Na pedalih: Čiščenje kolesa in priprava na zimski letni čas

Na poti

Zimsko spanje ali zimska kolesarska sezona?


Običajno je veljalo, da je konec kolesarske sezone takrat, ko kolo pripravimo na naslednjo sezono. A zdi se, da danes tega ne upošteva skoraj noben kolesar, saj se njihova kolesa ne ustavijo v nobenem letnem času. Drži pa, da se kolo pripravi za zimo in razmere, ki ga čakajo, ko je spet v mesecu črka “r”. Včasih smo temu rekli konzervacija kolesa - in iz kleti potegnili smuči ter sanke. Tudi danes lahko kolo pripravimo na zimsko spanje, za kolesarjenje v mesecih s črko “r” v imenih pa uporabljamo staro, a še uporabno kolo, ki ga ni tako škoda za zimske razmere.

Vsak kolesarski servis ima za temeljito čiščenje in pripravo za zimsko spanje čas ravno v prihajajočih tednih in mesecih. Pogosto temu opravilo rečemo kar “konzerviranje”, gre pa za podaljšanje obstojnosti. 

Pozimi oziroma ob koncu kolesarske sezone je treba kolo temeljito pregledati, popraviti, če je kaj narobe, očistiti in pripraviti za novo sezono. Ko ga boste pripeljali v kolesarski servis, vam bodo prikimali v znak pravilne odločitve. Vsak skrben lastnik kolesa to naredi vsaj enkrat na leto, tudi tisti, ki kolesarijo neprestano v vseh letnih časih.

Kaj serviserji ponujajo - in koliko to stane?

V bližnji kolesarski trgovini oziroma na servisu smo se pozanimali o ponudbi letnega čiščenja. Pojasnili so nam, da se pri letnem servisu kolesu posvetijo za tri do štiri ure.  Servis na prvem mestu vključuje natančen pregled okvirja, kar je pri karbonskih kolesih izjemno pomembno, saj so za poškodbe bolj občutljiva od aluminijevih ali jeklenih. Sledi čiščenje. Pa ne čiščenje v stilu tuširanja v banji. Kolo razstavijo na “prafaktorje” in očistijo vse majhne in velike sestavne delsprednje in zadnje pesto, srednji in krmilni ležaj, oporo sedeža, pedala, koleščke menjalnika, verigo, tudi na obročnike ne pozabijo in še in še.

Vse očiščene dele nato ustrezno podmažejo. Po dogovoru zamenjajo še zavorne in prestavne kable, zavorne obloge ter trak na krmilu. Ko kolo sestavijo, sledi pregled vseh gibljivih delov s podmazovanjem vseh vijakov. Na koncu nastavijo prestave in zavore ter po potrebi centrirajo še obročnike. Če ima kolo elektronske prestave, sistem nadgradijo z najnovejšo različico.

Ko pridete po svoje novo staro kolo, spet pride do ljubezni na prvi pogled - videti je kot na dan nakupa. Takšen letni servis stane približno 100 evrov. V mesecih zunaj sezone, od oktobra do marca, ko je pravi čas za temeljit servis, veljajo akcijske cene, ki ne presegajo 75 evrov. Seveda so lahko cene drugačne, preverili smo v le štirih servisih in vsi so nam sporočili približno enake cene.

Kolo si lahko temeljito očistim tudi sam, a ne znam

Čiščenje kolesa je nuja, ki zna biti zelo težavno opravilo, če stanujete v bloku ali kje drugje, kjer ni dvorišča in dvoriščne vode. Bencinske črpalke s hitrimi priročnimi pralnicami na žetone pridejo zelo prav, če se niste ravno pripeljali z gorskokolesarske blatne ture. V takem primeru vas bodo zagotovo odgnali, ker se bojijo, da jim boste z blatom zamašili odtoke.

Zato ni druge rešitve kot napolniti dve vedri s toplo vodo, s sabo vzeti vse pripomočke za čiščenje in vzdrževanje kolesa ter poiskati primeren prostor pred ali za blokom ter se lotiti dela.

V vedro pripravite toplo vodo in detergent, v razpršilko pa mešanico vode in razmaščevalca. Kolo najprej poškropimo s to mešanico. Pustimo, da učinkuje 5 do 10 minut, nato pa kolo operemo s spužvo. Pazimo, da spužvo sproti izpiramo v vedru, da z umazanijo ne spraskamo laka (zato dve vedri tople vode). Nato še speremo z vodo. Kolo je nato treba posušiti in obrisati z mehko krpo. Prav tako je treba ponovno naoljiti verigo in vse gibljive dele in vijake. Za verigo uporabimo olje za fino mehaniko ali posebne spreje za mazanje verig kolesa.

Ne uporabljajte maziva za verige motorjev, saj so preveč lepljiva. Za ostalo pa priporočam WD40 (Motorex, Muc Off ...) ali podobno bolj viskozno mazivo. Na trgu so že na voljo tudi prav specialna maziva za kolesa, da mazivo prodre med spoje in preprečuje korozijo. Odvečno maščobo iz verige in gibljivih delov odstranite s krpo, da se naslednjič ne boste zamazali.

Kaj pa visokotlačni čistilnik koles?

Lansko leto se je na trgu pojavil prvi visokotlačni čistilniki samo za kolesa in motorje. Ima nastavek, ki je namenjen čiščenju kolesa in nastavek za motorna kolesa. Ostali čistilniki so preveč agresivni za naše občutljive specialke, sploh pa za gorska ali električna kolesa, zato prihod takšnega specializiranega orodja pozdravljamo.

Torej, zima bo, kot kaže, dolga in zdaj je pravi čas, da kolo temeljito pripravite za prihodnjo sezono. Pravi čas je tudi zato, ker servisi koles zdaj nimajo gneče in se zares lahko posvetijo vašemu kolesu.

Potek temeljitega čiščenja in priprave za naslednjo sezono

Kolo vam bodo najprej temeljito očistili. Čeprav ste prepričani, da ga nihče ne more tako dobro očistiti kot vi sami, boste presenečeni nad rezultatom profesionalcev; ti bodo vaše kolo temeljito očistili, pri tem pa ga bodo tudi razstavili in sestavili nazaj. Razstavili bodo vse ležaje, obe pesti, vilični ležaj, os, sredino, vse.

Pregledali bodo, kakšna je obraba, po potrebi bodo kak obrabljen del zamenjali z novim. Vse skupaj bodo temeljito očistili, odstranili bodo staro mast, vso drobno umazanijo, ki je sami kljub rednim čiščenjem kolesa niste mogli odstraniti.

Spet bodo namestili, podmazali dele bicikla in ga sestavili nazaj. To naredijo zato, ker obstajajo deli kolesa, ki jih sami ne vzdržujete, ker jih ne morete ali pač ne znate. Različne vremenske razmere v kolesarski sezoni se na kolesu poznajo, zato je enkrat na leto tak pregled kolesa nujen. Serviser bo preveril obrabo pnevmatik in jih zamenjal, če bo treba. Pregledal bo zavore, zavorne obloge, oba menjalnika vam bo na novo nastavil, preveril obrabo pletenic in bovdenov, pa tudi vseh vijakov na kolesu. Temeljito bo pregledal notranjost in zunanjost obročnikov, napere bodo na novo centrirane, pregledal bo obrabo zobnikov in verige. Pregledal bo, če je potrebna menjava sedeža, traku ali ročk na krmilu, pogledal bo celo v cevi okvirja. Mogoče bo celo predlagal barvanje okvirja. Z novo barvo in novimi nalepkami bodo se bo kolo znebilo prask, ki jih težko gledate na kolesu, podaljšala pa se bo tudi doba trajanja okvirja kolesa.

Ključne besede


Zimaserviskolesarstvokolesarjenjena pedalihservis koles

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

78

Priljubljenost članka

78

Shrani

Delite s prijatelji