Med zelo razvejane storitve, ki jih opravlja AMZS, spadajo tudi cenitve in vrednotenja vozil. To področje vse od uvedbe te storitve leta 2018 vodi Srečko Frühauf, ki s svojo strokovno ekipo cenilcev sodeluje s številnimi zunanjimi partnerji in naročniki - tudi v našem največjem “avtomobilskem mestu”, Luki Koper.
Zagotovo le malo članov AMZS ve, da ima AMZS eno od najbolj strokovnih ekip za cenitve škod in vrednotenje avtomobilov pri nas. Člani te ekipe opravljajo strokovne in natančne preglede vozil, izdelavo cenilnih poročil in vrednotenj službenih vozil, vozil, ki se vračajo iz najemov, zaseženih vozil in vozil, ki jih odkupujejo prodajalci, opravljajo cenitve poškodb vozil za zavarovalnice, rent-a-car podjetja in druge naročnike. Člani ekipe opravljajo še preglede vozil pred zavarovanjem in rekonstrukcije prometnih nesreč, pa tudi reševanje in cenitve mednarodnih ter transportnih škod. Le cenitev vozil za individualne zavarovance, za kar v veliki večini skrbijo zavarovalnice same s svojimi škodnimi centri, ne opravljajo, kar je tudi razlog, da jih javnost ne pozna dobro.

AMZS ekipa strokovnjakov v Luki Koper
A to ne pomenil da nimajo veliko dela. Srečko Frühauf pojasni, da so tako zaposleni, da potrebujejo dve ekipi: “Prva ekipa cenilcev v Ljubljani opravlja cenitve in vrednotenje škod za številne zunanje naročnike po celi Sloveniji, druga ekipa, ki je povsem samostojna, pa opravlja preglede v Luki Koper, velikem avtomobilskem pristanišču, kamor prihaja in od koder v svet odhaja veliko število vozil. Za naročnike, med katerimi so velika transportna in logistična podjetja, ki delujejo prek Luke Koper, naša ekipa pregleda približno 80.000 vozil, ki gredo vsako leto skozi Luko Koper.” Srečko Frühauf še pove, da se je sodelovanje z Luko Koper začelo leta 2018, ko je toča v Luki Koper poškodovala več kot 2000 avtomobilov znamke BMW in je bila njihova prvotna ekipa kar nekaj časa polno zaposlena z ocenjevanjem škode po tej toči.
Sicer pa je Srečko Frühauf pri AMZS zaposlen že 24 let, prvih 17 let pa je bil vodja poslovne enote AMZS v Dravogradu. Ker se je s cenitvami in vrednotenji vozil v tem času srečeval že kot sodni izvedenec in cenilec avtomobilske stroke, je v tem novem delu videl velik izziv: “Ko smo začeli z opravljanjem teh storitev za zavarovalnice, smo imeli veliko dela, saj nekatere zavarovalnice še niso imele svojih škodnih centrov in svojih cenilcev. Pozneje se je to spremenilo, kar je pomenilo, da smo se morali tudi mi prilagoditi stanju na trgu. Predvsem smo povečali obseg cenitev in vrednotenj vozil za leasing hiše, za katere pregledujemo vozila, ki se vračajo iz poslovnih najemov ali so zasežena. Vse več sodelujemo tudi s podjetji, ki imajo večje vozne parke in želijo imeti natančen in transparenten pregled nad svojimi vozili. Le tako lahko pravilno ocenijo, kdaj odprodati vozila iz svojega voznega parka, kolikšni bodo stroški vzdrževanja in podobno. Z našimi storitvami so zelo zadovoljni, saj imamo vse več dela. Pri tem je treba poudariti, da ne ocenjujemo oziroma ne vrednotimo le osebnih vozil, pač pa tudi vsa ostala vozila in tudi delovne stroje” pojasni Srečko Frühauf.
Kako postati cenilec avtomobilov?
Na vprašanje, kako pravzaprav postaneš cenilec avtomobilov, se Srečko Frühauf nasmehne:
Čeprav formalnega šolskega programa za cenilce ne poznam, vem, da se je pri delu potrebno ves čas dodatno izobraževati in nadgrajevati svoje znanje. Za to delo moraš imeti veselje in zanimanje za vozila, pa seveda tudi pravi občutek in natančnost.

Srečko Frühauf sodeluje z mariborsko višjo strokovno šoli za avtoservisni menedžment, kjer predava predmet Varnostni in udobnostni sistemi ter tudi na ta način ostaja v stiku s skokovitim tehnološkim razvojem osebnih vozil. “Problem je v znanju uporabe najsodobnejših asistenčnih in udobnostnih sistemov. Še tako dobri varnostni sistemi niso koristni, če jih uporabnik ne vklopi oziroma ne uporablja,” ugotavlja Srečko Frühauf. Tehnološki razvoj pa vpliva tudi na njegovo področje dela cenilca: “Sodobni asistenčni sistemi res zmanjšajo možnost nesreč in s tem trkov oziroma poškodb na vozilih, ampak, ko pride do nesreče, so škodni zahtevki toliko večji. Vse poškodovane radarje in tipala je treba zamenjati z novimi in jih na novo kalibrirati, pogosto jih je zradi zagotavljanja varnosti ob manjših poškodbah treba tudi preventivno zamenjati. In to povzroča tudi veliko višje stroške kot so nekoč stala popravila pri starejših avtomobilih.”
V AMZS odlična ekipa cenilcev
Po mnenju Srečka Frühaufa ima področje cenitev in vrednotenja vozil pri AMZS pred seboj svetlo prihodnost: “Pri AMZS imamo odlično ekipo cenilcev, ki niso samo strokovni sodelavci pač pa tudi dobri prijatelji. Prepričan sem, da bomo s takšno ekipo v prihodnje še pripomogli k prepoznavnosti in uspehom AMZS.”