Za volanom: lexus NX in CT

Za volanom

Loščenje uspeha ...


Lexus NX, prodajno najuspešnejši Lexusov avto, je šel skozi roke oblikovalcev in inženirjev; dobil je sodobnejši videz in kar nekaj tehničnih posodobitev. Kaj je novega?

 

Leto 2016 je bilo za evropski del Lexusa najuspešnejše doslej – prodali so več kot 74.000 novih avtov, tretjina pa je bilo prav cestno-terenskih NX. Po treh letih je prav v teh dneh na ceste zapeljal posodobljen NX, ki po japonskih običajih ne prinaša revolucionarnih novosti, pač pa zloščene in osvežene podrobnosti. Za prepoznavo teh je treba kar dobro pogledati; rahlo preoblikovana prednja LED žarometa (ki ju je v najbolje opremljenih različicah mogoče dobiti z matrično tehnologijo) uokvirja malce preoblikovana maska hladilnika, široka smernika se ponašata z dinamičnim prižiganjem, zadnje LED luči pa so zdaj malce širše. Hitreje se prenovo opazi v notranjosti – predvsem po zaslugi večjega zaslona (nove) multimedijske naprave v formatu 16:9 oziroma z diagonalo 10,3 palca. Na novo je razporejenih še nekaj gumbov in stikal, volanski obroč je debelejši, počutje in občutki za volanom pa – tako kot doslej – pomirjajoči.

Hibrid je prva izbira

NX je pri nas na voljo v dveh pogonskih različicah – kot hibrid s kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega motorja, brezstopenjskega menjalnika in električnega motorja s skupno močjo 145 kW ter z 2-litrskim bencinskim turbo štirivaljnikom s 175 kW. Obe različici sta na voljo s pogonom na prednji kolesi ali s štirikolesnim pogonom – tega pri hibridni različici zagotovi dodaten električni motor med zadnjima kolesoma. Zanimivejša – in bolje prodajana – od obeh različic je hibridna, kar glede na Toyotin sloves in tradicijo ni nič nenavadnega; po prenovi utegne pridobiti še kakšnega kupca več, saj so s posegom v hibridno elektroniko Lexusovi inženirji izboljšali odzivnost in znižali raven hrupa, ki je značilen za brezstopenjski menjalnik. K tem popravkom je treba prišteti še izboljšave zadnjega stabilizatorja, boljšo zvočno izolacijo, možnost odpiranja prtljažnih vrat z zamahom noge pod zadnji odbijač in zmogljivejši ter bogatejši paket varnostnih pripomočkov, med katere spadajo tako radarski tempomat kot sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Posodobljen varnostni paket (z oznako lexus safety sense+) je pri vseh opremskih različicah na slovenskem trgu – teh je sedem – del serijske opreme. Cene za prenovljeni NX se začenjo pri 45.450 evrih (oziroma pri 39.800 evrih, če upoštevamo poseben popust), kolikor stane hibridni NX finesse, končajo pa pri 68.000 evrih za različico NX 200t luxury. Ni malo, a lexus NX pač spada med cestno-terensko elito, kjer tekmeci praviloma niso nič cenejši. 

Pod črto ...

manjši oblikovni popravki
sodobnejši multimedijski sistem
na voljo s hibridnim pogonom in bencinskim turbo motorjem
bogata varnostna oprema
naprodaj za najmanj 45.450 evrov

Prenovljeni lexus CT - Posebnež

Lexus CT – tudi po nedavni oblikovni osvežitvi – ostaja avto, ki s samosvojo kombilimuzinsko zasnovo še vedno izstopa iz siceršnje Lexusove palete prestižnih cestnih terencev, luksuznih limuzin in športnih kupejev. Petvratni CT, postavljen na Toyotino platformo, ki si jo deli z RAV 4, starim priusom, corollo in cestno-terenskim lexusom NX, je zadržal svoje glavne značilnosti in v veliki meri tudi videz – po temeljitejši oblikovni prenovi pred tremi leti so zdaj še malce izostrili linije in osvežili prednji in zadnji del avta. V notranjosti je CT dobil nov volanski obroč, večji zaslon multimedijske naprave (z diagonalo 10,3 palca) in še nekaj drugih manjših popravkov. Še najbolj samosvoj videz ima različica F-sport s športnejšima spojlerjema in nekaterimi drugimi dodatki.

Nekaj drobnih tehničnih popravkov je bil deležen tudi hibridni pogonski sistem avta, ki je enak kot v toyoti prius; sestavljajo ga 1,8-litrski bencinski štirivaljnik, električni motor in brezstopenjski menjalnik. Hibridni motorni sklop zdaj deluje malce tišje in z bolj zveznim podajanjem moči.

Prenovljeni CT je dobil nova LED žarometa s samodejnim preklapljanjem med zasenčenimi in dolgimi lučmi, novost pa je tudi posodobljen in obogaten paket varnostnih pripomočkov z oznako lexus safety sense +, ki je – tako kot pri cestno-terenskem NX – pri vseh različicah del serijske opreme.

Vstopnica v prestižni svet 

Lexus CT še naprej velja za vstopnico v svet Lexusa – tudi s cenami. Te se začnejo pri 26.500 evrih za osnovno različico in sežejo vse do 38.250 evrov za različico CT luxury. Če od teh cen odštejemo še 2600 evrov popusta slovenskega zastopnika, dobimo cenovno ugodnega, brezhibno narejenega in tudi zelo zanesljivega hibridnega posebneža.

Preberite še: Lexus IS 300h premium - Inspiracija tehnike in ugleda

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj