Drobni koraki

| Za volanom

Nova mazda CX-5


Vse novo, a vendarle poznano? Pri Mazdi so se druge generacije cestno-terenske uspešnice CX-5 lotili nežno in premišljeno. Tudi zato se na prvi pogled ne opazi, da je avto spremenjen v številnih podrobnostih. A rezultat ne pušča dvomov; CX-5 je precej boljši od svojega predhodnika.

Kako pazljivo in podrobno so se pri Mazdi lotili prenove CX-5, dokazuje oblikovna primerjava s predhodnikom; z uporabo načela “do lepote z odvzemanjem” so skulpturirano podobo predhodnika malce zgladili, poravnali prejšnje valovite karoserijske podrobnosti, še poglobili značilno “krilo” kromirane maske hladilnika in nežneje poudarili glavne oblikovne značilnosti. Hkrati so skoraj neopazno za 3,5 cm pomaknili prednji stebriček vetrobranskega stekla nazaj, podaljšali pokrov motornega prostora, zožili tridimenzionalna žarometa (v katerih se skriva matrična LED tehnologija) in optično zgladili zadnji del avta. Skrite, a prav tako pomembne so še nekatere druge novosti; metlice brisalnikov so zdaj skrite za rob pokrova motornega prostora in ne motijo zračnega toka, stekla so debelejša in bolje zatesnijo kabino. Precej novega je opaziti tudi v notranjosti nove generacije CX-5; armaturno ploščo so preoblikovali z bolj vodoravnimi potezami, zaslon multimedijske naprave je zdaj vstavljen na zgornji del armaturne plošče, preoblikovani pa so tudi ostali sklopi v notranjosti. Brezhibna ergonomija ponuja odličen položaj za volanom in dobro vidljivost iz avta, malce grenak priokus pusti le malce zastarelo upravljanje in odzivnost multimedijskega sistema – s premajhnim zaslonom vred.

Tudi odslej bo CX-5 na voljo z izbiro treh bencinskih in dveh dizelskih motorjev; 2-litrski bencinski motor, ki je na voljo v različici s 118 in s 121 kW, je ostal v grobem enak, temeljito posodobljen pa je 2,5-litrski bencinski štirivaljnik s 143 kW, ki je ob ostalih konstrukcijskih spremembah dobil tudi tehnologijo izklopa dveh valjev pri majhnih obremenitvah – motor bo na voljo jeseni. A največji del kupcev – pri nas 70 odstotkov – za CX-5 še vedno izbere dizelski motor, ki ponuja največ prožnosti, pa tudi zmogljivosti. 2,2-litrski dizelski štirivaljnik, ki je na voljo s 110 in s 129 kW, je zdaj še učinkovitejši, tišji in ima mirnejši tek. Pri Mazdi pravijo, da je motor tako učinkovit, da pri čiščenju dušikovih oksidov iz izpuha plinov ne rabi sistema vbrizgavanja sečnine, oziroma doseže vse najstrožje okoljevarstvene norme tudi brez tega sistema. S poravnano krivuljo navora in dobro odzivnostjo se motor dobro ujame tudi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Šibkejši od obeh bencinskih in šibkejši dizelski motor sta na voljo tudi le s prednjim pogonom, pri ostalih različicah motor prek sredinske lamelne sklopke in novega zadnjega diferenciala poganja vsa štiri kolesa.

Ob boljši zvočni zatesnjenosti in mirnem teku novi CX-5 navduši s svojimi natančnimi in odzivnimi voznimi lastnostmi; kljub ne tako majhni masi in cestno-terenski višini CX-5 natančno sledi voznikovim ukazom, se odlično drži cest in prav uživaško opravi z ovinki – ob hkratnem udobnem blaženju cestnih neravnin. Nekaj zaslug za to ima zagotovo tudi G-vectoring control, sistem, ki z odvzemanjem navora pomaga vozniku v ovinkih.

Mazdini inženirji so izpopolnili tudi paket varnostnih pripomočkov v CX-5; radarjema spredaj in zadaj so dodali novo kamero, ki zdaj natančneje spremlja dogajanje pred avtom, bere prometne znake ob cesti in robne črte, vse skupaj pa omogoča širši razpon hitrosti za radarski tempomat, ki zdaj omogoča tudi samodejno vožnjo v zastojih, prepoznavanje pešcev ob cesti, opozarjanje na prečni promet zadaj in še vrsto drugih varnostnih funkcij. Velja omeniti še nove LED žaromete, ki imajo v najbogateje opremljenih različicah 12 LED celic, ki se z matričnim delovanjem samodejno prilagajajo cesti in prometu pred avtom, vozniki pa bodo veseli tudi novega projekcijskega prokazovanja podatkov neposredno na vetrobransko steklo.

Novi CX-5 bo na naše ceste zapeljal v začetku junija, ko bodo znane tudi cene zanj. Zankrat velja, da bo nova generacija od 600 do 1200 evrov dražja od predhodnice, a tudi bolje opremljena.

Nova mazda CX-5
- manjše spremembe pri obliki
- preoblikovana notranjost
- dva bencinska, en dizelski motor
- bogatejša in sodobnejša varnostna oprema
- naprodaj v začetku junija
Ključne besede

Za volanomMazdaCX-5

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj