Na trgu rabljenih avtomobilov je ponudba hibridnih avtomobilov vse bogatejša in pestrejša - kar je posledica skokovitega porasta prodaje hibridnih avtomobilov v zadnjem desetletju. Pri portalu www.DoberAvto.si smo pripravili nekaj izhodišč in nasvetov za vse tiste, ki se ozirate po rabljenem hibridnem avtu.
Mnogi pravijo, da so hibridi novi dizli in da ponujajo najboljše iz obeh svetov, bencinskega in električnega. Pa je to res? Je nakup rabljenega hibridnega avtomobila enako preprost (ali zapleten) kot nakup bencinskega oziroma dizelskega avtomobila? Do neke mere zagotovo, a zaradi kompleksnejšega pogonskega sistema - in dodatnega akumulatorskega sklopa - velja še več pozornosti nameniti temeljitemu pregledu stanja avtomobila pred nakupom. Popravilo okvarjenega hibridnega akumulatorskega sklopa je lahko namreč precej drago; strokovnjaki na primer lahko zahtevajo tudi 600 evrov za okvarjeno baterijsko celico v akumulatorskem sklopu, če pa je treba zamenjati cel akumulatorski sklop hibridnega pogonskega sistema po tovarniški specifikaciji, velja računati na od 10.000 do 18.000 evrov dodatnih stroškov. Ker gre za zapletene visoko-napetostne sisteme, takšnega avtomobila ne more servisirati vsak zasebni mehanik; če ne zaradi pomanjkanja znanja ali opreme, pa zaradi varnosti. Ko odpove tehnika - in to se lahko zgodi tako pri klasičnih bencinskih in dizelskih pogonih kot pri hibridih -, je jasno, da bo zelo težko najti neodvisnega serviserja, ki bi opravil popravilo. Marsikaj se lahko popravi - od izrabljenih električnih motorjev in posameznih baterijskih celic do računalnikov in programske opreme, a tega vsekakor ne zna popraviti vsak mehanik, ki sicer obvlada avtomobile z bencinskim ali dizelskim motorjem. Ostanejo torej pooblaščeni servisi, ki pa so običajno dragi; sploh tedaj, ko avto oziroma hibridni sklop nista več v garanciji.
AMZS pregled rabljenega vozila pred nakupom
Zgodovina servisiranja je ključna
Pri nakupu rabljenega hibridnega avtomobila je zato izredno pomembno, da poiščete avto s popolno in dokumentirano zgodovino servisiranja. Tudi zato, ker izdelovalci zagotavljajo podaljšane večletne garancije na baterije. Zato pri portalu za prodajo in nakup rabljenih avtomobilov www.DoberAvto.si predlagamo, da se pred nakupom prepričate o servisni zgodovini - in tudi o tem, če ima avto veljavno garancijo na hibridni pogon oziroma na akumulatorski sklop. |
Test stanja akumulatorskega sklopa pri AMZS in pregled pred nakupom
Če se zanimate za nakup priključnega hibrida, lahko stanje akumulatorskega sklopa pri rabljenem avtomobilu preverite tudi z AMZS testom. Ker gre za priključni hibrid, ki ima akumulatorski sklop precej manjše zmogljivosti kot električni avto, je test narejen zelo hitro, v dobre pol ure do slabe ure (odvisno od avtomobila). S polno napolnjenim akumulatorskim sklopom začnete vožnjo, ki mora potekati izključno na električni pogon - ko se zaloga energije izprazni, dobite poročilo o stanju oziroma zmogljivosti in stopnji degradacije akumulatorskega sklopa. Test ni primeren za klasične hibride in blage hibride, pač pa le za priključlne hibride. Cena testa znaša 150 evrov, za AMZS člane pa 120 evrov. Na pregled se je treba predhodno naročiti na brezplačni info telefonski številki 0802820.
V vsakem primeru pa se lahko naročite tudi na pregled celotnega avtomobila v eni od AMZS delavnic. Pregled traja 2 uri, nanj pa se je treba naročiti. Izkušen strokovnjak bo avto temeljito pregledal na več kot 100 kontrolnih točkah vključno s kontrolo delovanja motorja z notranjim zgorevanjem, vsemi tekočinami, podvozjem in stanjem laka. Test akumulatorskega sklopa ni vključen v ta pregled. Redna cena znaša 121 evrov, za člane pa cena s popustom znaša 96,80 evra.
Pragmatičnost ni odveč
Če vse skupaj povzamemo, so rabljeni avtomobili s hibridnimi pogoni zanimivi in vredni nakupa ter imajo svoje prednosti. A ob nakupu rabljenega hibridnega avtomobila z akumulatorskim sklopom vprašljivega stanja lahko pride tudi do velikanskih poznejših stroškov. Zato ni vseeno, kaj kupujemo in previdnost ni odveč. Če se želite izogniti potencialnim zapletom, ko tehnika odpove, si lahko s premišljenim nakupom ali z izbiro podaljšane garancije na akumulatorski sklop precej olajšate spanec.
Vrste hibridnih pogonov
Da ne bi vsega metali v en koš, se na kratko spomnimo, kakšne vrste hibridnih pogonov poznamo:
Blagi hibridni pogon: avto poganja bencinski motor, električni motor pa z energijo iz akumulatorskega sklopa pomaga pri pogonu in na ta način olajša delo motorju na notranje zgorevanje. Med vožnjo motor na notranje zgorevanje polni akumulatorski sklop.
Polni hibrid: avto lahko poganja motor na notranje zgorevanje ali pa tudi le električni motor. Tega med vožnjo polni motor na notranje zgorevanje ali pa se polni med zaviranjem s sistemom za rekuperacijo. Polni hibridi lahko velik del prevožene poti opravijo na električni pogon; pri najnovejših hibridnih avtomobilih je ta del lahko tudi večji od 50 ali celo 60 odstotkov. Običajno se z mesta odpeljemo na elektriko, pa tudi pri križarjenjih z enakomerno hitrostjo se motor na notranje zgorevanje izključi.
Priključni hibrid: priključni hibridni sistem je po zasnovi zelo podoben polnemu hibridnemu pogonu, le da ima večji akumulatorski sklop, ki ga lahko polnimo prek priključka tudi iz električnega omrežja. Zaradi večje zaloge električne energije lahko na elektriko prevozimo več kilometrov - običajno od 30 do 60, pri najnovejših priključnih hibridih pa tudi že 100 kilometrov.