Meksikajnar

| Za volanom

Novi audi Q5


Audi Q5 druge generacije na kratko: zasnovali so ga v nemškem Ingosltadtu, izdelujejo ga v Audijevi novi tovarni v mehiški Puebli, prodajali ga bodo po celem svetu – od začetka prihodnjega leta tudi v Sloveniji. Kako se pelje Audijev povsem nov cestni terenec – in zakaj mu lahko rečemo Meksikajnar?

Meksikajnarji so bili mladi slovenski fantje, ki so v 19. stoletju prostovoljno odšli v Mehiko, kjer so se borili na strani (okupatorskega) cesarja Maksimiljana. Tole zgodovinsko dejstvo res nima nič skupnega z novim audijem Q5, a z veliko avtorske svobode ju vendarle lahko povežemo – novi Q5 namreč izdelujejo v mehiški Puebli, od koder eden od Audijevih tržno najuspešnejših avtomobilov “napada” cel svet.

A naj vas ti globalizacijski tokovi ne zmedejo; novi Q5 je ostal značilen Q s presenetljivo veliko geni svojega predhodnika, a tudi z nekaj lastnostmi drugih (novejših) audijev. Ena takšnih je modularna platforma za vzdolžne motorje (MLB), na kakršni sta narejena recimo tudi Q7 in A4. Nova platforma v Q5 pomeni za centimeter in pol daljšo medosno razdaljo (281,9 cm), karoserija pa je s 466,3 cm za 3,4 cm daljša kot prej. Velikostnih sprememb (in precej boljše aerodinamike) se na oko ne opazi, težko pa spregledamo ostrejše karoserijske robove in od spredaj izrazito in značilno masko hladilnika, kakršno ima tudi večji Q7. Valovita bočna linija predhodnika pa je ostala – zakaj pa bi menjali zmagovitega konja?

V notranjosti so konja k sreči zamenjali; armaturna plošča je sposojena pri A4, izdelana z enako kakovostjo in opremljena z enako sodobno tehnologijo – tudi z digitalno armaturno ploščo in nasodobnejšim Audijevim uporabniškim vmesnikom MMI. Oblika, izdelava in ergonomija so brezhibne, nekaj dodatnih karoserijskih centimetrov pa se v notranjosti občuti kot za odtenek več prostora. V prtljažnik gre zdaj od 550 do 610 litrov (odvisno v katerem položaju je vzdolžno pomična zadnja klop), povečamo ga lahko na največ 1550 litrov. Prtljažna vrata lahko seveda odpremo tudi z zamahom noge.

Pod pločevino je pri Q5 vse novo, tudi možnost izbire zračnega vzmetenja, česar pri predhodniku ni bilo mogoče dobiti. V kombinaciji s prilagodljivim blaženjem je tako opremljen Q5 precej udobnejši v vožnji od predhodnika, z možnostjo nastavljanja oddaljenosti od tal pa se tudi bolj samozavestno spopade z grobim brezpotjem.

Novi Q5 bo v osnovni različici (2.0 TDI s 110 kW) na voljo tudi le s prednjim pogonom, vse ostale (motorne) različice pa bodo imele serijsko vgrajen štirikolesni pogon. Za večino različic bo to nov pogon z oznako quattro ultra; sistem zna z dvema sklopkama povsem odklopiti zadnji kolesi par iz pogonskega sistema, s tem pa varčuje z gorivom (in z obrabo). Sistem se odziva v milisekundah, v povezavi s tipali v avtu pa zna usmeriti pogon na zadnji kolesi tudi že nekaj trenutkov pred tem, ko prednji kolesi izgubita oprijem. Pri vožnji po puščavskem pesku nismo opazili nobenih pomanjkljivosti – tudi quattro ultra se na spremembe v oprijemu odziva hipno in zanesljivo. Stari, povsem mehanski stalni štirikolesni pogon uporablja le še najmočnejša različica Q5 s 3-litrskim dizelskim V6 motorjem in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom – pri ostalih si kupec poleg šeststopenjskega ročnega lahko omisli tudi 7-stopenjski S-tronic z dvojno sklopko.

Novi Q5 bo na voljo z izbiro petih motorjev – štirih dizelskih in enim bencinskim. 2-litrski TDI štirivaljnik bo na voljo v različicah s 110, 120 in 140 kW, 3-litrski TDI zmore 210 kW, 2-litrski bencinski turbo štirivaljnik pa 185 kW. Zaradi manjše mase (v primerjavi s predhodnikom je novi Q5 izgubil do 90 kg mase), motornih izboljšav in učinkovitejšega pogona so vse različice Q5 zdaj za nekaj odstotkov gospodarnejše.

V novem Q5 so na voljo vsi najsodobnejši varnostni in vozni pripomočki, ki jih poznamo že iz drugih audijev. Tako je tudi Q5 dobil pripomoček za samodejno vožnjo v zastojih, nov je projekcijski prikazovalnik podatkov na vetrobransko steklo … Več o opremi – in cenah zanjo – bo znano v začetku prihodnjega leta, ko bo novi Q5 zapeljal na ceste. V Nemčiji se cene za novi Q5 začnejo pri 45.100 evrih, pri nas pa te še niso znane.

Novi audi Q5
- druga generacija cestnega terenca
- malenkost daljši, višji in prostornejši
- štirje dizelski, en bencinski motor
- nov odklopljiv štirikolesni pogon
- naprodaj v začetku prihodnjega leta
Ključne besede

AudiZa volanomQ5

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj