Skrajšana pot

| Za volanom

Nova seat ibiza


Pri Seatu so dobre volje; za njimi je prodajno najuspešnejše leto v zgodovini, uspešnicama leonu in ateci pa se bo junija pridružila še nova ibiza. V peti generaciji ima ibiza le še pet vrat, a z novo obliko, novo tehniko in novo vsebino ponuja več kot kadarkoli prej …

Od Ibize do Leona zdaj ni več tako daleč, kot je videti na zemljevidu; nova Seatova ibiza je odrasla, se zresnila in se pri veliko lastnostih približala za razred večjemu leonu. Z dolžino 406 cm je skoraj do milimetra enako dolga kot predhodnica, a za skoraj 10 cm daljša medosna razdalja in za 9 cm večja širina odkrivata povsem na novo zasnovano in odmerjeno notranjost. Ob skladnem, le rahlo prikritem športnem videzu z ostrimi karoserijskimi robovi in prepoznavnim svetlobnim podpisom tako nova ibiza najbolj navduši s svojo prostorno potniško kabino in za ta razred nadpovprečnim 355-litrskim prtljažnikom. Prednja sedeža ponujata dovolj pomika nazaj tudi za dvometraše, na zadnji klopi pa je presenetljivo veliko prostora za kolena.

Največ zaslug za odlično prostornost ima modularna platforma MQB v različici A0, ki je namenjena majhnim avtom – ibiza je prvi avto v koncernu VW, ki je postavljen na to platformo.

K novi podobi zunanjosti spada tudi nova oblika armaturne plošče. Ta je zdaj videti precej bolj sodobno, a tudi bolj uniformirano in volkswagnovsko kot doslej – izstopa velik 8-palčni zaslon multimedijske naprave, monotonost pa so popestrili z lakiranimi površinami. Velja omeniti občutno kakovostnejše vgrajene materiale in brezhibno izdelavo. Ob izdatno nastavljivem položaju za volanom ni prav nobenih pripomb nad ergonomijo ali udobjem sedenja, pa tudi vidljivost iz avta je dobra.

Nova platforma ibizi ni prinesla le večje prostornosti v potniški kabini, pač pa tudi vzvojno čvrstejšo karoserijo, zmerno maso in drugačno arhitekturo obes in vzmetenja. Vse to se občuti tudi v vožnji; ibiza je lahkotno in natančno vodljiv avto, posrečeno uravnoteženo vzmetenje pa odlično gladi cestne neravnine. V športni različici FR je sicer občutno trše, a tudi tu vzmetenje z nemško učinkovitostjo požira cestne neravnine, hkrati pa omogoča še za odtenek bolj uživaško vodenje skozi ovinke. Ibiza odslej ponuja tudi možnost izbire voznega programa (običajni in sport), ki izostri motorni odziv in volanski mehanizem.

Škoda, da ibizina motorna paleta ne sledi zmogljivostim podvozja; do konca leta, ko bo ibiza dobila nov 1,5-litrski štirivaljni TSI s 110 kW, bo izbira bencinskih motorjev omejena na trivaljnike. Litrski trivaljni MPI brez turbinskega polnilnika v različicah z 48 in 55 kW (motor poznamo iz seata mii in VW upa) je namenjen povsem nezahtevnim voznikom, litrski turbo trivaljnik TSI s 70 pa pusti le malo boljši vtis – še najbolje se obnese 1.0 TSI s 85 kW, ki do 100 km/h pospeši v 9,3 sekunde in doseže 195 km/h. Ljubiteljem dizelskih motorjev (tudi v majhnih avtomobilih) je namenjen 1,6-litrski TDI štirivaljnik z 59, 70 ali 85 kW. Večina pogonskih kombinacij vključuje 5- ali 6-stopenjske ročne menjalnike (z natančnimi, športno kratkimi hodi), na voljo pa bo tudi 7-stopenjski DSG.

Nova ibiza je opremljena s kar nekaj sodobnimi varnostnimi tehnologijami iz zaloge koncerna VW; mednje spada sistem za opozarjanje pred naletom in zaviranje pred ovirami, radarski tempomat in večnaletna zavora, ne manjkajo niti zagon avta brez ključa, kamera za vzvratno vožnjo, LED žarometa, povezljivost s pametnimi telefoni, brezžično polnjenje mobilnikov, ambientalna osvetlitev, zvočniški sistem Beats Audio in še kaj, prihodnje leto pa bo ibiza dobila tudi digitalne merilnike.

K nam bo ibiza zapeljala proti koncu junija, ko bodo znane tudi natančne cene zanjo. Zaenkrat pri Porsche Slovenija obljubljajo začetno ceno 12.500 evrov, 1000 evrov popusta pri Seatovem financiranju, nekaj paketov opreme (med njimi tudi športni FR in kot novost prestižni xcellence z bogato opremo) in nekaj novih karoserijskih barv. Vse skupaj je tako prepričljivo, da se je ibiza zapeljala prav na vrh razreda majhnih avtomobilov – in hkrati zelo blizu za razred večjemu leonu!

Nova seat ibiza
- nova, že peta generacija ibize
- le še v petvratni različici
- trivaljni bencinski motorji, štirivaljni TDI
- odlične vozne lastnosti
- naprodaj konec junija
Ključne besede

Za volanomSeatIbiza

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj