Varovanje okolja ali polnjenje proračuna?

Uvodnik

Predlog novega zakona o davku na motorna vozila (DMV)


Ministrstvo za finance je 13. januarja objavilo predlog novega zakona o davku na motorna vozila (DMV), ki naj bi začel veljati 1. januarja 2021 - torej takrat, ko bodo kot uradne meritve izpustov ogljikovega dioksida začele veljati vrednosti po protokolu WLTP.

Da so rezultati teh meritev precej višji, smo v Motoreviji že večkrat obširno pisali: sedaj veljaven zakon o DMV, ki upošteva izpuste CO2 po merilnem protokolu NEDC, bi precej povečal cene avtomobilov pri nas. Z novim zakonom naj bi torej obdržali DMV na približno sedanji ravni, kar je tudi prav, saj se izpusti niso ne povečali, ne zmanjšali, spremenil se je le način njihovega merjenja, da so se vrednosti meritev približale resnični porabi goriva - izpusti so namreč neposredno povezani s porabo goriva.

A zakaj bi morali DMV sploh plačevati, saj takšnega davka ne plačujemo tudi na izdelke oziroma naprave, ki prav tako ustvarjajo izpuste CO2? Zakaj bi morali biti avtomobili izjeme, saj tudi zanje že plačujemo DDV (davek na dodano vrednost), tako kot za druge izdelke? Saj pri drugih izdelkih tudi ne plačujemo dodatnih davkov - na primer pri nakupu televizorjev glede na resolucijo slike! Obdavčitev izpustov CO2 pri avtomobilih na motorje z notranjim izgorevanjem tudi ne predstavlja nobene težave, ker je lahko vsebovana v ceni goriva.
Obdavčitev avtomobilov ob nakupu glede na izpuste CO2 je že tako problematična, saj spodbuja nakupe rabljenih avtomobilov iz tujine. DMV se namreč plačuje od cene avtomobila, ta pa je pri nekaj let starih avtomobilih pripeljanih iz držav EU bistveno nižja kot ob nakupu novega avtomobila. Zato se ne moremo strinjati, da DMV prispeva k varovanju okolja - prej nasprotno, namesto več novih je na naših cestah vse več starejših avtomobilov.

Predlog zakona o DMV predvideva ukinitev dodatnega davka za avtomobile z motorji s prostornino nad 2500 kubikov. Končno, kajti omenjeni davek še zdaleč ni prinesel takšnih učinkov, kot so jih ob njegovem sprejetju napovedovali pripravljavci ukrepa, pa seveda tudi poslanci v Državnem zboru, ki so ga sprejeli. Že takrat smo napovedali, da se bo to zgodilo, a državni mlini meljejo počasi pri njegovi ukinitvi, o odgovornosti za sprejetje takšnih ukrepov pa ni ne duha ne sluha.

Tudi tokratni prvotni predlog zakona je predlagatelj že popravil - spremenil je lestvice obdavčitve, ker so bile sprva slabo pripravljene in nelogične. To dokazuje, da se tudi tokrat država te problematike loteva površno ali vsaj premalo premišljeno in se zanaša, da bo v javni razpravi do sredine februarja prišla do boljših predlogov. Težava pri tem je, da je glas (u)porabnikov premalo slišen in upoštevan. Predlagatelj pa je tako ali tako že določil glavni cilj: s spremenjenim davkom pobrati na leto 15 milijonov evrov več davka na motorna vozila. In temu bo očitno vse podrejeno!


PS
Tokratna številka Motorevije ima nov logotip, s katerim postavljamo manjkajočo piko na i lanski oblikovni in vsebinski prenovi Motorevije. Upam, da bo postal tako prepoznaven kot dosedanji.

Ključne besede


ekologijaUvodnikdavekokoljeisklanik pnevmatik

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

47

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

47

Shrani

Delite s prijatelji