Prvi kilometri z novo celoletno pnevmatiko continental all season contact 2

Pnevmatike

Gumeni kompromis štirih letnih časov je vse bolj prepričljiv v najrazličnejših voznih razmerah.


Na začetku junija smo znamenito gorsko cesto, ki se vije pod 3789 metrov visokim Velikim Klekom oziroma Grossglocknerjem, najvišjo goro Avstrije, v (skoraj) zimskih razmerah v dežju in pri temperaturi 3 stopinje Celzija, prevozili z dvema električnima avtomobiloma, na katerih so bile nameščene najnovejše Continentalove celoletne pnevmatike all season contact 2. Gumeni kompromis štirih letnih časov je vse bolj prepričljiv v najrazličnejših voznih razmerah. 

V Motoreviji smo pred tremi leti v sodelovanju z ostalimi evropskimi avtomobilskim klubi opravili natančen test sedmih celoletnih pnevmatik dimenzij 235/55 R 17. Takrat nobena od sedmih preskušenih pnevmatik ni dobila višje ocene od priporočljivo z omejitvami oziroma več kot dveh zvezdic, prav vsem pnevmatikam pa smo morali znižati skupno oceno zaradi izrazitejših slabosti pri enem od ocenjevalnih meril. Ta izjemno natančni test je znova dokazal, da so celoletne pnevmatike le kompromis, saj na vročem asfaltu ne dosegajo lastnosti letnih pnevmatik, na snegu pa ne lastnosti zimskih pnevmatik. Kompromis pri voznih lastnosti na našem testu je bil dovolj izrazit, da brez zadržkov celoletnih pnevmatik nismo mogli priporočiti večini voznikov, saj so se pri vseh testiranih pnevmatikah pokazale večje slabosti, bodisi na suhi cesti ali pa v snegu. 

Je pa jasno, da so pri Continentalu očitno zelo zadovoljni in ponosni na svoj izdelek, ker so nam samozavestno ponudili športni avto na mokri stezi, “obut” v povsem serijske celoletne pnevmatike. 

Zahtevna mokra steza

Tokrat pa smo se s Continentalovimi inženirji, ki so zadnji dve leti in pol razvijali ter testirali novo generacijo celoletne pnevmatike all season contact 2, srečali na alpskem poligonu Saalfelden avstrijskega avtomobilskega kluba ÖAMTC, kjer predvsem pozimi voznike učijo veščin zimske vožnje. V tem vozniškem centru med gorami smo imeli na voljo tudi razmeroma kratko (1230 m), a tehnično precej zahtevno stezo z veliko prevoji, kjer smo oprijem in vodljivost nove celoletne pnevmatike v dežju lahko preskusili na dveh športnih avtomobilih - hyundaiju i20 N s pogonom na prednji kolesi in toyoti yarisu GR s pogonom na vsa štiri kolesa. Tokratno prvo spoznavanje z novim profilom in zmesjo, ki naj bi zmogla opraviti z večino vozniških izzivov vseh letnih časov in nuditi ustrezno mero varnosti tako na razbeljenem poletnem asfaltu kot tudi na zasneženih oziroma poledenelih ovinkih, je bilo bolj vozniško doživetje kot pravi test. Je pa jasno, da so pri Continentalu očitno zelo zadovoljni in ponosni na svoj izdelek, ker so nam samozavestno ponudili športni avto na mokri stezi, “obut” v povsem serijske celoletne pnevmatike. 

Saalfelden/Brandlhof 220.000 kvadratnih metrov ledenih stez pozimi. Čudovito središče varne vožnje med gorami, ki poleti ponuja 190.000 kvadratnih metrov voznih površin in zelo atraktivni poligon terenske vožnje z različnimi tehničnimi ovirami. 

Konkretnejši odgovor: več kot 10 metrov krajša zavorna pot! 

Precej konkretnejši in empirično natančen odgovor smo dobili na meritvah zavorne poti na mokri in spolzki podlagi. Tam je bilo hitro jasno, zakaj so inženirji tako samozavestni in prepričani, da imajo odličen celoletni recept oprijema. Z natančno merilno napravo, ki jo uporabljamo tudi na naših testih, smo na spolzko zavorno polje v golfu GTI morali pripeljati v hitrostnem območju med 80 in 90 km/h, da je merilna naprava test zabeležila kot merodajen. Na enem golfu so bile nameščene nove pnevmatike all season contact 2 v dimenziji 225/45 R 17, na drugem pa celoletne pnevmatike nižjega cenovnega razreda enakih dimenzij. Pri vseh zaviranjih je bila zavorna pot na Continentalovih pnevmatikah vsaj 10 metrov krajša, kar pomeni več kot dve golfovi dolžini razlike. To je vsekakor lahko tudi surova ločnica med varnim zaustavljanjem in prometno nesrečo. 

V prej omenjenem hitrostnem območju se je golf na celoletnih pnevmatikah all season contact 2 v povprečju zaustavil po 32 do 34 metrih zaviranja, na slabših pnevmatikah pa bila je povprečna zavorna pot med 44 in 51 metri.

 

Foto: Na višino Kredarice z električnim avtomobilom in celoletnim profilom 

Med vršace narodnega parka Visokih Tur smo se po znameniti 48 kilometrov dolgi Grossglockner panoramski cesti s 36 ovinki na najvišjo točko prelaza Edelweiß-Spitze (2571 metrov), odpeljali s težjimi električnimi avtomobili. Visokogorske ovinke smo na novih celoletnih pnevmatikah all season contact 2 nizali s Cuprinim bornom s pogonom zadaj in zelo zmogljivim mercedesom EQS s pogonom na vsa štiri kolesa in štirikolesnim krmiljenjem. Pod Velikim Klekom so nas pričakale zimske razmere z dežjem, sodro in temperaturo od 5 do 3 stopinje Celzija. Kaj hitro smo v obeh avtomobilih v razmeroma zahtevnih razmerah dobili konkretne odgovore na naša vprašanja; predvsem pri odločnem zaviranju in ostrem pospeševanju iz ovinkov pnevmatike niso imele nikakršnih težav z oprijemom in so zelo odločno držale smer. Nova zmes, v kateri se prepletajo polimeri različnih značilnosti, bo po prvih občutkih dobro obvladovala moker in suh asfalt. Glede na to, kako so se pnevmatike odzivale na mokri gorski cesti, gre očitno za dober kompromis. Kako dober bo prihodnje leto v nizu natančnih meritev pokazal naš natančen test. 
Zakaj smo se na gorsko cesto podali z električnim avtomobili? Pri Continentalu so se pohvalili, da kar 9 od 10 največjih izdelovalcev električnih avtomobilov za prvo vgradnjo izbere njihove pnevmatike, ki so prilagojene električnim avtomobilom predvsem pri kotalnem uporu, ki vpliva tudi na doseg avtomobila. Pri tem poudarjajo, da tudi pri iskanju kompromisov najbolj varčnih pnevmatik na prvo mesto še vedno postavljajo varnost in udobje. Tudi nova celoletna pnevmatika je prilagojena za električne avtomobile.

Ob odločnem pospeševanju iz ovinkov brez poseganja oziroma vklopa sistema za nadzor stabilnosti in zdrsa  je bilo jasno, da profil odlično odvaja vodo izpod koles. Tudi na provokacije z zavoro ob vstopu v ovinek in pretiranimi koti volana so pnevmatike presenetljivo dobro obdržale smer in oprijem.

Nova receptura kemije

Continentalovi kemiki so za zmes tekalne plasti uporabili kombinacijo različnih tehnologij “Chili"iz drugih že uveljavljenih pnevmatik. Novi gumeni mehčalniki z visokim učinkom blaženja zagotavljajo zanesljiv oprijem in natančen odziv na krmiljenje pri nizkih zimskih temperaturah. Novi polimeri pa so ključni pri skrajševanju zavorne poti na suhih in mokrih cestah, tudi v vročem poletnem vremenu. Po prvih kilometrih smo se spraševali, kako bo ta zmes delovala pri vse ekstremnejših poletnih temperaturah. Tega odgovora še nimamo, ker so nas junija v avstrijskih gorah pričakale poznojesenske razmere. Nad vodljivostjo smo bili navdušeni. 
So pa inženirji na novo razvili tudi prožno mrežo elastomerov, ki se bolje prilagaja cestni površini in tako zmanjšuje obrabo ter povečuje število prevoženih kilometrov.

Kot zanimivost pa velja izpostaviti, da smo ovinke v mrazu in dežju nizali precej bolj suvereno kot karavana angleških vozniških uživačev v resnih športnikih med katerimi so bili ferrariji, porscheji, mclarni …

Celovit pristop k klimatskim, pogonskim in tehnološkim spremembam

K razvoju nove generacije celoletne pnevmatike so Continentalovi inženirji pristopili upoštevajoč zelo hitre in precej radikalne podnebne spremembe znotraj posameznih letnih časov kot tudi hitro spreminjajoče se tehnološke zahteve avtomobilov nove dobe. Pri tem poudarjajo predvsem izzive v elektromobilnosti, kjer je treba najti najboljše ravnovesje med veliko maso, zmogljivostmi in obrabo oziroma varčnostjo ter stroškovnikom. V zadnjih dvajsetih letih se je povprečna masa avtomobila v EU iz 1268 kg povečala za 17 odstotkov na 1481 kg, povprečna motorna moč pa zrasla za kar 38 odstotkov - iz 74 kW na 102 kW. 
Številni bloki v obliki črke C na sredini tekalne plasti pnevmatike v obliki črke V podpirajo drug drugega in zagotavljajo natančno vodljivost v celotni življenjski dobi pnevmatike.

Bodo celoletne pnevmatike postale prva izbira voznikov?

Vse več voznikov spričo vse manj zasneženih in vse toplejših zim v celinski Evropi razmišlja o ekonomskem vidiku dveh kompletov pnevmatik za zimo in poletje. Nikomur ni po godu strošek vsakoletne dvojne menjave pnevmatik, obenem pa si vsi želijo, da bi celoletna pnevmatika zdržala enako dolgo kot zimska ali letna, ki je bila deležna le polovice letne kilometrine. V pogovoru z inženirji in strategi smo izvedeli, da bodo celoletne pnevmatike v prihodnjih letih skoraj gotovo postale prva izbira večine voznikov, le najzahtevnejši vozniki bodo še vedno posegali po letnih in zimskih pnevmatikah. Povprečni evropski voznik, ki se že danes le nekaj dni na zimo sreča z zasneženo cesto, bo po vsej verjetnosti zahteval vedno boljši gumeni kompromis za vse letne čase. Tudi zato bodo Continentalove nove celoletne pnevmatike pokrivale vse avtomobilske razrede z velikostnim razponom od 15 do 21 palcev oziroma dimenzij od 165/60 R 15 do 285/40 R 21. Skupaj blizu 100 različnih širin, premerov, presekov in hitrostnih razredov. 

Povprečni evropski voznik, ki se že danes le nekaj dni na zimo sreča z zasneženo cesto, bo po vsej verjetnosti zahteval vedno boljši gumeni kompromis za vse letne čase.

Inženirske obljube: več oprijema na suhem in mokrem ter 15 odstotkov več prevoženih kilometrov

Inženirji so v virtualne teste na novem simulatorju na Contidromu poslali kar 252 različnih na novo razvitih vzorcev zmesi in profila. Med njim so 14 izbrali za izdelavo prototipnih pnevmatik, ki so jih nato leto dni testirali v različnih temperaturnih in vremenskih območjih v devetih državah širom sveta. 
Glavna vodila razvoja druge generacije celoletne pnevmatikeso bila varnost, učinkovitost in zagotavljanje vozniških užitkov. To so dosegli z inovacijami v konstrukciji plašča, dezena, zmesi in tekalne plasti. Uporaba novih materialov v konstrukciji pnevmatike zmanjšuje izgube energije in s tem manjši kotalni upor v primerjavi s predhodnico. Pri profilu so se odločili za vzorec v obliki črke V, povezan v bloke v obliki črke C. Taka zasnova prinaša prednosti pri vožnji v mokrem, saj veliko vodnih kanalov vodi proti stranskim stenam pnevmatike in omogoča lažje odvajanje vode s stične površine med pnevmatike in cesto. Inženirji zagotavljajo, da bo mogoče z novo pnevmatiko v primerjavi s predhodnico prevoziti 15 odstotkov več kilometrov. Kotalni upor naj bi znižali za 6 odstotkov, ne da bi pri tem sklepali kompromise glede varnosti oziroma oprijema. Pnevmatika all season contact 2 naj bi zagotavljala boljšo vodljivost na suhih cestah in krajšo zavorno pot na mokri in na suhi cesti. Mehke in daljše snežne lamele naj bi poskrbele za več oprijema v snegu in zato tudi nosijo oznako zimske pnevmatike. Nova generacija Conitinentalovega celoletnega kompromisa bo tudi v Sloveniji na voljo letošnjo jesen.

 

Ključne besede


Za volanomContinentalCeloletne pnevmatikeContinental all season contact 2

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije