,1 cm) – in zato precej krajša karoserijska previsa. S prepoznavnostjo nima težav, s privlačnostjo pa tudi ne – še zlasti, če ga vidimo tudi v živo in ne samo na fotografijah.

Tudi pri oblikovanju notranjosti so bili pri Audiju dosledni; armaturna plošča Q2 spominja na tisto v A3, kar pomeni izstopajoč nadstrešek merilnikov, štiri dobro opazne okrogle reže zračenja in dvignjen, prostostoječ zaslon multimedijske naprave. Za doplačilo je na voljo tudi digitalna armaturna plošča (audi virtual cockpit), ki tudi v Q2 navduši – prav tako kot brezhibna kakovost izdelave.

Prijetno preseneti prostornost; spredaj je prostora (in odmika sedežev) dovolj tudi za visokorasle, zadaj pa je prostora za kolena potnikov več, kot je videti od zunaj – le zadnja vrata so razmeroma ozka in ne omogočajo prav udobnega sedanja na klop. Prtljažnik je s 405 litri prostornejši kot pri A3, a manjši kot pri Q3; s prevračanjem zadnje klopi ga povečamo na 1050 litrov – za doplačilo je na voljo tudi električni dvig prtljažnih vrat.

Pri motorjih in tehniki presenečenj – in novosti – ni; v Q2 si kupci lahko omislijo enega od treh bencinskih in enega od treh dizelskih motorjev s prostorninami od enega do dveh litrov. Prostorninsko najmanjši je litrski bencinski turbo trivaljnik s 85 kW in 200 Nm navora, sledi 1,4-litrski TFSI štirivaljnik z izklopom dveh valjev (110 kW), najmočnejši pa je 2-litrski TFSI s 140 kW. Pri dizlih so na voljo 1,6-litrski TDI s 85 kW in dva 2-litrska TDI štirivaljnika s 110 in 140 kW. Za vse motorje je ob 6-stopenjskem ročnem menjalniku na voljo tudi 7-stopenjski S-tronic za doplačilo. Pri obeh najmočnejših motorjih (TFSI in TDI) je S-tronic najnovejše generacije na voljo serijsko.

Serijsko za oba najmočnejša motorja je na voljo tudi štirikolesni pogon quattro s sredinsko lamelno sklopko, ki ga kupci za doplačilo lahko kombinirajo tudi s TDI motorjem s 110 kW – šibkejše motorne različice so na voljo le s prednjim pogonom. Modularna prečna platforma s posamičnimi obesami zagotavlja zelo dobre vozne lastnosti – Q2 se kljub malce višjemu težišču pelje enako suvereno kot kombilimuzinski A3, je enako okreten in odziven, le nagibanja v hitro voženih ovinkih je za kakšno stopinjo več. Za doplačilo si kupci lahko omislijo tudi sistem izbire voznega programa Audi drive select in celo prilagodljivo blaženje – različice s štirikolesnim pogonom ponujajo tudi “terenski” vozni program oziroma nastavitev. S 15-centimetrsko oddaljenostjo od tal Q2 ni pravi terenec, a za Q2 občasne izlete po makadamskih cestah bi moralo zadostovati.

Q2 bo k nam zapeljal šele konec novembra ali decembra – takrat bodo znane tudi cene in oprema zanj. Napovemo lahko najsodobnejše varnostne dodatke (radarski tempomat, zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov in pešcev, opozarjanje na prečni promet in še kaj) in veliko opreme za doplačilo. V Nemčiji bo Q2 stal najmanj 22.900 evrov, kar obeta (razmeroma) dostopno ceno tudi pri nas.

Audi Q2
prostorna notranjost
trije bencinski, trije dizelski motorji
tudi štirikolesni pogon
pri nas naprodaj konec novembra
Ključne besede

AudiZa volanomQ2

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj