Znano ime, nova zasnova!

| Za volanom

Suzuki baleno


 

Čeprav je novi suzuki baleno dolg vsega 4 metre, je največji Suzukijev osebni avto – večja sta le še cestna terenca SX4 S-cross in vitara. Pa specializacija na izdelavo majhnih avtov prinaša otipljive prednosti? Kaj zmore novi baleno?

Ime je že znano, saj je Suzuki pred leti že ponujal avto s tem imenom. A še bolj kot ime je seveda pomembno, kakšne lastnosti ima novi, 399,5 cm dolg, 174,5 cm širok in 147 cm visok avto z medosno razdaljo 252 cm, ki je zelo klasično oblikovan, tako da s svojo zunanjo podobo ne izstopa iz povprečja. Prej bi lahko rekli, da je nevpadljiv, osnovno vodilo pri oblikovanju pa je bila praktičnost in uporabnost. Pri nekaterih podrobnostih se zdi, da so premalo dodelane oziroma so poiskali bližnjice, da so avto, ki ga sicer izdelujejo v Indiji in je seveda namenjen tudi tamkajšnjemu trgu, prilagodili evropskim zahtevam.

Avto je narejen na novi Suzukijevi platformi, ki zaradi sprememb v konstrukciji in večji uporabi visokonateznih jekel zagotavlja majhno maso avta. Tako je masa balena 935 kg, po evropskih predpisih, ki upoštevajo še težo voznika, malce čez tono, kar seveda vpliva na porabo goriva. Majhna masa se še najbolj pozna ob zapiranju vrat avtomobila s plehkim zvokom, v vožnji pa se avto izkaže z dobro vzvojno trdnostjo karoserije.

Čeprav je baleno klasična petvratna kombilimuzina, pa se v njej lahko sedi nekoliko višje, kar pripomore tako k lažjemu vstopanju v avto kot tudi k boljši voznikovi preglednosti nad dogajanjem v prometu. Prednja sedeža imata dovolj dolg pomik, na zadnji klopi pa je tudi ob povsem nazaj pomaknjenih prednjih sedežih dovolj prostora za kolena tudi visokoraslih potnikov, tako da je baleno med najprostornejšimi tako velikimi avti. Prtljažni prostor je tudi velik, saj v osnovni postavitvi meri 355 litrov, ima dvojno dno, povečamo ga lahko s prevračanjem asimetrično deljenega naslona zadnje klopi, ko je v njem do 1085 litrov prostora.

Voznikovo delovno okolje je zelo podobno kot v manjšem suzukiju celeriu. Merilniki na instrumentni plošči ponujajo osnovne informacije, volanski obroč je (lahko) nastavljiv tako po višini kot globini, a bi bila pomika lahko daljša. Uporabljena plastika v potniški kabini je solidne kakovosti.

Baleno je na voljo z dvema bencinskima motorjema. Štirivaljni s prostornino 1242 kubikov ima moč 66 kW (90 KM) pri 6000 vrtljajih v minuti, največji navor je 120 Nm pri 4400 vrtljajih v minuti, prenos moči je prek ročnega 5-stopenjskega menjalnika, na voljo je tudi brezstopenjski samodejni menjalnik. Do 100 km/h avto z ročnim menjalnikom pospeši v 12,3 sekunde, največja hitrost je 180 km/h, normna poraba goriva je 4,2 l/100 km. Ta motor je na voljo tudi v kombinaciji z mild hibridnim sistemom, ki v litij-ionsko baterijo shranjuje električno energijo, ki nastane ob zaviranju in jo nato porabi za pomoč motorju pri speljevanju in pospeševanju, kar zmanjša normno porabo goriva za 2 dl. Drugi bencinski motor je trivaljnik z litrom prostornine, neposrednim vbrizgavanjem goriva in turbinskim polnilnikom z močjo 82 kW pri 5500 vrtljajih in 170 Nm navora med 2000 in 3500 vrtljaji v minuti. Z ročnim menjalnikom pospeši do 100 km/h v 11,4 sekunde, največja hitrost je 200 km/h. Ta motor je na voljo tudi v kombinaciji s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom. Podvozje je klasične zasnove: spredaj vzmetni nogi, zadaj torzijski drog. V hitro voženih ovinkih ESC učinkovito preprečuje zdrs prek prednjih koles, lega na cesti je zanesljiva, volanski mehanizem deluje precej sintetično.

Avto je na voljo s tremi ravnmi opreme z oznakami start, comfort in deluxe.

Enajst slovenskih Suzukijevih trgovcev novi baleno ponuja za najmanj 10.998 evrov, kolikor stane različica 1.2 start. Za boljšo opremo comfort (ročna klimatska naprava, radio z bluetooth povezavo, je treba doplačati 700 evrov, za najboljšo opremo deluxe (samodejna klimatska naprava, radarski tempomat, sistem za samodejno zaviranje, 7-palčni zaslon z navigacijo in prikazom slike vzvratne kamere, LED dnevne luči…) 3100 evrov, za brezstopenjski menjalnik 1600 evrov, za mild hibridni sistem 1250 evrov. Baleno z litrskim turbo motorjem in opremo deluxe stane 16.399 evrov, z avtomatskim menjalnikom še dva tisoč evrov več.

Suzuki baleno
štiri metre dolga kombilimuzina
prostorna potniška kabina
dva bencinska motorja
že naprodaj za najmanj 10.998 evrov
Ključne besede

Za volanomSuzukiBaleno

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj