Opel grandland X

| Za volanom

Grandioznost? Nemško-francoska naveza za nov rod križancev.


Grandiozno ime, všečna oblika, trendovska zasnova; novi grandland X je Oplov hiter in obetaven odgovor na še vedno strmo rastoče zanimanje za cestne terence oziroma križance. Hkrati je tudi že drugi avto, ki je nastal v sodelovanju s koncernom PSA – postavljen je namreč na tehnično osnovo peugeota 3008.

Dokončno slovo od štirikolesnega pogona? 

Opel ima precej več zgodovine in tradicije pri takšnih in drugačnih terenskih avtih, a ta pri najnovejših tržnih trendih očitno ne šteje veliko; zmerna cena, tehnična preprostost in oblikovna sodobnost imajo pri kupcih očitno prednost pred voznimi zmogljivostmi tehnično bolj zapletenih in suverenih terencev. Novi grandland X je – navkljub štirikolesnem zvenu oznake X v imenu – le navidezno pustolovski cestni terenec; v resnici je všečna kombilimuzina, stoječa na malce višjih nogah. Štirikolesnega pogona ni v ponudbi, terenska robustnost je z nekaterimi karoserijskimi poudarki le nakazana.

Se pa grandland X oddolži s prostorno in udobno notranjostjo – s kar nekaj prostora za kolena do treh potnikov zadaj in s presenetljivo prostornim prtljažnikom (prostornine od 514 do 1652 litrov), pri katerem najbolj navduši prostornost dela prtljažnika pod prestavljivo polico. Če ga primerjamo z manjšim crosslandom X, je prostorski preskok občuten, a je tudi avto ustrezno večji – grandland meri v dolžino 447,7 cm, njegova medosna razdalja pa je 267,5 cm.

Preberite še:

Test: Opel insignia 2.0 CDTI grand sport innovation

Novi grandland X je – navkljub štirikolesnem zvenu oznake X v imenu – le navidezno pustolovski cestni terenec; v resnici je všečna kombilimuzina, stoječa na malce višjih nogah.

Peugeotovi temelji

Grandland X si tehnično osnovo deli s peugeotom 3008, a tega ne od zunaj ne od znotraj ni opaziti; Oplovi oblikovalci so avtu nadeli prepoznavno in dosledno podobo drugih novejših oplov. Še bolj je to opaziti pri notranjosti, saj ima grandland X zelo podobno armaturno ploščo kot astra ali insignia, ki je seveda precej manj futuristična kot tista v peugeotu 3008. Vpliv Oplovih oblikovalcev in inženirjev seže le do oblike, podobe in vgrajenih materialov – pod pločevino je grandland X povsem francoski avto. Prilagodljiva modularna platforma koncerna PSA prinese prihranek pri teži – masa praznega vozila je s približno 1400 kilogrami dokaj majhna za ta avtomobilski razred –, prostorninsko (in zmogljivostno) skromna motorja pa manjšo porabo goriva.

Motorna paleta ponuja dve izbiri

Bencinski motor je iz peugeotov in citroenov dobro poznan 1,2-litrski trivaljnik, ki ob pomoči turbinskega polnilnika zmore 96 kW (130 KM). Z veliko prožnosti (a tudi z nekaj začetne lenobnosti) bi moral ugoditi več kot le osnovnim vozniškim zahtevam, a športnih užitkov vseeno ne ponuja. Bolj suveren in prepričljiv je 1,6-litrski dizelski štirivaljnik (prav tako francoskega porekla) z 88 kW – ta motor bo nekaj pozneje na voljo tudi z novim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Konec oktobra, ko bo grandland X zapeljal na naše ceste, bosta na izbiro le ta dva motorja, a pri Oplu obljubljajo, da bodo na voljo tako močnejši dizelski kot tudi šibkejši bencinski motorji. Še bolj zanimiva je napoved, da bo prihodnje leto na voljo tudi grandland X kot priključni hibrid – z električnim motorjem, ki bo poganjal zadnji kolesi in tako le prinesel tudi štirikolesni pogon.

Zaenkrat pa grandland X ostaja avto s pogonom na prednji kolesi, ki v vožnji pomirja s predvidljivimi voznimi lastnostmi in lahkotnim vodenjem, a tudi z udobnim glajenjem cestnih lukenj. Za doplačilo – in več brezskrbnosti na spolzki podlagi – si bo kupec lahko omislil prilagodljiv sistem za nadzor oprijema gnanih koles (intelligrip), ki pomaga pri speljevanju oziroma vožnji po spolzki podlagi. Na voljo je tudi dokaj celovit paket sodobnih varnostnih pripomočkov; prek zmogljive kamere na gornjem delu vetrobranskega stekla avto prebira prometne znake, zadržuje smer vožnje znotraj voznega pasu in opozarja na nevarnost naleta (in samodejno zavira pred oviro). Kupec bo lahko svoj avto opremil tudi s pametnima LED žarometoma in vrsto drugih delov opreme – tudi z odzivnim multimedijskim sistemom in komunikacijsko povezavo OnStar.

V Slovenijo prihaja sredi oktobra

Več o serijski opremi – in ceni zanjo – bo znano sredi oktobra, ko bo avto zapeljal na naše ceste. Zaenkrat pri Oplu izdajajo le začetno ceno 20.490 evrov, s katero se bo spoprijel s številnimi tekmeci v svojem razredu – tudi francoskimi! 

Opel grandland X pod črto:

4,48 metra dolg križanec na osnovi peugeota 3008
1,2-litrski bencinski trivaljnik in 1,6-litrski dizelski motor
pogon le na prednji kolesi
bogat nabor varnostnih pripomočkov
naprodaj oktobra za najmanj 20.490 evrov

 

Ključne besede

Opel

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj