Najmanjši

| Za volanom

Suzuki ignis


Cestne terence in križance lahko dobite v različnih velikostih, le tistih najmanjših (in cenovno najugodnejših) je bolj malo. Suzukijev novi ignis je točno to: cestni terenec, ki na 3,7 metra dolžine ponuja večino lastnosti večjih cestnih terencev, a za ustrezno nižjo ceno. Kako se pelje Suzukijev novi avto?

Pred desetletjem so bili Suzukijevi ignisi kar pogosti na naših cestah, čeprav takrat cestni terenci in križanci niso bili niti približno tako priljubljeni, kot so danes. Danes je ponudba tovrstnih avtov izjemno pestra, a praviloma usmerjena proti večjim avtom – novi ignis je eden redkih majhnih cestnih terencev. S 370 centimetri karoserijske dolžine je na primer za 42 cm (skoraj pol metra!) krajši od renaulta capturja; in skoraj do centimetra enako dolg kot fiat panda 4x4. A če je panda kombilimuzina s štirikolesnim pogonom, je novi ignis navzven videti kot pravi cestni terenec, le da malce pomanjšan. Spredaj je všečen, zadaj malce nenavaden, velikostna razmerja pa držijo; 244 centimetrska medosna razdalja zmanjšuje karoserijske previse, 18-centimetrska oddaljenost od tal pa vabi na izlet po brezpotjih.

V notranjosti optične prevare praviloma ne delujejo, a v ignisu je zadaj vseeno presenetljivo veliko prostora za kolena dveh odraslih – še zlasti, če nazaj pomaknemo vzdolžno pomična zadnja sedeža. Le v osnovni različici je zadaj nepomična klop za tri, ostale različice so registrirane le za štiri potnike. Ob pomični zadnji klopi je spremenljiva tudi prostornina prtljažnika – pri različicah s pogonom spredaj meri največ 267 litrov, pri štirikolesno gnanih pa največ 227 litrov. Če naprej prekucnemo naslonjalo zadnje klopi, prtljažnik lahko povečamo na največ 1100 litrov, a z izrazito stopnico v prtljažniku.

Podobno mladostna kot zunanjost je tudi ignisova armaturna plošča; obdaja jo trda plastika, a z barvnimi vložki prav nič monotona ali dolgočasna. V boljših paketih opreme bo na voljo preskušen Suzukijev multimedijski sistem z na dotik občutljivim zaslonom. Vidljivost iz ignisa je ob majhnih zunanjih merah odlična, volanski obroč je nastavljiv le po višini, položaj za volanom in udobje spredaj pa vseeno dobra.

Ignis je na voljo le z enim motorjem; 1,2-litrski štirivaljnik, ki ga poznamo iz balena, je odziven in živahen, s 66 kW in 120 Nm navora pa dovolj zmogljiv za manj kot 900 kilogramov težak avto. Do 100 km/h ignis pospeši v 12 sekundah, doseže 170 km/h (165 km/h s štirikolesnim pogonom) in po obljubah tovarne porabi (v kombiniranem načinu) le 4,6 l/100 km. Če želite porabo še malce znižati (za približno tri decilitre), lahko izberete hibridno različico; pri tej motorju pomaga integriran električni motor, ki z energijo iz dodatnega litij-ionskega akumulatorja pomaga pri speljevanju in pospeševanju, vožnje na električni način pa ne omogoča.

Motor ignisa v osnovi poganja prednji kolesi, na voljo pa bodo tudi različice s štirikolesnim pogonom (s sredinsko visko sklopko). S pripomočkom za samodejni spust po strmih klancih se ignis allgrip lahko spopade tudi z zahtevnejšim terenom. Na cesti je ignis živahen in dokaj čvrsto vzmeten avto, majhna masa avtomobila se pozna pri okretnosti in vožnji po brezpotjih.

Pri varnostni opremi velja omeniti nov sistem tipal za varnostne pripomočke – dvojna kamera na vrhu vetrobranskega stekla spremlja položaj avta na cesti in prepoznava ovire pred njim – tudi pešce. Ignis zna tako tudi sam zavreti pred oviro. Prav pred kratkim je ignis z vgrajenimi varnostnimi pripomočki na EuroNCAP preskusnih trkih dobil oceno 5 zvezdic,

K nam bo novi ignis pripeljal konec februarja prihodnje leto. Na voljo bo z bencinskim motorjem, s hibridnim sistemom, z ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom, s pogonom na prednji kolesi ali kot štirikolesno gnan ignis allgrip. Ignisa bo mogoče kupiti z enim od štirih paketov opreme, natančna sestava teh pa zaenkrat še ni znana – tudi cene so zaenkrat še skrivnost. Ve pa se, da bo cenovno ignis uvrščen med swifta in balena, kar pomeni začetno ceno manj kot 11.000 evrov. Tako hibrid kot različice s štirikolesnim pogonom bodo seveda dražje, a vseeno že danes lahko napišemo, da bo ignis eden od najdostopnejših (četudi najmanjših) cestnih terencev pri nas.

Suzuki ignis
- majhen, 3,7-metrski cestni terenec
- prostorna notranjost
- 1,2-litrski bencinski motor, hibrid
- pogon spredaj ali na vsa štiri kolesa
- naprodaj konec februarja prihodnje leto
Ključne besede

Za volanomSuzukiIgnis

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj