Golf 7.1

| Za volanom

Posodobljeni VW golf


 

 

Volkswagen je tokratno osvežitev svojega golfa poimenoval kar z računalniškim terminom “update”. Glede na to, da je največ novosti prav na področju digitalnih tehnologij, je to kar posrečeno in upravičeno. A “posodobitev 7.1” je prinesla še nekaj drugih novosti …

Golf celo ob menjavi generacij ne preživlja revolucij, zato ob takšni vmesni posodobitvi nihče ni pričakoval opaznejših sprememb pri obliki. Poznavalci bodo opazili nova žarometa (ki sta za doplačilo v celoti lahko v LED tehniki) in LED zadnje luči, nekaj novih kromiranih elementov in več športnih poudarkov pri GTI različici.

Več novega je v notranjosti, še zlasti na multimedijskem in informacijskem področju. Za približno 600 evrov doplačila bodo kupci lahko namesto klasičnih analognih merilnikov izbrali digitalno armaturno ploščo (Active Info Display z 12,3-palčnim zaslonom) s prilagodljivim prikazom podatkov. A še večji vtis naredi najzmogljivejša od dobavljivih različic multimedijskega sistema, ki z visoko ločljivostjo in dobro odzivnostjo (o sistemu ločeno pišemo v članku ob tem zapisu) postavlja nova merila v tem avtomobilskem razredu.

Pomembna in v vožnji zelo prepričljiva novost se skriva pod pokrovom motornega prostora. Gre za nov 1,5-litrski bencinski štirivaljnik TSI EVO, ki zmore 110 kW in ima 250 Nm navora, k manjši porabi goriva prispeva tudi sistem odklopa valjev, ko so obremenitve motorja majhne. Motor bo konec leta na voljo tudi v šibkejši različici blue motion s 96 kW in izklopom motorja pri odvzemu plina oziroma križarjenju, kar so znali doslej samo hibridni pogonski sistemi. Ob prenovi je golf dobil tudi nov 7-stopenjski DSG menjalnik (6-stopenjski ostaja v ponudbi le z 1,8-litrskim motorjem), nov pa je tudi vstopni oziroma osnovni motor – litrski bencinski trivaljnik s 63 kW. Ljubitelji športnih golfov bodo veseli dejstva, da ima golf GTI zdaj močnejši osnovni motor s 169 kW (230 KM).

Razširili so tudi golfov nabor varnostnih in voz-nih pripomočkov. Najsodobnejši je sistem za vožnjo v zastojih (Traffic Jam Assist), ki deluje do hitrosti 60 km/h, zmog-ljivejša kamera avtu zagotavlja učinkovitejše samostojno zaviranje pred ovirami (tudi pešci), golf pa je zdaj dobil tudi vozni pripomoček za nadzor prikolice.

Prenovljeni golf bo v vseh različicah na ceste zapeljal prav v teh dneh – z nižjo ceno kot doslej. Kljub bogatejši opremi je ta – odvisno od različice – nižja od 300 do 1200 evrov.

Posodobljeni VW golf
- drobne karoserijske spremembe
- digitalna armaturna plošča
- zmogljivejši multimedijski sistemi
- nov 1,5-litrski bencinski motor
- že naprodaj z nižjo ceno in več opreme

Pomahaj: digitalizirani VW golf

Upravljanje z multimedijskimi sistemi v avtih postaja pravi izziv za snovalce in inženirje, saj zmogljivi multimedijski sistemi zahtevajo veliko pozornosti, to pa zmanjšuje pozornost in osredotočenost voznikov. Pri Volkswagnu skušajo te izzive rešiti z upravljanjem z gestami; s kretnjami oziroma mahanjem z roko pred zaslonom multimedijske naprave lahko upravljamo z nekaterimi funkcijami multimedijske naprave. V novem golfu z gestami nadzorujemo najzmogljivejšo multimedijsko napravo Discover Pro, ki si jo kupci lahko omislijo za doplačilo. Z gesto horizontalnega zamaha roke pred zaslonom lahko na primer izbiramo med radijskimi postajami, se premikamo po predvajalnem seznamu glasbe v naši knjižnici posnetkov ali brskamo med fotografijami v fotografski knjižnici naše multimedijske naprave. Nabor funkcij, s katerimi lahko upravljamo z gestami, je zaenkrat še skromen, namenjen bolj zabavi kot resnemu delu, a po besedah strokovnjakov VW ga bodo v prihodnosti dopolnjevali in posodabljali.

Upravljanje z gestami, visokoločljiv zaslon multimedijske naprave in digitalna armaturna plošča so le en del digitalizacije posodobljenega golfa, drug del sestavljajo storitve in informacije sistema povezljivosti z imenom Car Net. Gre za Volkswagnov sistem komunikacijskih storitev oziroma povezanosti golfa s svetom. Ob vgrajeni podatkovni SIM kartici je golf lahko povezan s spletom, pa tudi z njihovim servisnim centrom, ki vozniku nudi pomoč ob nesrečah ali drugih stiskah, na zahtevo pa ponudi tudi dodatne informacije, vnese navigacijsko vodenje do zahtevanega cilja in še veliko več. Pod sistem povezljivosti spada tudi klic v sili eCall, ki ga lahko sproži voznik ali pa se o

Ključne besede

VWZa volanomPrenovaVW golf

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj