Dve namesto treh!

| Za volanom

Nova opel insignia


Opel je bil v zadnjem času v ospredju pozornosti predvsem zaradi lastniških sprememb: ameriški General Motors ga je prodal francosko – kitajski skupini PSA. A Opel je zelo prodoren tudi z novimi avti – prvi med sedmimi letošnjimi novinci je nova opel insignia. Kaj ponuja?

Najkrajši odgovor je: veliko. Veliko zato, ker je avto narejen na novi platformi, ki omogoča precej drugačno zasnovo, kot jo je imela prva generacija insignie, ki je v devetih letih 940.000 krat zapeljala s proizvodnih trakov v nemškem Rüsselsheimu. Seveda je nova insignia dobila povsem novo podobo, ki temelji na prototipu monza, obenem pa povzema nekatere oblikovalske rešitve, ki jih ponuja za razred manjša astra. Nova insignia ne ponuja posebne vznemirljivosti ali vzhičenosti ob prvem pogledu, pač pa s svojo obliko poudarja svojo solidnost, z nekaterimi tehnološkimi rešitvami kot so na primer LED matrični žarometi pa tudi naprednost.

Pri snovanju so veliko poudarka namenili zmanjšanju mase avta in to jim je z uporabo visoko nateznih jekel in z nekaterimi drugimi ukrepi tudi uspelo: avto je za do 200 kg lažji od predhodnice. Drugo racionalizacijo so naredili pri karoserijskih različicah: odrekli so se klasični limuzini, tako da sta na voljo le 489,7 cm dolga petvratna kombi limuzina z oznako grand sport in skoraj pet metrov (natačno 498,7 cm) dolg karavan z oznako sports tourer.

V avtu se sedi nizko, do 3 cm nižje kot v prejšnji insignii, zato je avto lahko tudi nižji, kajti prostornost po višini je ostala praktično nespremenjena tako na prednjih sedežih kot na zadnji klopi. Nekaj več prostora je sedaj za kolena potnikov na zadnji klopi, pa tudi po širini, čeprav je avto le 7 mm širši kot predhodnica. Prostornejša pa sta prtljažnika, saj v grand sportu meri 490 litrov, ob prevračanju naslona zadnje klopi 1450 litrov, v karavanu, ki nima več nerodno velikega zadnjega odbijača, pa od 560 do 1665 litrov.

V potniški kabini ni presenečenj. Vgrajeni so kakovostni materiali, na sredini armaturne plošče je prostor dobil velik zaslon multimedijske naprave, ki omogoča povezljivost, pri instrumentni plošči pa prisegajo še na kombinacijo analogne in digitalne tehnike. Nova insignia ponuja ergonomsko oblikovane sedeže z zelo dobrim oprijemom, pa tudi s prezračevanjem in masiranjem, predvsem pa z zelo dobro nastavljivostjo, kar vozniku zagotavlja dobro ergonomijo. Upravljanje avtomobila je enostavno in intuitivno, volanski mehanizem omogoča lahkotno in natančno vodljivost, voznik pa najpomembnejše podatke o vožnji dobi na projekcijskem (head up) zaslonu.

Voznik lahko izbira vozni program s sistemom flex ride s tremi možnimi programi: tour, sport in individualna nastavitev. V vožnji je opazno, da so veliko pozornosti namenili dobri aerodinamičnosti (količnik zračnega uporab je 0,26), zato je tudi pri hitri vožnji po nemških avtocestah piš zraka zelo zmeren, vožnja pa tiha.

Nova insignia je na voljo z novim 1,5-litrskim turbo bencinskim motorjem, ki zmore 103 ali 121 kW in z 2-litrskim bencinskim motorjem z dvema turbinskima polnilnikoma, ki zmore 191 kW (260 KM), pri katerem je prenos moči prek novega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki prestavlja pravočasno in uglajeno. Ponudba dizelskih motorjev se začne z 1,6-litrskim z 81 ali 100 kW in nadaljuje z 2-litrskim motorjem z močjo 125 kW, prenos moči pa je lahko prek novega 6-stopenjskega ročnega menjalnika ali 6-stopenjskega samodejnega menjalnika.

Najmočnejša bencinska in dizelska insignia sta na voljo s stalnim štirikolesnim pogonom, ki je na novo zasnovan in ne uravnava prenosa moči le med prednjimi in zadnjimi kolesi, temveč tudi med kolesi na isti osi.

Ponudba asistenčnih sistemov in naprav je zelo obširna, kar pripomore k dobri aktivni varnosti in enostavnemu upravljanju z avtom. Seveda ima tudi insignia vgrajen sistem za pomoč klicnega centra OnStar in s tem tudi samodejnega klica na pomoč, nabor storitev, ki jih klicni center omogoča, pa so še razširili. Sistem LED matričnih žarometov ima sedaj 32 diod, ki omogočajo samodejno prilagajanje svetlobnega snopa.

Nova insignia bo na slovenske ceste zapeljala junija.

Nova opel insignia
- narejena na novi platformi
- kombi limuzina in karavan
- možnost izbire voznega programa
- veliko asistenčnih sistemov in naprav
- možnost štirikolesnega pogona
Ključne besede

Za volanomOpelInsignia

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj