Več elektrike

| Za volanom

Električni in hibridni VW golf


33 let izdelave, več kot 33 milijonov izdelanih avtov, sedem generacij – to je VW golf. O prenovljenem golfu sedme generacije smo pisali v marčevski številki, sedaj smo preskusili še prenovljenega golfa z električnim in hibridnim pogonom.

Ja, golf je avto, ki ga lahko poganja bencin, dizel, plin, elektrika ali kombinacija bencina in elektrike v hibridnem pogonu. Tudi električni in hibridni golf, ki ima oznako GTE, sta dobila vse tehnične posodobitve kot druge različice, kar pomeni obširnejšo ponudbo asistenčnih sistemov in posodobljene multimedijske naprave, ki jih lahko v najboljši različici upravljamo z gestami. Prav tako je nekaj oblikovnih sprememb na karoseriji, s katerimi se električni in GTE golf ločita od različic s pogonom na običajna goriva. A glavne spremembe so vendarle pri tehniki. Najpomembnejša pri električnem golfu so nedvomno spremenjeni akumulatorji. Še naprej so litij-ionski, ostali so enako veliki, toda s spremembo kemične sestave so njihovo zmogljivost povečali iz 24,2 kWh na 35,8 kWh. To je seveda pripomoglo k precej daljšemu dosegu avtomobila z enim polnjenjem akumulatorjev, saj je sedaj doseg ob normni porabi 300 km – prej 190 km. V vožnji se izkaže, da je zmogljivost akumulatorjev zadostna za do 200 km dolge vožnje, še zlasti, če niste preveč hazarderski tip, ki pač tvega, da avto obstane brez elektrike. Zmogljivosti električnega golfa so nekoliko boljše kot doslej, kajti posodobljen je tudi elektro motor: ta zmore 100 kW, torej 15 kW več kot doslej, največji navor je večji za 20 Nm in poslej znaša 290 Nm. Avto se odlikuje z zelo dobrimi pospeški – do 100 km/h v 9,6 sekunde, največja hitrost je omejena na 150 km/h, povprečna poraba je 12,7 kWh na 100 km in je kljub večji moči motorja enaka kot doslej. 345 kg težki akumulatorji se prek običajne električne vtičnice napolnijo v nekaj več kot 13 urah, prek hitre polnilne postaje v nekaj več kot štirih urah, do 80 odstotkov pa v 45 minutah. Kdor pa se želi voziti na električni motor, a brez skrbi o dosegu avtomobila, lahko izbere golfa s hibridnim pogonom: elektro motor zmore 75 kW, ob tem pa ima avto še 1,4-litrski bencinski TSI motor s 110 kW. Skupna moč hibridnega sistema je 150 kW. Akumulator ima zmogljivost 8,7 kWh, prek običajne vtičnice se napolni v približno štirih urah, elektrika pa zadostuje za do 50 km dolge vožnje zgolj na elektriko – na našem preskusu za nekaj manj kot 30 km. Ko elektrike zmanjka, se vklopi 1,4-litrski bencinski motor, kar omogoča brezskrbno uporabo glede dosega, nekaj omejitev je le pri prtljagi, saj prtljažni prostor meri le 272 litrov – pri električnem golfu 341 litrov, pri običajnem 350 litrov. Tako električni kot hibridni golf sta že na voljo slovenskim kupcem – električni golf za 39.894 evrov, golf GTE pa za 37.508 evrov.

Električni in hibridni VW golf
- posodobitev asistenčnih naprav in multimedijskih naprav
- zmogljivejši akumulatorji električnega golfa
- daljši doseg električnega golfa
Ključne besede

VWZa volanomHibridni avtoElektrični avtiVW golf

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj