Za volanom: prenovljena toyota hilux

Za volanom

Neomajna klenost - hilux na terenu ostaja nepremagljiv


Toyotin pick-up hilux tudi v novem svetu elektrifikacije, v katerem šteje vsak gram izpustov, ostaja klen in robusten terenec. Dobil je močnejši motor in bolj uglajene asfaltne vozne lastnosti. Na terenu je še vedno nepremagljiv. 

Zanimivosti in dejstva: Več navora pri samodejnem menjalniku

Pogled na tehnične podatke prenovljenega hiluxa razkriva, da 2,8-litrski motor v kombinaciji z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom ponuja 80 Nm manj navora (največ 420 Nm od 1400 do 3400 vrt./min.) kot, če se navor prenaša na kolesa preko 6-stopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora. V tem primeru motor zmore največ 500 Nm navora od 1600 do 2800 vrt./min.

Toyotni glavni inženir je za Motorevijo pojasnil razliko v navoru: “Ker hilux uživa veliko zaupanje voznikov po vsem svetu, mu želimo tudi v najtežjih pogojih zagotoviti kakovost, trajnost in zanesljivost. 6-stopenjski ročni menjalnik se bo veliko uporabljal v profesionalne namene, pri poklicih, kjer je vsak dan avto močno obremenjen in pogon izpostavljen težkim bremenom in vleki. Zato smo pri ročnem menjalniku omejili navor, da s tem zaščitimo motor pred morebitnimi pretiranimi scenariji uporabe. Samodejni menjalnik pa škodljivih obremenitev motorja ne dopušča. V obeh različicah - z ročnim ali samodejnim menjalnikom - pa motor pri nizkih vrtljajih (1.200 vrt./min.) ponuja enako veliko količino navora: 370 Nm.”

Nad blatnim prepadom 

Na blatnem in kamnitem nemškem poligonu Langenaltheim smo se znova prepričali, da je toyota hilux še vedno eden najbolj zmogljivih, robustnih in klenih terencev. Na trasi, ki si jo je zamislil eden od načrtovalcev etap rallya Dakar, smo prevozili nekaj tako zahtevnih preprek, da so se nam na pogled zdele nepremagljive. Marsikdo se tudi peš ne bi sprehodil po brezpotju, ki smo ga preplezali s hiluxom. Terenska vožnja zahteva izkušnje, a jo hilux s svojimi terenskimi pomagali poenostavlja - na varen način. Prilagojen samodejni menjalnik z reduktorjem, mehanska zapora zadnjega diferenciala in sistem za nadzor hitrosti pri spustu po strmini poskrbijo za veliko varnosti in zanesljivega oprijema v zelo težkih razmerah. Voznik se lahko osredotoči na natančno delo z volanom in iskanje prehodov. Avto na terenu blesti in vozniku vliva veliko samozavest. Poleg pogona mu suverenost zagotavlja še velika oddaljenost od tal. Ta glede na izbrano različico znaša od 29,3 pa vse do 31 cm. Tudi zaradi tega zmore 532,5 cm dolg velikan z dobrimi tremi metri medosne razdalje in zajetnim previsom nad zadnjo osjo prevoziti na terenu 31 stopinjski vstopni in 26 stopinjski izstopni kot ter zabresti v 70 cm globoko vodo.

Hilux ima za seboj 52 letno zgodovino. Vozi se na vseh celinah našega planeta. Zaradi svoje pregovorne vzdržljivosti oziroma dejstva, da je ponekod vsakodnevno izpostavljen najbolj zahtevnim voznim razmeram in da med drugim službuje v vrstah zahtevnih opravil, velja za neuničljivega. Vse zares strme spuste smo opravili v prvi prestavi reduktorja. Ko se je svet postavil pokonci, je hilux znova dokazal, zakaj velja za ikono, legendo.

Bolj domač, a ne udomačen na asfaltu

Kljub temu, da hilux stoji na klasični letvasti šasiji in da ima zadaj togo premo z listnimi vzmetmi, ki mu omogoča peljati tono tovora ter vleči 3,5 tone težko prikolico, je na asfaltu zdaj precej bolj prepričljiv kot predhodnik. Inženirji so na novo nastavili podvozje in volanski mehanizem, ki se s prilagodljivim servo sistemom (VFC) prilagaja vožnji pri višjih hitrostih tako po terenu kot na asfaltu. Zadaj imajo listne vzmeti povečano površino stika, dodali pa so jim nove navpične blažilnike s posebno gumo, ki olajša gibanje vzmetenja in pomaga dušiti udarce, ki jih poprej listne vzmeti ob praznem tovornem prostoru niso uspele prestreči. Prenovljeni hilux na asfaltu manj poskakuje, bolje drži stik s cesto, je tišji in smerno bolj stabilen. V asfaltnih ovinkih se sicer ne pelje tako suvereno kot RAV4, je pa bolj prepričljiv, kot je bil predhodnik in je zdaj na ravni tekmecev, kot so ford ranger, nissan navara ali VW amarok.

Upravljanje s pogonom je preprosto. Električni vklop štirikolesnega pogona je mogoč med vožnjo. Za vklop reduktorja je treba ustaviti in menjalnik prestaviti v nevtralno prestavo ter stikalo obrniti do konca. Pri terenski vožnji lahko samodejni menjalnik uporabljate tudi na ročni način. Avto bo vztrajal v izbrani prestavi. 

Vrnitev konjenice in navora

Piko na i prenovi postavlja novi 2,8-litrski dizelski motor, ki ga sicer vgrajujejo tudi v land crusierja, a so ga za hiluxa posodobili in prilagodili. Je čistejši, z večjim turbinskim polnilnikom pa tudi odzivnejši oziroma zmogljivejši. V ponudbi sicer še ostaja dosedanji 2,4-litrski motor, a razlika med strojema je očitna. Za resno terensko delo in za boljše zmogljivosti na asfaltu je večji motor nujen; odzivnost je veliko boljša, 500 Nm navora pa je na voljo že pri vsega 1600 vrtljajih. 150 kW moči se pozna na asfaltu in terenu; na nemških avtocestah se hilux s tem motorjem suvereno lahko vozi skupaj z osebnimi avti.

Eden od ključnih ciljev prenove je bil ohraniti terensko robustnost in vzdržljivost ter hkrati ponuditi tudi več udobja za ljudi, ki tak avto uporabljajo za rekreacijo. Zato ima povsem avtomobilsko zasnovano kabino, zato je mogoče naročiti tudi JBL ozvočenje, atraktivne karoserijske barve, električno pomični rolo tovornega prostora, kar 10 različnih nadgradenj kesona in več kot 300 dodatkov, ki poskrbijo za večjo uporabnost in lepši videz.

Kabina je zasnovan povsem avtomobilsko, kar daje vedeti, da je hilux lahko tudi družinski avto. A pred vrtcem in trgovino bo malce neroden. Narejen je za izlete po poteh, ki vodijo daleč onstran rdečih črt, ki na 8-palčnem zaslonu v navigaciji označujejo asfaltne ceste.

Pod črto ...

Toyota hilux ostaja eden najbolj prepričljivih terenskih avtomobilov. “Bo kdaj hibrid?” smo povprašali Toyotine inženirje. Odgovor je bil zavit v tančico skrivnosti, a ne dvoumen: “Hilux bo vedno takšen, ko ga imajo naši kupci radi.” 

Prenovljeni hilux bo slovenskim kupcem na voljo v decembru, cene zanj pa še niso znane. Cene za sedanjo generacijo hiluxa se začnejo pri 32.400 evrih.

Prenovljena toyota hilux

- novi 2,8-litrski turbo dizelski motor s 150 kW in 500 Nm
- izboljšano podvozje in krmiljenje
- odlične terenske zmogljivosti
- priklopljiv štirikolesni pogon
- mehanska zapora diferenciala
- tri različice kabine
- tri dolžine kesona: 152,5 cm ali 181 cm ali 231,5 cm
- tona nosilnosti in 3,5 tone vlečne zmogljivosti

Med novostmi je tudi prilagojena mehanska zapora diferenciala na zadnji osi. V terenskem načinu 4LO z vklopljenim reduktorjem in izklopljenim sistemom VSC omogoča 100-odsotno zaporo in predstavlja zadnji steber obrambe oprijema. Za zabavno vožnjo po makadamu, pri čemer hilux blesti, pa ob izklopljenem štirikolesnem pogonu pa diferencial zadaj oprijem nadzoruje kot pri športnih avtomobilih, z omejenim zdrsom (LSD). Zabavno in zelo uporabno takrat, ko avto še ne potrebuje navora na prednjih kolesih, a mora opraviti s kakšno slabšo podlago.

Foto: mit neuničljive Toyote bo živel še naprej ...

Dejstvo je, da bo mit neuničljive Toyote živel še naprej, še zlasti zato, ker inženirji trdijo, da hilux še nikoli ni bil hkrati tako žilav in moderen hkrati. Časi se spreminjajo in ker v novem svetu šteje vsak gram izpusta, se zdi, da so klenim terencem dnevi šteti. Pa so jim res? Glede na dejstvo, da nam vedno pogosteje grozijo ekstremni vremenski pojavi, bo nekdo moral ohraniti mobilnost, ko cesto prekrijejo naplavine. Evolucija mobilnosti zavija stran od prvinske mehanike robustnih strojev, a to ne pomeni, da jih ne rabimo več. Hilux za vse tiste, ki ga rabijo, pomeni več varnosti in manj stresa ne glede na to, kaj se znajde pod kolesi. Ko pride do točke, kjer zmanjka ceste, gre pač lahko naprej in pride zelo daleč. Preverjeno. 

Ključne besede


Za volanomToyotaterenska vozilaToyota hiluxterenska vožnjaterenecpick-up

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

22

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

22

Shrani

Delite s prijatelji