Slovenija idealna država za goljufije s kilometri

Avto-moto

Sistemska brezbrižnost? Kako je lahko sistem nadzora do teh goljufij in goljufov pri nas praktično brezbrižen?


Eden od velikih zmagovalcev avtomobilske krize s polprevodniki je pri nas, pa tudi drugod po Evropi zagotovo trg rabljenih avtomobilov, ki zaradi pomanjkanja novih avtov cveti. Vzporedno z velikim povpraševanjem, ki je dvignilo cene, še vedno cveti tudi posel z nezakonitim manipuliranjem prevoženih kilometrov, s katerimi se prikriva dejansko stanje rabljenega vozila in poveča njegova vrednost. Pri nemškem ADAC-u ugotavljajo, da ima kar vsak tretji rabljen avto na trgu prevrtene kilometre. Skupna škoda zaradi te goljufije naj bi bila samo v Nemčiji vsako leto približno 6 milijard evrov. Pri Motoreviji smo pri raziskovanju te sistemske goljufije pri nas ugotovili, da je tudi v Sloveniji otročje lahko spremeniti stanje kilometrov na merilnikih novejših avtomobilov. Še bolj zaskrbljujoče je dejstvo, da je sistem do teh goljufij in goljufov brezbrižen, saj pri nas pristojni še nikogar niso ulovili in kaznovali za to nezakonito početje, pa čeprav v javno dostopnih podatkih najdemo avtomobile, ki so jim z nekaj kliki čez noč pobrisali tudi več kot sto tisoč kilometrov na števcu. Vsi torej vedo za goljufije, vsi jih tudi obsojajo, a v praksi ne ukrepa nihče. Kako ustaviti goljufe?

Oglas
Oglas

Pri skoraj vseh avtomobilskih znamkah na našem trgu je mogoče z bolj ali manj preprosto diagnostično opremo v nekaj minutah spremeniti zapis na zaslonu števca prevoženih kilometrov v avtomobilu. Z najbolj naprednimi napravami, ki lahko stanejo tudi deset evrskih tisočakov in za katere je treba plačevati še do tri tisočake za redne licenčne posodobitve programske opreme, je mogoče v dobri uri tudi povsem zabrisati digitalne sledi manipulacije s kilometri. To pomeni, da tudi na uradnem servisu, ki premore tovarniška diagnostična orodja za odkrivanje prevoženih kilometrov in zabeleženih delovnih ur v različnih elektronskih modulih, ni mogoče zaznati neskladij med podatki iz glavnega avtomobilskega računalnika in denimo krmilnika za nadzor ABS zavor ali sistema ESC. Prikaz delovanja enostavne, a hkrati zelo temeljite naprave za prirejanje kilometrov so izvedli naši kolegi pri nemškem ADAC-u. Z najdražjimi napravami kilometre spreminjajo oziroma brišejo predvsem preprodajalci, ki na skritih lokacijah kar pri na tovornjak naloženih avtih spremenijo kilometre še preden avti pridejo do cilja oziroma do prve registracije v državi, v katero so namenjeni. 

Cenena kitajska diagnostična nparava, s katero je mogoče z nekaj kliki preprosto spremeniti prikaz prevoženih kilometrov. 

Nekaj klikov na kitajski napravi spremeni zapis števca

Pri Motoreviji smo se dobili z anonimnim lastnikom avta, ki je bil pripravljen svoj 10 let star in dobro ohranjen priljubljen družinski avto posoditi za namen ugotavljanja dejanskega stanja prevoženih kilometrov in za prikaz manipulacije s kilometri z razmeroma poceni kitajsko diagnostično napravo, ki jo je brez težav mogoče kupiti na spletu. Lastnik avtomobila je bil prepričan, da je kupil avto z realnim stanjem prevoženih kilometrov, saj naj bi se tudi vse javno dostopne evidence o zgodovini avtomobila in servisna dokumentacija ujemale z stanjem kilometrov na števcu avta. Na prvi pogled tudi avto ni kazal pretirane obrabe, saj je bil očitno dobro vzdrževan. Avto smo odpeljali v delavnico, ki se ukvarja s popravili avtomobilske električne napeljave in s servisom vgrajenih elektronskih naprav, kjer so nam bili pripravljeni pokazati, kako enostavno je mogoče spremeniti stanje kilometrov na števcu. Prej omenjeno poceni diagnostično napravo so priključili prek OBD priključka in z nekaj kliki zapis na zaslonu z 259.745 prevoženih kilometrov ponastavili na številko 100.001. Če bi lastnik takšen avti z novim stanjem prevoženih kilometrov ponudil trgu rabljenih vozil, bi zanj verjetno dobil od 800 do 1000 evrov več, kot za isti avto z več kilometri. Za tako preprosto manipulacijo bi odštel od 35 do 50 evrov. Števec kilometrov smo z napravo seveda tudi vrnili v prejšnje stanje. V delavnici so nam povedali, da tega ne počnejo, ker je nezakonito, pa tudi opreme, s katero najboljši manipulatorji za seboj zabrišejo sledi, nimajo na voljo. 

Na zaslonu med merilniki je bila številka prevoženih kilometrov precej drugačana od tiste ralne, ki jo je pokazal zaslon multimedijske naprave.

Šok za lastnika: namesto 259.475 kar 409.245 prevoženih kilometrov

Avto smo nato na pregled pripeljali v AMZS tehnično-diagnostični center, kjer so izkušeni diagnostiki natančno pregledali avtomobil z boljšo in precej dražjo diagnostično opremo. Ta je v nekaj minutah pokazala, da se pri posameznih modulih naprav, ki jih usmerja glavni avtomobilski računalnik, podatki ne ujemajo s stanjem na števcu (ki smo ga pred tem vrnili v originalno stanje, kot smo zapisali), kar je prvi indikator, da je število prevoženih kilometrov verjetno precej drugačno od tistega na zaslonu. Izkušeni diagnostik je samo z zaporedjem ukazov servisnih tipk na vgrajeni multimedijski napravi v avtomobilu - na zaslonu radia oziroma navigacije - hitro dobil realen podatek o številu prevoženih kilometrov, ki je pokazal precejšnje odstopanje. Multimedijska naprava je tisti trenutek imela za seboj 10.289 ur in 16 minut delovanja, avto pa kar 409.245 prevoženih kilometrov. Manipulacija s kilometri je bila narejena površno, saj so po spremembi zapisa na kilometrskem števcu v digitalnih možganih avtomobila ostale podatkovne sledi, ki so naše izkušene diagnostike pripeljale do skritega servisnega podatka, ki ga naprava, s katero so spreminjali kilometre, ni dosegla ali pa je prejšnji lastnik vzel cenejšo možnost manipulacije s kilometri in se tega podatka niti ni potrudil spremeniti. Aktualni lastnik vozila je bil v šoku, saj je bil prepričan, da je kupil avto z realnimi kilometri. Zato je še enkrat na mestu nasvet, da se pred nakupom dražjega rabljenega avtomobila tudi z obiskom AMZS delavnice čim bolj natančno prepričate o realnem stanju avtomobila, če avto ni od poznanega lastnika. 

S posebnimi sistemskimi ukazi lahko pri določenih avtomobilih na zaslon tovarniško vgrajene multimedijske naprave prikličemo realno stanje prevoženih kilometrov oziroma delovnih ur avtomobila. 

Je nakup pri pooblaščenem trgovcu res bolj varen kot pri prvem fizičnem lastniku?

V AMZS tehnično-diagnostičnem centru so nas izkušeni tehniki opozorili na novo napravo oziroma nov način goljufanja, ki se dogaja kar med vožnjo. Boštjan Tutin, AMZS tehnični inštruktor nam pove, da je po letu 2018, ko tudi pri nas Zakon o motornih vozilih v 18. in 51. členu vsaj na papirju kaznuje manipuliranje s prevoženimi kilometri, vendarle težje najti ponudnika, ki bi znal temeljito izpeljati goljufijo; po njegovih besedah naj bi bilo zato na trgu vendarle nekoliko manj avtomobilov z nepreverljivo prevrtenimi kilometri kot nekoč. A zmanjšanje števila goljufij pripisuje tudi precej dražji opremi za temeljite manipulacije in sledljivosti kilometrov pri tehničnih pregledih: “Po mojem mnenju se zdaj z manipulacijami kilometrov ukvarjajo predvsem fizične osebe, manj pa podjetja. Ljudje so iznajdljivi, motivacija pa je tudi trg rabljenih avtomobilov, ki je razmeroma občutljiv na število prevoženih kilometrov. Kupcem je pomembneje manjše število prevoženih kilometrov kot pa dosledno vzdrževanje. Raje je se odločijo za avto z manj kilometri, čeprav jih natančno ne preverijo, kot pa za avto z več kilometri in transparentnim vzdrževanjem. Zato številni vozniki, ki prevozijo več kilometrov, celo sami z napravami, ki jih kupijo prek spleta, pred vsakim tehničnimi pregledom ponastavljajo dejansko stanje prevoženih kilometrov. S tem onemogočajo sledljivost in zaobidejo očitne razlike v časovnih intervalih tudi v uradno zabeleženih podatkih.”

AMZS raziskava: Kako Slovenci kupujemo rabljene avtomobile?

Kako Slovenci kupujemo rabljene avtomobile? Kaj nam je najpomembnejše pri nakupnih odločitvah? Kje iščemo ponudbe? Kaj nas pred nakupom najbolj skrbi? Na ta in še nekatera vprašanja je v anketi AMZS odgovorilo skoraj 2000 anketirancev

Nov trik in nova naprava, ki s kilometri manipulira med vožnjo 

Izkušeni AMZS diagnostik pove, da v preverjenih avtohišah pri pooblaščenih trgovcih tovrstnih manipulacij praktično ni. Težava ostajajo razni preprodajalci in fizični prodajalci. Opozori pa na novo napravo, ki omogoča manipulacijo kilometrov skozi celotno lastniško obdobje od prvega prevoženega kilometra dalje: “Na spletu je na voljo cel kup tako imenovanih “mileage freezer” ali “odometer stopper” elektronskih obvoznih podatkovnih naprav, ki med vožnjo preprečujejo pravilno beleženje dejansko prevoženih kilometrov v števcu, računalniku in sistemu za nadzor stabilnosti oziroma zdrsa. Ko vklopiš tako napravo, “avtomobilska pamet” v glavni nadzorni enoti vidi le prižgan motor. Kot da bi avto stal na mestu z vklopljenim motorjem. Tako napravo po priloženih navodilih lahko vgradi tudi vsak malo bolj spreten uporabnik. Cene teh naprav v specializiranih spletnih trgovinah segajo od 100 do 500 evrov. Ko je taka naprava vgrajena, lahko voznik preko zaporedja skritih ukazov na obstoječih funkcijskih stikalih avtomobila vklopi ter nastavi njeno delovanje. Lahko povsem izklopi beleženje prevoženih kilometrov ali pa nastavi le polovično beleženje dejanskega števila prevoženih kilometrov. Kar pomeni, da števec na vsakih tisoč prevoženih kilometrov zapiše le 500 kilometrov.” 
Boštjan opozarja, da predvsem pri cenejših tovrstnih manipulatorjih kilometrine ob vklopu nemalokrat nepravilno delujejo tudi varnostni asistenčni sistemi, kar predstavlja veliko varnostno tveganje. Poleg tega v času vklopa avto nemalokrat prikazuje še nepravilno porabo goriva. Najboljše in najdražje naprave teh težav ne povzročajo in ne puščajo digitalnih sledi. Ko so nameščene, jih je mogoče odkriti le s fizičnim pregledom vozila. Najbolj preproste je mogoče tudi enostavno vklopiti v OBD priključek avtomobila. 
Na to novo vrsto goljufije opozarja tudi nemški ADAC, ker s tovrstnimi napravami lahko prihaja do velikih goljufij oziroma oškodovanj lizing hiš, kjer kupec plačuje manjši obrok glede na zakupljen letni paket števila prevoženih kilometrov. S tovrstnimi napravami po trditvah ADAC-a služi tudi druga stran - na primer flotni poslovni najemniki ali kar neposredno lizing hiše, ki po izteku najema lažje in dražje naprej prodajo avtomobile z manj prevoženimi kilometri. Na škodi je seveda končni kupec, ki je običajno fizična oseba. 
Težava tovrstnih manipulacij je tudi v tem, da so tako zmanipulirani avtomobili pogosto slabo vzdrževani, saj je vzdrževanje izvedeno glede na neresnične podatke o prevoženih kilometrih. To v praksi pomeni, da se izrabljeni zobati jermen v motorju lahko odtrga še pred tovarniško predpisanim servisnim intervalom - ker je avto zabeležil precej manj prevoženih kilometrov in je bil servisiran na podlagi nepravilnega stanja kilometrov. 

Enostavna pot do manjšega števila kilometrov na števcu: dogovor kar po telefonu!

Najbolj nas je presenetilo in osupnilo, kako enostavna - in hitra - je pri nas pot do manjšega števila kilometrov na števcu in kako enostavno je priti do nekoga, ki ima opremo in je brez strahu pripravljen storiti nekaj, kar je po zakonu o motornih vozilih od leta 2018 tudi pri nas uradno nezakonito. Naprave za manipuliranje s prevoženimi kilometri imajo največkrat servisne delavnice, ki popravljajo avtomobilske merilnike in multimedijske naprave. Naključno smo v okolici Ljubljane iz poslovnega imenika izbrali podjetje, ki ima v opisu storitev navedeno avto-elektriko, in zavrteli telefon. Po nekaj vljudnostnih vprašanjih o tem, če je mogoče popraviti elektronski zaslon med merilniki, kjer občasno izginjajo podatki, smo kar naravnost vprašali, če je po popravilu mogoče spremeniti tudi števec kilometrov. Na drugi strani nas gospod povpraša o vgrajenem motorju in menjalniku ter pove, da lahko spremeni podatke, kar stane 80 evrov. Od tu dalje je šel dialog takole:

Mi: “Pa se to nikjer ne vidi? Tudi na uradnem servisu ne?”
Na drugi strani: (suvereno) “Nikjer! Razen pri registraciji.”
Mi: “Pa je to torej na registraciji ali tehničnem pregledu lahko problem?” 
Na drugi strani: “Tega pa jaz ne vem.”

Ta naš pogovor je pokazal, kar smo zapisali v uvodu. Imamo zakon, ki naj bi tovrstne goljufije preprečil in imamo bazo podatkov, v kateri bi brez težav preverjali sumljiva neskladja, a ker ni pravega nadzora, tako fizični prodajalci kot izvajalci teh storitev brez strahu (in sramu) prevrtavajo kilometre v avtomobilih. Nedelujoč državni sistem nadzora in pregona omogoča goljufije, v katerih se izgublja denar in posredno poslabšuje tudi prometno varnost. 

Ironija razvoja: Digitalizacija je pravzaprav poenostavila goljufije s kilometri, saj je bilo na analognih merilnikih to početje mehansko bolj zahtevno.

Zakaj v Sloveniji še nihče nikoli ni bil kaznovan zaradi manipulacije s prevoženimi kilometri?

Goljufi seveda vedo, da Slovenija ne nadzira manipulacij s kilometri, zato brez težav služijo na račun ogoljufanih kupcev. Pristojni se zavedajo težave, a dlje od sklicevanja na brezzobe črke zakona niso prišli. V praksi namreč ni vzvoda za ugotavljanje oziroma dokazovanje tovrstnih goljufij. Kako resna je težava pri nadzoru, smo izvedeli, ko smo se z vprašanji obrnili na Javno agencijo RS za varnost prometa, ki kot osrednja državna inštitucija bdi tudi nad tehničnimi pregledi. Na agenciji nimajo nikakršnih podatkov o tem, če je bil v praksi sploh že odkrit kakšen primer goljufije. Na vprašanje, če je zakonska podlaga dovolj učinkovita, da bi v praksi na trgu lahko učinkoviteje preprečili manipulacije s prevoženimi kilometri, so nam odgovorili:

Po našem mnenju obstoječi ZMV-1 postavlja temelje, ki manipulacijo kilometrskega števca opredeljuje kot prekršek, za katerega lahko prekrškovni organi uvedejo prekrškovne postopke in kršitelje sankcionirajo. Ker pa se stanje števca preverja samo ob uvozu vozila in na tehničnem pregledu in ker se tehnični pregled novega vozila izvede 4 leta po prvi registraciji in nato vsako drugo leto do dopolnjenega 8. leta starosti, je za učinkovito odkrivanje kršitev manipulacije kilometrskega števca verjetno takšna frekvenca beleženja stanja kilometrov premajhna.

Vprašali smo tudi, kako lahko agencija sploh ukrepa, če v evidencah zazna neskladja prevoženih kilometrov; če nekdo ugotovi, da ima avto na tehničnem pregledu vpisano manjše število kilometrov kot na zadnjem opravljenem tehničnem pregledu. Na agenciji so odgovorili, da se trenutno stanje števca kilometrov ob tehničnem pregledu beleži samo kot indikator in ne predstavlja napake, zaradi katere vozilo ne bi bilo tehnično brezhibno. Razlog za to je v tem, da ob izvedbi postopka kontrolor ne more vedeti, če je dejansko prišlo do manipulacije števca kilometrov, s čigave strani je do manipulacije števca kilometrov prišlo oziroma ali gre mogoče samo za napako, zabeleženo na enem od prejšnjih tehničnih pregledov. Za ugotavljanje prekrškov po ZMV-1 so pristojni prekrškovni organi. 

Znaki obrabe na posameznih delih lahko kažejo na sum, da zapisani kilometri na števcu ne odražajo realnega stanja. 

Policisti za ta prekršek še niso kaznovali nikogar, preiskujejo pa kazniva dejanja poneverbe kilometrov

Tudi policisti so pri ugotavljanju in kaznovanju kilometrskih goljufov očitno precej nemočni, saj so pojasnili, da od leta 2018, ko je to početje uradno postalo prekršek, niso kaznovali še nikogar. Glede na dejstvo, da v štirih letih niso izdali niti enega plačilnega naloga, bi lahko sklepali, da na trgu rabljenih vozil ni niti enega avtomobila s prevrtenimi kilometri. A to seveda ne drži, kar vedo tudi policisti, ki se trudijo z lovom na goljufe in so nas opozorili tudi na razlike v tolmačenju obravnave primerov nakupa in prodaje vozil s prevrtenimi kilometri. 
“Določila zakona o motornih vozilih, ki sankcionirajo kršitelje pri manipulaciji števila opravljenih kilometrov, urejajo zgolj prekršek, ki ga stori fizična ali pravna oseba pri posegih v vozilo s tem, ko prikrije ali spremeni število prikazanih kilometrov. Prodaja vozil s prevrtenimi kilometri z navedbo lažnih kilometrov v smislu zviševanja vrednosti vozila pa izkazuje elemente suma storitve kaznivega dejanja goljufije, ki ga policija obravnava v skladu z določili Zakona o kazenskem postopku in ne Zakona o motornih vozilih. Vaša vprašanja se navezujejo izključno na prekrške vezane na prometno varnost in ne na kazniva dejanja goljufij. Do danes torej policija ni obravnavala kršitve po 51. členu Zakon o motornih vozilih,” so nam pojasnili na Policiji RS. Povedali so nam tudi, da policisti posebej ne ugotavljajo tovrstnih kršitev po določilih ZMV. So pa na kršitev pozorni, ko odrejajo izredni tehnični pregled:

Če policija zazna razloge za sum, da je bilo storjeno uradno pregonljivo kaznivo dejanje, postopa po določilih Zakona o kazenskem postopku in ne Zakona o motornih vozilih (ZMV).

Vsako prijavo na Policiji obravnavajo vestno, dosledno in natančno preverijo ter ukrepajo v skladu z zakonom. Kaj pa zakon opredeljuje v primeru goljufij s kilometri? Na Policiji so nam povedali, da zakon opredeljuje pogoje za odreditev izrednega tehničnega pregleda: “Policija vse primere  namreč obravnava kot sum storitve kaznivega dejanja goljufije po 211. členu Kazenskega zakonika. Za kaznivo dejanje goljufije je predvidena kazen zapora do treh let. Za sum storitve kaznivega dejanja goljufije gre, ko storilec naklepno z namenom  “goljufanja” proda vozilo, ki ne ustreza obljubljenim ali prikazanim lastnostim, lažno prikaže ali prikrije dejstva pomembna za kupca. Kazensko pravno varstvo je usmerjeno v pregon storilca kaznivega dejanja in ne povračilo morebitne nastale škode oškodovancu. Kljub prijavi na policiji mora oškodovanec v okvirih civilno pravdnih postopkov zahtevati vračilo denarja ali nastale škode.”

 

Policisti opozarjajo na pasti spletnega nakupa rabljenih avtomobilov

Na Policiji vseskozi zaznavajo problematiko goljufij pri prodaji rabljenih osebnih vozil. V zadnjem obdobju se problematika navezuje predvsem na nakupe preko spleta. Predstavili so nam nekaj konkretnih problemov: “Pri nakupu vozil preži na kupca veliko pasti. Policija je v postopkih obravnave goljufij na škodo državljanov zaznala celo vrsto načinov izvršitve goljufij. Od goljufij, kjer domnevni prodajalec ni dostavil kupljenega vozila, prodaje popravljenih huje poškodovanih vozil, ki so jih prodajali kot nepoškodovane, prodaje vozil brez ustrezne dokumentacije, brez plačanega davka, prodaje ukradenih vozil s ponarejenimi dokumenti, do prodaje vozil v lasti lizing hiš s ponarejenimi dokumenti in vozil s prevrtenimi kilometri, itd. Goljufije s številom prevoženih kilometrov so žal še vedno precej pogoste. Zanesljivejši so gotovo lastniki, ki lahko predložijo dokumentacijo o servisiranju avtomobila, kjer ob sprejemu vozila vpišejo tudi stanje števca. Nekatere znamke imajo elektronsko knjižico vozila, kar pomeni, da lahko stanje vozila, servisno zgodovino in število kilometrov preverite pri pooblaščenem serviserju. Stanje avtomobila lahko preverite tudi na spletu ob pomoči različnih spletnih strani za preverjanje zgodovine vozila.”

Oglas
Oglas

AMZS kontrolor na tehničnem pregledu ne more iskati krivca

Franci Zajec, ki je pri AMZS odgovoren za tehnične preglede, meni, da je težava v tem, ker s predpisi ni določenega postopka, če se na tehničnem pregledu pojavi sum v manipulacijo števca: “Kontrolor ne more iskati krivca za neskladno stanje, če pa bi zavrnil potrditev tehnične brezhibnosti zaradi neskladnosti števca, ni načina, kako lahko stranka takšno neskladnost (legalno) odpravi. Pravega stanja km namreč ni mogoče ugotoviti, hkrati pa noben pooblaščeni servis ne bo na zahtevo stranke spreminjal stanja števca zaradi uskladitve z domnevno pravimi kilometri in o tem izdajal potrdila. Trenutni lastnik, ki po vsej verjetnosti niti ni odgovoren za neskladnost, v takem primeru ne bi mogel registrirati in uporabljati vozila. Po pojasnilu ministrstva in inšpektorata pa tudi v primeru ugotovljene verjetne manipulacije števca kljub zakonskim določbam (3., 4. in 5. odstavek 51. člena ZMV-1) ni učinkovitega mehanizma, ki bi pripeljal do sankcioniranja oseb, vpletenih v manipulacijo, saj je v inšpekcijskem postopku praktično nemogoče dokazati, kdo je manipulacijo izvedel oz. tudi, da je lastnik vozila zanjo vedel, razen če bi bilo vozilo ves čas v lasti iste osebe in neskladnost ne bi bila posledica napake pri vpisu. Isti lastnik vozila bi v primeru izvedene manipulacije zagotovo pazil na to, da bo stanje vsaj nekoliko večje od stanja, ki je bilo vpisano na zadnjem tehničnem pregledu. Evidenca stanja km je ob vpogledu v podatke vozila preko e-uprave (https://e-uprava.gov.si/javne-evidence/motorna-vozila.html) namreč javno dostopna in so očitne neskladnosti takoj razvidne. V večini primerov se je dejansko izkazalo, da je prišlo v primeru očitnih neskladnosti do napake pri vpisu stanja s strani kontrolorja (npr. zaradi zamenjave dveh številk: 139.000 namesto 193.000), včasih pa je neskladnost tudi posledica zamenjave števca.” 
Franci Zajec meni, da bi za večjo učinkovitost pri preprečevanju manipulacij morali biti vpisi kilometrov v evidenco izvedeni v krajših časovnih intervalih: “Prvi vpis stanja km za osebni avtomobil, kupljen v Sloveniji, je šele po štirih letih od prve registracije, ko ima vozilo prvi tehnični pregled (nato do starosti 8 let na vsaki dve leti). V evidenci bi se morali zbirati podatki o stanju tudi iz drugih virov (zavarovalnice, servisi), čeprav se potem pojavi vprašanje zanesljivosti podatkov iz drugih virov oziroma so še večje verjetnosti napak. Druga težava se pojavi pri uvozu rabljenih vozil, kjer se sicer ravno tako vpiše stanje km pri pregledu za izdajo potrdila o skladnosti, vendar to ne preprečuje morebitne manipulacije pred opravljanjem postopka. Tu bi bila dosežena večja učinkovitost, če bi iz uradnih tujih evidenc z izmenjavo podatkov na nivoju držav pridobili podatek o zadnjem stanju km v državi, v kateri je bilo vozilo predhodno registrirano, vendar pa kolikor vem, vse države tovrstnih evidenc niti nimajo vzpostavljenih. Morda bo prihodnja evropska zakonodaja na tem področju kaj spremenila.” 

DoberAvto.si svetuje: preverite vse podatke, ki so vam na voljo

Spletni oglasnik www.DoberAvto.si je zasnovan tako, da uporabniku zagotavlja hiter in predvsem transparenten vpogled v avtomobilske oglase. Zato predlagamo, da ko kupujete rabljen avto (ali tudi če ga prodajate) najprej obiščete DoberAvto.si in preverite ponudbo avtomobilov z značko OBETAVNO, ki jo prejmejo le vozila, ki so v Sloveniji opravila vsaj en tehnični pregled in sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih ali manipulacij pri lastništvu. Če vseeno ne najdete primernega avtomobila in želite izvedeti več o zgodovini določenega vozila, si lahko pomagate s številko šasije, ki jo vpišete v www.avtolog.si. Izpisala se bo zgodovina lastništva, prevoženi kilometri, tehnični pregledi in ostali javno dostopni podatki o avtomobilu. Edini pogoj je, da je avto že registriran v Sloveniji. 

DoberAvto.si spodbuja in promovira prodajalce, ki želijo transparentno in pošteno poslovanje brez prikrivanja podatkov in bodo kupcem omogočili nakup rabljenega avtomobila z znano zgodovino. Vsem, ki kupujejo rabljen avto, svetujejo, da ga pred nakupom pripeljejo vsaj na tehnični pregled v najbližji AMZS center ali pa se odločijo za podrobnejši AMZS pregled pred nakupom

Vaše izkušnje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Ali ste že kdaj kupili avtomobil za katerega ste ugotovili, da je imel prevrtene kilometre?

Ključne besede


Trgrabljeni avtomobilirabljena vozilatrg rabljenih vozilDober avto

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

218

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

218

Shrani

Delite s prijatelji