Panorama: Mazda CX-80

Panorama

Vozniška izkušnja skozi objektiv: dizelska križarka visokega razreda


Ko v največjem Mazdinem cestnem terencu na krilih navora in učinkovitosti odličnega dizelskega vrstnega šestvaljnika ter udobju in prostoru vrhunsko izdelane in opremljene kabine kolesa suvereno požirajo avtocestne kilometre, se voznik počuti kot kapitan velike križarke. Nova Mazda CX-80 je v resnici bolj prestižen avtomobil, kot to sporoča njegova cena. 

Na pogled …

V zgodnjespomladanskem soncu pod Karavankami je največja mazda privlačila poglede tudi zaradi elegantne artisan rdeče kovinske barve. Za ta lepotni dodatek je sicer treba doplačati dobrih 1000 evrov. K markantnemu nastopu svoje dodajo dimenzije in skladna razmerja karoserijskih površin z dolgim motornim pokrovom, visoko bočno linijo in velikimi 20-palčnimi kolesi. Medosna razdalja preseže tri metre (312 cm) in je za občutnih 25 cm daljša kot pri za številko manjši mazdi CX-60. Ta velik cestni terenec je v dolžino le za pičle 4 milimetre pod mejo petih metrov. 

Na cesti …

… blesti in pušča vtis hitrega in udobnega potovalnega avtomobila. Glede na velikost pohvalimo okretnost in predvsem razmerje med udobjem ter vozno dinamiko. Podvozje je še bolj natančno nastavljeno oziroma še bolj uravnoteženo kot pri modelu CX-60, dolgo medosje pa še dodatno okrepi smerno stabilnost na avtocesti. Odlična in zelo harmonična vozniška izkušnja največje mazde, ki zaradi odlične zvočne zatesnjenosti kabine, dobrega blaženja in velike prožnosti motorja zlasti na avtocesti zelo dobro skriva hitrost. Piko na i vozniški izkušnji doda povsem samodejno delujoč štirikolesni pogon, ki nima terenskih ambiciji, zagotavlja pa veliko oprijema in varnosti v večini voznih razmer. 

O značaju in talentih …

Glede talentov in izjemno uglajenega značaja z odločnim odrivom na vsa štiri kolesa to mazdo brez pomisleka postavljamo ob bok nemški in skandinavski cestno-terenski eliti. Tako opremljena in zelo dobro izdelana mazda CX-80 po vgrajenih materialih in počutju prav nič ne zaostaja za Volkswagnovim touaregom ali pa volvom XC 90. Pri tem daje Mazdin 3,3-litrski vrstni šestvaljnik e-skyactiv D, opremljen z blago hibridno tehnologijo, temu avtomobilu uglajen značaj, ozvočen s prepoznavnim glasom šestih ognjev. Ta stroj je pravi tehnološki biser, hkrati pa opomnik političnim odločevalcem, da razvoj motorja z notranjim zgorevanjem še ni dosegel zgornje meje napredka. Mazda zagovarja raznoliko mobilnost in tudi zato še naprej raziskuje, kako iz ognja v valjih dobiti še več energije ob večji učinkovitosti in manjšem vplivu na okolje. Poelg tega odličnega motorja je novi CX-80 na voljo tudi kot priključni hibrid. Ta pogon smo v Motoreviji že preskusili v modelu CX-60

Kaj povedo številke?

Številke in dejstva dizelskega ultramaratonca so impresivne: 550 Nm navora pri vsega 1500 motornih vrtljajih na minuto,  posebna oblikova valjev za učinkovitejše zgorevanje, vbrizg  “revnejše” mešanice natačno razpršenega goriva in vsesanega zraka. To na cesti v realnem prometu pomeni od 5,7 pa tja do največ 7,5 litra porabljenega goriva na 100 prevoženih kilometrov in to v avtomobilu, ki tehta skoraj 2,2 toni (2195 kg) in za seboj lahko vleče še 2,5 tone težko prikolico, hkrati pa do hitrosti 100 km/h pospeši v dobrih osmih sekundah. Naša testna povprečna poraba goriva je s 5,9 litra na 100 km za vsega deciliter presegla obljubljeno WLTP popvprečno porabo. To ob 74 litrih goriva pomeni več kot 1200 km dosega. In če govorimo o številkah, ne moremo mimo prostornosti: če sedemsedežni kabinski tloris ni v celoti zaseden in sta dodatna sedeža v tretji vrsti pospravljena v ravnem dnu prtljažnika, ta ponudi kar 687 litrov prostora. Izpostaviti velja še zares razkošno udobo sedenje na zadnji klopi, oblečeni v čudovito mehko usnje. Da je ta mazda CX-80 povsem cestni in prav nič terenski avtomobil, izkazuje njena oddaljenost od tal, ki za ta razred znaša skromnih 16,5 centimetra. 

Bi ga imeli? 

Retorično vprašanje zahteva retoričen odgovor: seveda, z največjim veseljem bi ga imeli, pa čeprav v resnici povprečna slovenska družina ne potrebuje petmetrskega avtomobila s sedmimi sedeži. A pri tem avtu izstopajo udobje, eden najboljših dizelskih motorjev našega časa in seveda zelo dobra kakovost izdelave ter uporabljenih materijalov. Piko na i so Mazdini Inženirji v CX-80 postavili z varnostno zasnovo in tehnologijo - pasivno in aktivno. Evropski konzorcij Euro NCAP je mazdo CX-80 ob osvojenih točkah ter petih zvezdicah razglasil za najbolj varen avto letnika 2024 v razredu velikih cestnih terencev. Tudi zato lahko brez slabe vesti zapišemo, da za 66.540 evrov ne dobite nobene druge tako prestižne in vozniško prepričljive ter tehnološko napredne križarke za osebno ali poslovno rabo. 

Tehnična izkaznica 

Motor in prenos moči: dizelski, šestvaljni vrstni, prostornina 3283 cm3, največja moč: 187  kW (254 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 550 Nm pri 3750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 219  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 150  g/km, poraba na testu: 5,9  l/100 km.
Cena: MMS: 66.540 EUR (68.940 EUR z dodatno opremo) 

Ključne besede


MazdaPanoramaštirikolesni pogonmazda CX-80

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila