Za volanom: Škoda karoq

| Za volanom

Puščica v sredino tarče!


Škodin novi cestni terenec karoq ima potencial uspešnice. Je prostoren, a ne prevelik, privlačno oblikovan, digitalno sodoben in tehnično napreden. Doma je na asfaltu, a se ne boji zaviti z njega. Bo ponovil uspeh velikega kodiaqa?

 

Pri Škodi so v naletu. S svojo ofenzivo novega rodu cestnih terencev, ki se začenjajo na črko K in končujejo na Q, so na trgih, tudi pri nas, sprožili pravo evforijo. Ta jim povzroča celo nemalo skrbi, saj v tovarnah skoraj ne dohajajo vseh naročil. Ko se na štiri oči srečaš s karoqom, ki je na las podoben kodiaqu, hitro postane jasno, zakaj …

Video:

 Zanimivosti in dejstva:

Pri škodi karoqa predstavljajo kot vsestranski družinski avtomobil za vsakdanja popotovanja. Izpostavljajo uporabnost 4x4 pogona na slabih podlagah in vlečno zmogljivost, ki seže do prikolic težkih do dve toni. Za več samozavesti na terenu je mogoče naročiti še paket za slabe ceste, ki dodatno zaščiti vse ključne dele podvozja in motorja.
Podoba: karoq povzema karoserijska razmerja in ostrejše linije, ki jih so jih Škodini oblikovalci, med njimi je tudi Slovenec Marko Jevtič, začrtali pri kodiaqu. Avtomobila sta si dejansko zelo podobna.
Mere: Škoda je znamka, ki se ne ozira na meje avtomobilskih razredov. Kljub temu, da karoqa predstavljajo kot kompaktnega cestnega terenca je avto zelo prostoren. Tekmecem bo sive lase delal predvsem zaradi velikega prtljažnika (od 521 do kar 1810 litrov) in prostora na zadnji klopi. Karoq je dolj 438,2 cm, visok 160,3 cm in širok 184,1 cm. Medosna razdalja doseže 263 cm.
Digitalizacija: Karoq je trenutno digitalno najbolj napreden Škodin model. Je prva škoda, ki ponuja prilagodljive elektronske merilnike s štirimi različnimi prikazi podatkov. Med digitalne novosti sodi tudi krmiljenje določenih funkcij z gestami na katere se odziva senzor gibanja 9,2-palčnega zaslona. Karoq je sprejel izziv sodobnega pretoka podatkov in omogoča povezavo s svetovnim spletom preko širokopasovnega mobilnega vmesnika LTE. Ta je osnova za delovanje prikaza navigacijskih in prometnih informacij v realnem času in uporabe vseh storitev sistema Škoda connect - pregled vozila na daljavo preko telefona ali računalnika, naročanje na servis … V primeru nesreče avto sam pokliče na pomoč preko klica v sili. Na voljo pa je tudi do 20 aktivnih vozniških pripomočkov.
Indijansko ime ohranja terenski pogum: karoq je bil “krščen” pri staroselcih na odročnem otoku Kodiak, ki leži pred obalo Aljaske. Za vožnjo po slabih poteh z malo oprijema in celo malce avanture po lažjem brezpotju karoserija dovoljuje 19.9-stopinjski vstopni kot (spredaj) ali 27,8 stopinj na zadnjem previsu. Od tal je avto oddaljen 18,3 centimetra prilagodljivemu štirikolesnemu pogonu pa pri oprijemu pomaga še elektronska zapora diferenciala EDL na zadnji premi. Pogon pri prenosu navora, kjer ni zamud deluje povsem samodejno. Strmino obvladuje s pomočnikom za nadzor hitrosti pri spustu in pomočnikom za speljevanje. Ima terenski program in program posebej prilagojen za vožnjo v snegu.
Praktičnost: sistem varioflex ločenih sedežev v zadnji vrsti - vzdolžni pomik in naklon ter možnost odstranitve iz avta. Številne praktične rešitve (Simply clever) med katerimi izpostavljamo električno krmiljeno kljuko za prikolico, 230 V električni vtikač, USB priključke (po dva) predaj in zadaj, senzor za prostoročno odpiranje prtljažnika, integrirano LED svetilko …
V Sloveniji naprodaj decembra za najmanj 21.712 evrov. Pri Škodi pripravljajo še enega cestnega terenca oziroma križanca. Ta bo še za številko manjši od karoqa in se bo postavil ob bok koncernskima tekmecema Seatovi aroni in Volkswagnovemu T-rocu. Slednja bomo kmalu predstavili tudi v Motoreviji.

Ravno prav velik in sila praktičen družinski avto

Avto je z vidika povprečne družine postavljen skorajda v idealne mere.

S 4,38 metra dolžine, je za 30 cm krajši od svojega velikega brata kodiaqa. To pomeni več okretnosti na parkiriščih in stranpoteh, manjšo težo in manjšo porabo goriva ter na drugi strani še vedno veliko prostora za kolena in prtljago. Karoq ob tem postreže tudi z enoprostorskimi triki. Na seznamu dodatne opreme je namreč prilagodljiv sistem sedežev varioflex. Trije ločeni sedeži v zadnji vrsti so vzdolžno pomični, imajo nastavljiv naklon naslona in vsakega posebej je relativno enostavno mogoče odstraniti iz avtomobila. Ta prilagodljiv tloris bo na kožo pisan aktivnim ljudem. Ven vzameš en sedež in nastane prostor za kolo, smuči ali sup. Iz osnovnih 479 litrov oziroma 521 litrov prtljažnika, ob običajni zadnji klopi, lahko karoq ponudi vse do 1810 litrov prostora. Ob tem ne gre pozabiti, da zmore vleči še do dve toni težko prikolico. Škoda, ker Škoda od matičnega koncerna zanj, ob sicer izdatno odmerjenih vozniških pripomočkov - skupaj jih je na voljo 20 -, denimo ni dobila aktivnega sistem za vzvratno vožnjo prikolice. Razumemo, saj bo karoq nedvomno trn v peti tudi Volkswagnovemu tiguanu, ki to ima. Razlika med tihimi tekmeci koncerna se pokaže tudi v podrobnostih kabine. Karoq je narejen kakovostno, a razlika v ceni se vidi v materijah. Niso slabi, le bolj “ljudski” na otip. Prvi vtis nam je dal občutek, da je karoq prostornejši od tiguana, bomo pa slednje temeljito preverili na testu.

Urejen voznikov prostor. 

Nastavljen na udobje

Na mestoma res zelo kočljivih in do mehanike prav nič prizanesljivih cestah Sicilije, se je karoq izkazal z odličnim blaženjem. Inženirji so temeljito nastavili podvozje, ter za vsako opremo in motor zaradi razlik v kilogramih opravili fine nastavitev, kar se še kako pozna na slabi vozni površini. Vožnja je res zelo udobna. Avto je nastavljen nekoliko bolj na mehko, čeprav je zaradi tega nagibanje pri dinamični vožnji malce bolj izrazito. Ni moteče. Treba se je zavedati da, karoq ni športni avto, se pa zna suvereno peljati ne glede na to kako kakovostna je podlaga pod kolesi. Vozno je to zagotovo eden bolj prepričljivih kompromisov v tem razredu cestnih terencev s poudarkom na dejstvu, da v ospredje postavlja udobje in zanesljivo lego. Na voljo je tudi dinamično uravnavanje podvozja s štirimi programi: varčni, običajni, športni in individualno nastavljivi.

Ne boji se zaviti z asfalta

Z 18,3-centimetrsko oddaljenostjo od tal se ne boji zapeljati po slabem kolovozu in hkrati ponudi še udobno sedanj in vstajanje iz sedežev. Elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon navor od sprednjih koles nazaj prenaša preko preizkušene večlamelne sklopke, prej znane kot haldex sklopke 5. generacije. Sedaj pa ta pogon sodi pod okrilje strokovnjakov podjetja Borg-Warner. Pri prenosu pogonske sile na zadnji kolesi štirikolesni pogon prav nič ne zamuja in omogoča celo do 100-odstotni prenos moči nazaj če so denimo sprednja v globokem blatu ali snegu. Vožnji onstran asfalta je namenjen še posebni terenski program, ki prilagodi delovanje zavor in sistema za nadzor zdrsa ter stabilnosti. Ravno tako pa ima še program za vožnjo po snegu. Za boljši stik koles s podlago jima karoq v kombinaciji s 4x4 pogonom novo 4-točkovno vpetje zadnjih koles. Taka zasnova prinese pozitivne učinke pri dinamični vožnji, kjer zadnja kolesa lepo držijo smer, ki jo začrta kot prednjih koles.

Dva zanimiva bencinarja

Pod motornim pokrovom je lahko od 85 do 140 kilovatov moči. Za manj zahtevne voznike bo zanimiv litrski TSI trivaljnik, ki je precej prožen in pri običajnih vozniških zahtevah nima težav s karoqovo postavo in kilogrami. Med griči Corleonove dežele smo se z njim vozili s povprečno porabo 7,5 litra. Zanimiv bo novi 1,5-litrski bencinski TSI motor z možnostjo izklopa dveh valjev in 110 kW ter 250 Nm. To bo edini bencinski motor, ki bo prihodnje leto na voljo v kombinaciji s 4x4 pogonom. Dizli so trije, prostornine 1,6 in 2 litra.

Elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon navor od sprednjih koles nazaj prenaša preko preizkušene večlamelne sklopke. Ta omogoča celo do 100-odstotni prenos moči nazaj če so denimo sprednja v globokem blatu ali snegu.

Nov tržni pristop: od dragega proti cenejšemu

Kupci Škode bodo najbolj natačno ocenili ali je prodajna strategija karoqa naravnana v pravo smer. Dejstvo pa je, da Škoda karoq na slovenski trg prvič vstopa najprej s srednjim in višjim paketom opreme (ambition in style). Ta hip najcenejši karoq 1.0 TSI ambition (brez 10-odstotnega popusta pri financiranju) stane 21.712 evrov, kar je skoraj toliko, kot je cena osnovnega kodiaqa – je pa seznam serijske opreme te različice – vanjo spada na primer tudi varnostni sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešecev in samodejna dvopodročna klimatska naprava – precej obsežen. Varčni kupci bodo morali na cenovno ugodnejše različice še malo počakati, a za tržni uspeh karoqa se Škodi ni treba bati - zadnje čase s svojimi puščicami vselej zadenejo tarčo.

Novi karoq je za 31,5 centimetra manjši od velikega, 7-sedežnika kodiaqa. Svojega uspešnega predhodnika, prvega cestnega terenca Škode yetija, pa je v dolžino prerasel za 16 cm. To se najbolj pozna v prtljažniku in prostoru za kolena na zadnjih sedežih.

Škoda karoq pod črto:

prva škoda z prilagodljivimi digitalnimi merilniki (opcija 2018)
napredna povezljivost s širokopasovnimi mobilnim LTE vmesnikom
pet motorjev od 85 do 140 kW in 6-stopenejski ročni ali 7-stopenjski DSG menjalnik
4x4 pogon z elektronsko zaporo diferenciala
serijski sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev
20 različnih vozniških asistentov (opcija)
širok nabor praktičnih rešitev “Simply clever”
paket za slabe ceste
varioflex - trije ločeni sedeži zadaj, ki jih je mogoče vsakega vsakega posebej odstraniti iz avtomobila
Ključne besede

škodaŠkodacestni terenecškoda karoq

Avtorji

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Sorodne novice

Nazaj