Osredotočenost in predvidevanje sta temelj varne vožnje

Pogovor

Urban Ostrež, najboljši mladi voznik Slovenije


Najboljši mladi voznik Slovenije, 20-letni študent organizacije dela iz Jevnice, je za volan avtomobila sedel že pri šestnajstih letih in dve leti vozil z voznikom spremljevalcem. Na poligonu je dokazal, da v vožnji res uživa, predvsem pa, da je za volanom sila zbran in osredotočen, saj je na cesti že doživel tudi neprijetne trenutke. 

V AMZS center varne vožnje ste prišli kot mladi voznik, odšli oziroma odpeljali pa se boste v novi ford fiesti kot najboljši mladi voznik Slovenije. Kako ste vi doživeli ta vozniški preskok?

Menim, da je največja razlika v tem, da poznam še več dobrih in zanimivih ljudi, kar je veliko vredno. Zagotovo sem se naučil tudi kar nekaj novih veščin, saj so bile na poligonu tudi takšni vozniški izzivi, ki se ti zgodijo na cesti. Ne zgodijo se vsak dan, ampak takrat, ko se zgodijo, je pa dobro, da se znaš pravilno odzvati. 

Kaj pa vas za volanom najbolj navdušuje?

Navdušuje me sama vožnja. Odkar pomnim, so me zanimala vsa vozila - avtomobili, motorji, štirikolesniki … Za volanom uživam v zvoku avtomobila, tudi hitrosti, ampak se imam za varnega voznika. Včasih vozim dinamično, ampak nikoli ne ogrožam drugih in sebe. 

Katere so po vašem mnenju glavne lastnosti, ki zaznamujejo dobrega voznika?

Osredotočenost, predvidevanje in predvsem to, da je z glavo pri stvari, kadar vozi in se vožnje loteva spočit.

Česa pa vsa je najbolj strah na naših cestah?

Najbolj me je strah tistih voznikov, ki so za volanom na telefonu in vozijo s pogledom uprtim v zaslon in ne na cesto. Sem že doživel neprijetne trenutke, ki bi se lahko končali zelo slabo. Nasproti mi je povsem po levi strani pripeljal voznik, pri katerem se je jasno videlo, da gleda v telefon.

Kam boste najprej peljali tole Fordovo lepotico, ki ste jo osvojil?

S to novo avtomobilsko lepotico se bom najprej zapeljal po svojo lepotico, potem pa se bomo odpeljali na eno lepo večerjo.

Že imate morda svojo najlepšo oziroma najljubšo cesto?

Zaenkrat ne. Zelo mi je všeč cesta, ki žal velja za precej nevarno. To je cesta od Litije do Zagorja in Trbovelj. Pa od Zaloga proti Jančam je tudi zelo lepa cesta. 

Če se preslikava dve ali tri desetletji v prihodnost in zapeljeva na avtocesto. Kaj bi izbral v nastavitvah avtomobila: ročno upravljanje voznik ali avtopilota?

Ročno! Avto vedno vozim sam in ga bom tudi v prihodnje.

Kakšen pa je vaš odnos do napredka avtomobilske tehnologije, predvsem naprednih varnostnih sistemov?

Z zanimanjem spremljam, kaj se dogaja na tem področju. Prepričan sem, da so določeni asistenčni sistemi nujni in zelo koristni, spet drugi pa se mi zdijo odveč. Sem pa mnenja, da vsaka tehnologija, ki lahko reši življenje, smiselna in koristna. 

Sedaj vas na cesti čaka še več odgovornosti, saj bodo vsi videli, da za volanom sedi najboljši mladi voznik Slovenije. Bo to dodatno breme?

Ne, to mi nikakor ne bo v breme, jaz bom vozil tako kot doslej in tako, kot sem danes vozil na poligonu. Mislim, da bo tako čisto v redu. 

Ključne besede


Prometna varnostNajboljši mladi voznik SlovenijeMladi voznikiNajboljši za volanomvarna mobilnosttekmovanjeUrban Ostrež

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

Shrani

Delite s prijatelji