Trije namesto štirih

| Za volanom

Škoda octavia 1.0 TSI


Liter prostornine namesto 1,2 litra, trije namesto štirih valjev, 85 kW namesto 77 kW; pri octavii so priljubljen 1,2-litrski štirivaljnik zamenjali z manjšim, a močnejšim in učinkovitejšim trivaljnikom.

Gre za nov, lahek trivaljnik s prostornino 999 kubičnih centimetrov. Ob zasnovi z malo trenja med premikajočimi se deli in dobro uravnoteženostjo motor ne potrebuje izravnalne gredi, kar veliko pripomore k majhni masi le 78 kilogramov. Motorju pri dihanju pomaga turbinski polnilnik, sesalni in izpušni ventili pa imajo prilagodljivo krmiljenje.

Motor v tej različici zmore 85 kW (115 KM) pri 5500 vrt/min, 200 Nm največjega navora pa je na voljo v območju med 2000 in 3500 vrt/min. Motor poganja prednji kolesi prek šeststopenjskega ročnega ali sedemstopenjskega DSG menjalnika; z ročnim menjalnikom octavia 1.0 TSI do 100 km/h pospeši v 9,9 sekunde in doseže največjo hitrost 202 km/h. Pri Škodi zatrjujejo, da avto v kombiniranem načinu porabi le 4,5 litra bencina na 100 km/h, kar je za skoraj 10 odstotkov boljši dosežek od octavie z 1,2-litrskim motorjem.

Majhni trivaljniki in veliki avtomobili niso vselej dobra kombinacija, octavia z litrskim motorjem pa prijetno preseneti; motor je namreč prožen, z lahkoto se zavrti v višje vrtljaje, pri tem pa kljub odsotnosti izravnalne gredi preseneti z mirnim tekom. Značilen trivaljni zvok je sicer vselej slišen, ni pa moteč. Tudi moči in navora je dovolj tudi za bolj dinamičen način vožnje, le na daljših in strmejših klancih je treba pogosteje poseči po prestavni ročici.

Nov motor je seveda na voljo v obeh karoserijskih različicah, kupci novih octavij pa se lahko veselijo tudi nekaterih drugih sprememb. Če izberete octavio z močnejšim motorjem (najmanj 110  kW), si lahko odslej omislite prilagodljivo podvozje DCC, pri katerem voznik lahko izbira med udobno, športno in običajno nastavitvijo podvozja in vzmetenja.

Octavia je ob tej drobni pomladitvi dobila tudi odlagalni prostor z induktivnim polnenjem mobilnih telefonov, dežnik pod sovoznikovim sedežem, sistem čiščenja kamere za vzvratno vožnjo, držala za tablične računalnike zadaj, pa tudi izboljšan telekomunikacijski paket multimedijske naprave.

Osvežena octavia je že naprodaj pri slovenskih Škodinih trgovcih; za novo različico s trivaljnim motorjem (octavia active 1.0 TSI) je treba odšteti najmanj 17.197 evrov (oziroma 18.241 za octavio combi). Vsaj še eno leto oziroma tako dolgo, dokler ne bodo na voljo tudi druge različice novega trivaljnika, v ponudbi ostaja 1,2-litrski štirivaljni TSI s 63 kW, ki s ceno 16.350 evrov predstavlja osnovno oziroma vstopno različico octavie.

Škoda octavia 1.0 TSI
nov litrski trivaljni turbo motor
85 kW, 200 Nm navora
dobre zmogljivosti, miren tek
že naprodaj za najmanj 17.197 evrov
Ključne besede

škodaZa volanomOctaviaTSITrivaljnik

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj