Zaradi inflacije le šest številk na leto!

| Avto-moto

60. leto izhajanja Motorevije: pregled objav od leta 1981 do leta 1986


V 60. letu izhajanja Motorevije po pregledu objav člankov v časopisu Avto-moto in nato Motorevije v prvih 24. letih izhajanja tokrat nadaljujemo pregled objav od leta 1981 do vključno leta 1986, ko je prišlo do številnih sprememb, ki so jih na področju avtomobilizma skrbno beležili pisci Motorevije.

Prva polovica osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bila namreč izjemno razgibana, kajti tedanja Jugoslavija je maja leta 1980 ostala brez predsednika Tita. Prešlo se je na kolektivno vodenje, vpeljana je bila zamisel kolektivne odgovornosti. Vpliv političnih sprememb je močno občutilo tudi gospodarstvo in družba nasploh. Naftnih derivatov ni bilo dovolj, zato se je bencin še vedno prodajal na bencinske bone. Med izdelovalci avtomobilov je bilo to obdobje krize novomeške Industrije motornih vozil in velike moči kragujevške Crvene zastave, ki je imela velik vpliv tudi na oblikovanje raznih predpisov, bila pa je tudi izjemno megalomanska: z yugom se je namenila osvojiti ameriški trg.

To je bilo tudi obdobje izjemno velike inflacije, cene so skokovito rasle. Zgolj za primerjavo: 1. januarja leta 1982 je bila cena litra super bencina 2 dinarja, julija 1986 pa že 196 dinarjev. Vsak je hotel čimprej zapraviti denar, da mu ga ni požrla inflacija, še bolje je bilo kupovati na kredit, saj se je realna vrednost posojil hitro nižala.

Visoka inflacija je močno vplivala tudi na izhajanje Motorevije. Članarina AMZS je bila namreč določena vnaprej, s tem je bil določen tudi obseg sredstev, ki jih je AMZS namenila za izdajanje Motorevije, stroški za tisk in distribucijo pa so skokovito povečevali iz mesec v mesec. Leta 1986 je AMZS zato začela Motorevijo izdajati kot dvomesečnik.

Kot smo zapisali že v prejšnjem pregledu, je ob vstopu v osemdeseta leta, Motorevijo kot odgovorni urednik poklicno vodil Tom Pleterski, Stane Krapež pa je bil nepoklicni glavni urednik, ki je uveljavljal voljo izdajatelja. Poklicni novinar v uredništvu je bil Tomaž Porekar.

Aprila 1983 je Motorevija spremenila format, kar je pomenilo tudi nekaj sprememb pri oblikovanju revije. Prenovljena prva številka je bila tudi zadnja, ki jo je uredil Tom Pleterski, saj je odšel na delo v Italijo kot tiskovni predstavnik Lancie za tuje novinarje. Vršilec odgovornega urednika je postal Tomaž Porekar. Do zamenjave pa je prišlo tudi pri glavnem uredniku, saj je bil junija 1983 v kolofonu prvič kot glavni urednik zapisan Dagmar Šuster, politik in nato gospodarstvenik. Vodstvo AMZS je poiskalo novega odgovornega urednika in sredi novembra je kot odgovorni urednik urejanje Motorevije prevzel France Kmetič, Tomaž Porekar pa je spet prevzel novinarske naloge. V takšni sestavi je uredništvo delovalo vse do konca leta 1986. Leta 1985 je Tomaž Porekar postal clan žirije za izbor avta leta v Evropi – edini iz takratne Jugoslavije. Revijo je še naprej tiskala tiskarna Tone Tomšič, grafično je Motorevijo urejal Andrej Goršič.

Povzetek nekaterih zapisov v Motoreviji v letih od 1981 do 1986:

Ustanovljen je informacijski center AMZJ

V sodelovanju republiških in pokrajinskih avto-moto zvez je pričel zadnje dni v novembru delovati informativni center AMZJ. Istočasno so tudi pri republiških zvezah pričeli z delom informativni centri republiških avto-moto zvez. (januar 1981)

Vozili smo: zastava jugo 45

Prvi vtis dober – prva cena slaba. Dolgo pričakovani Zastavin novinec je minulega decembra res začel prihajati s tekočih trakov. S ceno, ki je odločno preblizu cenam za stoenko, so jugu 45 vnaprej zaprli vrata v marsikateri jugoslovanski dom. (januar 1981)

Plina ni – davek pa je!

Voznik plača davek, če ima montirano plinsko napravo ob tehničnem pregledu. To je seveda nepošteno, saj voznik s plinom ne more voziti, ker ga pri nas ni že pol leta. (februar 1981)

Zakon naj ne bo samo zakon

Smatramo, da je zakon o temeljih varnosti cestnega prometa za vse člane slovenskih avto-moto društev še kako pomemben. Zato smo se odločili za njegovo objavo v celoti. (marec 1981)

Obcestne smeti

Kdo bo naredil red v obcestnem neredu? Ob naših cestah je ponekod kot v gozdu. V celi kopici znakov, ki stoje na kolih, se voznik skorajda ne znajde več. (april 1981)

Ljubljanske oaze brez miru

Pri urejanju prometa v središču mesta je zablod že preveč. (junij 1981)

Kaj je to AO plus?

Pri Triglavu so vpeljali novo zavarovanje (junij 1981)

Koliko nas je?

Število članov v slovenskih avto-moto društvih se je zadnje dni junija povzpelo že skoraj na 90.000. Tako smo imeli 30. junija v seznamu članstva AMZS skupaj 89.917 članov, od tega je bilo največ tistih z avtomobili, kar 80.075. (julij – avgust 1981)

Veliko barve za večjo zmedo

Da vsaka “malarija” na asfaltnih prometnih površinah še ni v korist prometni varnosti, vedno znova dokazujejo ljubljanski prometni strokovnjaki. Po doslej za pešce kolikor toliko varnih pločnikih so zarisali še kolesarske steze. (september 1981)

Verbič (končno) prvak

Šestindvajsetletni Peter Verbič je novi državni prvak v razredu do 50 kubikov (šport). Domžalčan je po poklicu avtomehanik, letos pa je nastopil na treh dirkah za DP, treh dirkah za RP, na dveh mednarodnih dirkah ter na štirih dirkah za SP. Sicer pa je leto 1981 njegovo najuspešnejše po letu 1979, ko je na Grobniku na VN Jugoslavije dobil svoje prve točke za SP. (oktober 1981)

Polovica avtov z radijskimi sprejemniki

V deželah zahodne Evrope je v zadnjih treh letih delež avtomobilov, ki imajo vgrajene radijske sprejemnike poskočil – že vsak drugi avto ima vgrajen avtomobilski radijski sprejemnik. (december 1981)

Štiri zlate čelade za člane slovenskih AMD

20. decembra lani so v centru Sava v Beogradu podelili najboljšim jugoslovanskim avto-moto športnikom medalje in zlate čelade. Drago Predan si je s svojim šestim zaporednim naslovom DP v motokrosu v razredu do 125 kubikov priboril že drugo zlato čelado. Svojo drugo zlato čelado je v Beogradu prejel tudi Vlado Kocuvan. Prvič sta do zlate čelade prišla tudi člana AK Donit Olimpije Vičentije Savić in Bogdan Vitorović. (januar 1982)

Nasveti, ki jih ponuja statistika

Prek tisoč otrok in mladoletnikov je lani v Sloveniji doživelo prometno nesrečo kot potnik v avtomobilu. Mnogi med njimi bi se izognili poškodbam ali celo najhujšemu, če bi bili zavarovani z otroških varnostnim sedežem. (april 1982)

Priznanje AMZ Slovenije Stanetu Dolancu in dr. Marjanu Rožiču

Predstavniki Avto-moto zveze Slovenije so podelili posebno zlato priznanje članu predsedstva ZKJ Stanetu Dolancu in predsedniku skupščine mesta Ljubljane dr. Marjanu Rožiču. Priznanja jima je na skromni svečanosti med opoldanskim odmorom 9. kongresa ZKJ podelil predsednik AMZS Franci Novak. (maj 1982)

Stari avtomobili – za novo železo

Sistem zbiranja starih avtomobilov pri nas še ni organiziran. Če bi zakonodajalec ob izbrisu avta iz spiska registriranih vozil pri občinski skupščini predvidel tudi dokaz o tem, ali je lastnik avto predal na odpad ali pa kako drugače zagotovil, da ne bo z njim onesnaževal okolja, bi bilo problemov precej manj. (junij 1982)

Novogradnja pri ljubljanskem TTC

AMZS je sredi februarja pričela graditi dodatno zgradbo za razširitev kapacitet za SPI in vlečno službo pri ljubljanskem tehnično turističnem centru na Titovi cesti 138. Konec septembra so vsa dela pri novem delu izgotovljena, tako da bo otvoritev zgradbe konec oktobra. (oktober 1982)

Maribor: novi most čez Dravo

V oktobru je po skoraj enoletni zamudi delno stekel promet po dvonadstropnem mostu čez reko Dravo. Most povezuje industrijski del Maribora, Melje s stanovanjskimi naselji na desni obali reke Drave. Izdatki za ta pomemben objekt mariborskega prometa so se zaradi zamud povečali kar na 293 milijonov dinarjev. Čeprav je gotova šele spodnja etaža dvonadstropnega mostu, je že to izredno velika pridobitev za promet v mestu ob Dravi. (november 1982)

Verbič med svetovno elito

Deveto mesto na dirki za svetovno prvenstvo na hitri in nevarni stezi Hockenheim v Nemčiji je za jugoslovanskega amaterja Petra Verbiča, ki se z mnogo skromnejšimi tehničnimi pogoji spopada s smetano svetovnega hitrostnega moto športa, že samo po sebi izredno velik uspeh. Morda celo bolj pomembno za Verbiča pa je dejstvo, da za vodečim Italijanom Lazzarinijem ni zaostal niti en krog.

Odsevnike tudi odraslim!

Odsevni obeski so izrednega pomena za varnost pešcev in kolesarjev, ki se znajdejo na cestah ali slabo osvetljeni ulici (tudi teh bo to zimo veliko zaradi varčevanja z elektriko.) (december 1982)

Prekrivanje hladilnika da ali ne?

Mnogi avtomobilisti so danes nagnjeni k temu, da takoj, ko se malo ohladi, dajo na masko čez odprtino hladilnika posebno zimsko “žaluzijo” ali pa kar kos kartona. Ta avtomobilistična navada izvira še iz časov, ko je po motornem prostoru še vladal prepih, medtem ko imajo sodobni avtomobili hladilni sistem, ki je predvsem odvisen od vrtljajev, v katere priganjamo motor, in pa od zunanje temperature. (januar 1983)

Po 31. marcu na traktor le s posebnim dovoljenjem

Traktor bo po 31. marcu letos smel voziti v cestnem prometu le tisti, ki ima ali bo imel posebno veljavno vozniško dovoljenje za vožnjo traktorja. Vozniki, ki imajo veljavno vozniško dovoljenje za vožnjo motornih vozil B, C ali D kategorije, lahko zahtevajo do 31. marca 1983 izdajo vozniškega dovoljenja za vožnjo traktorja. (februar 1983)

Volilna skupščina AMZS

Na volilni skupščini AMZS so sprejeli več sklepov. Pomembna novost je opustitev izvršnega odbora AMZS. Njegove naloge bo odslej opravljalo predsedstvo AMZS, katerega člani so voljeni na dve leti. Za predsednika predsedstva so izvolili Franca Kostrevca, predsednik skupščine AMZS pa je postal Stane Krapež. (marec 1983)

Brane Kuzmič – avtomobilist leta

Brane Kuzmič je po mnenju jugoslovanskih športnih novinarjev avtomobilist leta. Ta naslov je rallyist Brane Kuzmič osvojil premočno in povsem zasluženo. Zanj je glasovalo 16 novinarjev. (april 1983)

Banovci: prvi naturisti že maja

Pred kratkim so v Banovcih končali z gradnjo naturističnega kampa, ki bo prvi tovrstni kamp v termalnem kopališču v Evropi. (maj 1983)

Vročina in poln tank

Kadar vam kaplja bencin iz odprtine za dolivanje goriva, to prav gotovo ni znak, da vam pokrovček ne tesni dobro. V večini primerov je razlog treba iskati drugje. Z naraščajočo temperaturo se širi tudi gorivo in zato sili ven, kajti v posodi za gorivo mu je postalo pretesno. (junij 1983)

Osimska cesta nared prihodnje leto

V drugi polovici prihodnjega leta bodo (tako vsaj napovedujejo) zapeljali prvi avtomobili po tako imenovani osimski cesti iz Nove Gorice v Brda. Novo cesto prebivalci Brd že težko čakajo, saj se jim bo občinsko središče s sedanjih 30 km približalo na vsega 9 kilometrov. Okoli 600 Bricem, ki se vozijo vsak dan na delo v Novo Gorico in okolico, tako ne bo treba več čez Italijo oziroma po slabi in vijugasti cesti prek Plav. (julij – avgust 1983)

Napad na avtomobiliste

Pravzaprav imajo predlagatelji novega (stabilizacijskega?) davka na posest avtomobilov prav. Imeti avto je domala dobesedno vsak dan bolj “luksus” in tega je seveda treba obdavčiti. (september 1983)

Dva prvaka iz slovenskih AMD: Pavlič in Verbič

Novomeščan Pavlič in Domžalčan Verbič sta se med slovenskimi hitrostnimi motociklisti najbolje izkazala na DP. Alojz Pavlič je zmagal kar na vseh treh dirkah razreda do 125 kubikov in si tako z največjim možnim številom točk zagotovil svoj drugi naslov državnega prvaka. Peter Verbič je tekmovalno sezono za DP v razredu do 50 kubikov končal z zmago na dirki v Kraljevu, kar mu je tudi prineslo odločilno prednost pred tekmecema Matuljo (Zagreb) in Hortijem (Bečej). (oktober 1983)

Ljubljana: severna obvoznica nared

Vse kaže, da bodo za dan republike zapeljali prvi avtomobili po novi trasi ljubljanske severne obvoznice. Gre za štiripasovno cesto, ki so jo začeli graditi že leta 1981. Severna obvoznica, skupaj z zahodno, ki so jo odprli že prej, predstavlja nekako dobro polovico celotnega sistema obvoznih cestah okoli slovenskega glavnega mesta. (november 1983)

Dražji tudi avtomobili – jih bo zato več na trgu?

Cene domačim avtomobilom so že skoraj podivjale, a obeti, da se bodo pocenili avtomobili iz konsignacijske prodaje, dajejo upanje na večjo ponudbo. (december 1983)

Kasko v korak s časom in razmerami

Prvega marca naj bi predvidoma začel veljati nov cenik kasko zavarovanja, ki prinaša precej novosti. Bistvena novost je razširitev obsega odbitnih franšiz oziroma vsot, ki jih ob škodi krijejo zavarovanci sami. Poleg tega naj bi se v večjem obsegu kot doslej uveljavilo delno kasko zavarovanje, pri katerem zavarovanci zavarujejo svoje vozilo le proti določenim nevarnostim, kot na primer proti tatvini, požaru, razbitju stekel in podobno. (januar 1984)

Zlati čeladi za Mesarca in Verbiča

Zlati čeladi sta na podelitvi priznanj državnim prvakom dobila tudi slovenska tekmovalca Jože Mesarec (AMD Šlander), ki je bil doslej trikrat zapored državni prvak v kartingu v razredu do 90 kubikov nacional. Svojo več kot zasluženo zlato čelado pa je prejel tudi Domžalčan Peter Verbič za trikratno državno prvenstvo v hitrostnem motociklizmu v razredu do 50 kubikov šport. (januar 1984)

Od Ljubljane do Razdrtega za liter bencina

Uporabniki avtoceste Ljubljana – Razdrto plačajo za cestnino manj kot stane liter super bencina. Po novem predlogu naj bi cestnina od Ljubljane do Razdrtega veljala toliko kot 1,4 litra super bencina. (februar 1984)

Marjan Avbelj avto-moto športnik leta

Laskavi naslov najboljšega avto-moto športnika v letu 1983 je dobil Marjan Avbelj, motokrosist iz Lukovice, član AMD FAM Lukovica. (februar 1984)

Gum ni, a vsaj pasovi niso gumijasti!

V naših trgovinah imajo že precej časa gume predvsem za izložbe, za prodajo pa jih nimajo prav veliko, še posebej tistih najbolj iskanih dimenzij ne. In zakaj jih ni. To vprašanje smo zastavili Janezu Bohoriču, direktorju kranjske Save. (marec 1984)

Zaradi prometne nesreče izključitev iz ZK?

Ali lahko voznik, član zveze komunistov, ki je povzročil prometno nesrečo, še naprej ostane v partiji? Nedavno je statutarna komisija ZKJ temu vprašanju namenila posebno sejo. (marec 1984)

Luknje namesto cest?

Številni vozniki so že bentili, ker so pretrdo prileteli v cestno luknjo. To pa se jim utegne letos še večkrat ponoviti, saj nič ne kaže na to, da bomo v nekaj naslednjih mesecih vozili po bolje vzdrževanih cestah. (april 1984)

Odrgnine ali – smrt?

Kdor pri nas ne uporablja varnostnega pasu, ni kaznovan, kajti predpis samo predvideva uporabo, na pa tudi kazni. Pa kaj kazen! Kdor varnostnega pasu ne uporablja – ta ima pač ob nesreči za 77 do 91 odstotkov manj možnosti, da preživi. (maj 1984)

Smo bone dobili zadnjič?

Konec julija smo spet dobili bone za bencin za naslednje tri mesece. Vse kaže, da je bilo to zadnjič in da bomo od 1. oktobra naprej lahko bencin kupovali brez bonov, saj vse bolj prodira spoznanje, da zaradi bonov poraba bencina ni prav nič manjša. (julij – avgust 1984)

Nove premije, stari monopol

Lastniki avtomobilov moramo spet globje seči v žep, kajti julija se je najprej podražilo obvezno avtomobilsko zavarovanje, 1. avgusta pa še kasko zavarovanje. (september 1984)

Jubilej

1. oktobra je minilo 25 let, ko je bila pri Avto-moto zvezi Slovenije ustanovljena služba Pomoč informacije z eno bistveno nalogo: pomagati voznikom pri njihovih zagatah na cestah. (oktober 1984)

Jugo osvaja Ameriko – kaj pa domovino?

Kljub vsem lepim in dobrim željam Zastavi in naši celotni skupnosti pri pomembnem deležu v izvozu na konvertibilno tržišče vseeno izražamo dvom o tem poslu leta. Kako naj tovarna, ki svojih avtomobilov niti v več letih ne more prilagoditi potrebam varnosti, niti potrebam in željam kupcev, po vseh nezadovoljstvih in težavah pripravi modele, ki bodo prebrodili najtežje in najstrožje varnostne in emisijske predpise? (november 1984)

Dragu Zonti zlata čelada

Drago Zonta spada zdaj že med voznike z najdaljšim športnim staležem pri nas in letos mu je uspel podvig, za katerega je živel. Za pet osvojenih prvenstev bo prejel zlato čelado AMZJ. (november 1984)

Šusterju Bloudkova nagrada

Med letošnjimi prejemniki Bloudkove nagrade, najpomembnejšega slovenskega priznanja za delo na področju športa in telesne kulture, je tudi glavni urednik Motorevije Dagmar Šuster, predsednik AK Donit Olimpija in uspešen tekmovalec v avtomobilskem športu. (december 1984)

Fičko se poslavlja?

Iz Kragujevca prihajajo nepreverjene vesti, naj bi najstarejši model že letos nehali izdelovati, po drugi strani pa v Zastavi trdijo, da se to še ne bo zgodilo. Če fička res ne bo več s tekočih trakov, naj bo slika na naslovnici v spomin, če pa bo še prihajal, pa naj to pomeni našo čestitko Zastavi za “izbrano politiko modelov.” (januar 1985)

IMV: ni čudežnega zdravila!

Kakšna bo usoda Industrije motornih vozil Novo mesto? Se bo velikan dolenjske industrije lahko spet postavil na trdne noge ali pa bo povsem shiral?
Lahko bi torej sklepali, da v Novem mestu ne nameravajo opustiti izdelovanja avtomobilov, kot je bilo te dni tudi slišati. Povsem jasno pa je, da se IMV toliko časa, dokler bo še izdeloval R-4, ne bo mogel postaviti na trdne noge. (februar 1985)

Bencin brez svinca – spet zaostajamo

AMZS bo sprožila akcijo, da bi skušali na nekaterih črpalkah čimprej – še letos – točiti brezsvinčev bencin. Prav tako si AMZS prizadeva za različno obdavčitev avtomobilov s katalizatorji in brez njih in za spodbujanje naše avtomobilske industrije k izdelavi avtomobilov z motorji, ki bodo manj onesnaževali naše okolje. (februar 1985)

Tri zlate čelade Draga Predana

Enkratna kolekcija Draga Predana iz Črete: tri zlate čelade AMZJ 1978, 1981 in 1984. (februar 1985)

Dizel ali bencin?

Dizel ali bencin? Kaj je bolje? Kaj se bolj izplača? S katerim avtom je manj sitnosti? (marec 1985)

Japonska invazija?

Ljubljanska Avtotehna bo začela zastopati japonski Nissan, na našem trgu naj bi spet prodajali toyote, naprodaj so že mitsubishiji, Industriaimport naj bi začel zastopati še enega japonskega izdelovalca avtomobilov – Subaruja. Kaj pomeni prodor japonskih proizvajalcev na jugoslovanski trg? (april 1985)

Toliko vprašanj kot lukenj

Je otvoritev treh novih cestnih odsekov v Sloveniji v razmaku štirinajstih dni – gre za avtocesto Naklo – Ljubljana, hitro cesto skozi Maribor in sabotinsko cesto – zgolj dejanje, ki je naključno sovpadlo ali pa naj bi to pomenilo bistven korak pri gradnji cest v naši republiki? (julij – avgust 1985)

Novi golf iz Sarajeva

V začetku septembra je v Tovarni avtomobilov Sarajevo stekel tekoči trak za poskusno izdelavo novega Volkswagnovega modela golf II. (september 1985)

Zoran – nepremagljivi prvak

Zoran Satler je po dolgoletnem čakanju, ko je imel na dirkah obilo smole, le doživel vrhunec svoje športne kariere in prvič postal najboljši v Jugoslaviji. Čeprav sta namreč do konca letošnjega državnega prvenstva še dve tekmovanji, je naslov že oddan, saj je Satler s svojim sovoznikom Matjažem Strletom zmagal na vseh rallyjih za DP v razredu do 1150 kubikov in ga tekmeci niti teoretično ne morejo več prehiteti. (september 1985)

Bencin (pre)poceni – kaj res?

Za Jugoslovana je bencin vedno dražji. Vestni statistiki so izračunali, da si je še v letu 1981 lahko privoščil za povprečni osebni dohodek 507 litrov navadnega ali 472 litrov super bencina, lani pa le še 241 litrov navadnega in komaj 228 litrov super bencina. (december 1985)

Bo samopostrežna črpalka odpravila vrste?

Na ljubljanski Petrolovi bencinski črpalki na Titovi nasproti centralnega štadiona se je predvsem v nočnih urah rado dogajalo, da so bile vrste avtomobilov, ki so čakali na bencin, kar dolge. Zdaj so Petrolovci na tej črpalki prvič v Sloveniji uvedli samopostrežno črpalko, kjer si mora vsakdo gorivo natočiti sam, uslužbenci pa samo še poberejo kupnino. Bencin na tej črpalki ni nič cenejši, kot je to običajno na samopostrežnih črpalkah v tujini. Pri nas pač ni konkurence! (januar – februar 1986)

Šestkrat

Prav v trikotniku člani – članarina – Motorevija pa je v zadnjem obdobju prišlo do nekaterih težko premostljivih ovir, katerih končna posledica je dejstvo, da bomo letos lahko izdali le šest številk Motorevije. (marec – april 1986)

Davek na dohodek ali davek na varčnost?

Ostaja vprašanje, ali je s prodajo rabljenega avtomobila res moč obogateti. Menim, da je davek od dohodka iz premoženja nepotreben, saj je preprečevanju preprodaje namenjen davek na prekratko dobo lastništva, medtem ko bi davek na dohodek iz premoženja lahko imenovali tudi davek na luksuz imeti avtomobil. Kdor namreč skrbno čuva in vzdržuje svoj avto, se z njim malo vozi in je zato njegov avto po nekaj letih več vreden kot od tistega, ki ga slabo vzdržuje oziroma se veliko vozi, ob prodaji plača še davek zaradi svoje skrbnosti in varčnosti. Res čudno, ko pa na vseh drugih področjih dela in življenja zagovarjamo varčevanje kot eno temeljnih načel. Zatorej bi lahko tudi zapisali, da je to tudi davek na varčnost. (maj – junij 1986)

Helikopter za reševanje

Velika pridobitev v letošnjem poletju je poseben helikopter za reševanje ponesrečencev, s čimer je Ljubljana oziroma letališče Brnik postalo peti center v Jugoslaviji, iz katerega lahko helikopter poleti na pomoč ponesrečencem v prometnih nesrečah. (julij – avgust 1986)

Svedri v Karavankah

12. avgusta so na Hrušici pri Jesenicah po nekajletnih odlašanjih le začeli z vrtanjem predora Karavanke. (september – oktober 1986)

Velika poraba neosvinčenega bencina

V Jugoslaviji smo v letošnjem letu začeli prodajati tudi neosvinčen bencin, ki je šel kar dobro v promet. V Sloveniji sta obe trgovski delovni organizaciji v okviru sozda Petrol – Trgovina in Istrabenz – prodali okrog 200.000 litrov neosvinčenega bencina. Ker je bil neosvinčen bencin po 214 dinarjev, je bila s tem tudi trgovska marža višja kot pri navadnem bencinu. (november – december 1986)

Tehnična baza AMZS tudi v Murski Soboti

Predsednik skupščine AMZS Stane Krapež je prerezal trak in s tem tudi uradno odprl novo tehnično bazo AMZS v središču Pomurja. (november – december 1986)

Ključne besede

MotorevijaAvto-motoZgodovina

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj