Hondin kompaktni cestni terenec HR-V je eden pogonsko najbolj učinkovitih in hkrati praktičnih ter prostornih avtomobilov svojega razreda. S prenovljenim hibridni pogonom je precej bolj učinkovit tudi na avtocesti. Z njim smo 522,6 kilometra dolgo avtocestno etapo prevozili s povprečno porabo 4,6 litra goriva na 100 kilometrov.
Na pogled …

Hondini oblikovalci so odlično ujeli ravnovesje med robustnostnostjo in eleganco. Pri prenovi so še malce spremenili motorno masko in izpilili grafiko svetlobnih teles, tako da je HR-V videti še za odtenek bolj elegantno. Obenem pa so ohranili pravo mero avanturistične robustnosti z večjo oddaljenostjo od tal, krajšimi previsi in poudarjenimi loki koles. Ključno pri tem je, da je vščena podoba dobrega 4,3 metra dolgega cestnega terenca prilagojena prostoru. Med osema je 2,61 metra razdalje, kar kabini daje dobro prostorsko osnovo. Da je HR-V lep in družinsko uporaben hibrid potrjujejo tudi prodajne številke - je Hondin najbolj prodajan model v Evropi.
Na cesti …

Prenovljeni HR-V se pelje tako, kot se za pravo hondo spodobi: vzmetenje učinkovito opravlja svoje delo, podvozje je zelo dobro uravnoteženo in volan je bolj radodaren z informacijami izpod koles kot pri prejšnji generaciji. Tudi na slabših podlagah ta honda ostaja dobro vodljiv in predvidljiv avtomobil. S prenovo so inženirji še dodatno izpili sodelovanje iskrivega 1,5-litrskega bencinskega atmosferskega motorja in 96-kilovatnega elektromotorja, ki mu energijo dobavlja litij-ionski pogonski akumulator zmogljivosti 0,92 kWh. V praksi to pomeni, da ta tandem hitreje obnavlja zalogo elektrike in se predvsem ob vklopu programa sport zelo prijetno odziva na voznikove ukaze. Na prednji kolesni par tako zelo hitro prenese prepričljivih 253 Nm navora, ob tem pa so z novo programsko opremo in posegom v e-CVT menjalnik inženirji zmanjšali še raven hrupa pri polnem pospeševanju in kar je najpomebneje, tudi delež na elektriko prevoženih kilometrov se je občutno povečal.
O značaju in talentih …

Lepše in bolj uglajeno pretika med energentoma, kar se konkretno pozna pri energetski bilanci. Na daljši družinski vožnji ob polno zasedeni kabini in prtljažniku smo 522,6 kilometrov dolgo avtocestno etapo prevozili s povprečno porabo goriva 4,6 l na 100 km. To je podatek, ob katerem lahko zardijo tudi najbolj učinkoviti dizli, saj ob taki povprečni porabi HR-V s 40-litrsko posodo za gorivo ponuja skoraj 870 kilometrov dosega. To je še en dokaz, da je Honda svoj električno-samooskrbni hibridni pogon izpopolnila do te mere, da se brez težav postavi po robu vsem hibridom na trgu in še posebej domačemu tekmecu Toyoti. Na celotnem preskusu je HR-V v poprečju zahteval 5 litrov goriva na 100 km oziroma pol litra manj kot pred prenovo. V postavki o značaju in talentih je potrebno poleg učinkovitosti poudariti zelo prijetno oziroma lahkotno vožnjo in značillen Hondin dinamičen občutek med ovinki.
Kaj povedo številke?

HR-V je prostorski čudež in presenetljivo uporaben avto. Potniška kabina honde HR-V sploh nima pravega tekmeca. Z “magic seat” sedeži zadnje klopi, ki z dviganjem sedal dopolnjujejo prilagodljivost, obvlada praktične trike enoprostornežev, pri katerih je bilo mogoče odstranjevati sedeže. Honda je to poenostavila z dvižnimi sedali. Ob klasični postavitvi sedežev izstopa s prostorom za kolena in tudi za glave je dovolj prostora. 335-litrski prtljažnik je le osnova. Prilagodljivost kabine zagotavlja 1,3 kubika prostora. Šele ko ta avto nekaj časa uporabljaš, ugotoviš, da dodaten prtljažnik za prednjima sedežema lahko ob širokem kotu odpiranja vrat sprejme celo cestno kolo, pa večji televizor ali kakšno drugo veliko stvar. Ob tem pa ta kompaktna, a prostorna honda ponuja še skoraj pol tone nosilnosti. To je najbolj prostorna in družinsko uporabna kabina med kompaktneži.
Edina zamera celovitosti družinske mobilnosti gre na račun vlečne kljuke, na katero pač ni dovoljeno pripeti prikolice. Da, prav ste prebrali. Vlečna kljuka je namenjena zgolj pritrjevanju nosilca za kolesa. Škoda: najbolj evropska Honda ostaja brez prikolice.
Bi ga imel?

Med vsemi letošnjimi kompaktnimi hibridi lahko to varčno, prostorno, zelo kakovostno izdelano in varnostno dobro opremljeno hondo HR-V priporočamo kot zelo dober družinski avtomobil. Glede na dejstvo, da zanjo trenutno uvoznik ponuja še akcijski popust, boste za najbolj opremljeno odšteli okoli 36 tisoč evrov. HR-V ni najcenejši med tekmeci, a zagotovo je najbolj praktičen in varčen. Poleg tega ji v prid štejemo še slovensko navigacijsko vodenje in zelo dobro razmerje med digitalnim in analognim upravljanjem. Tudi bolj konzervativno naravnani vozniki se bodo za njenim volanom počutili zelo domače, čeprav je voznikovo okolje še vedno digitalno sodobno. Pohvalo si zasluži še za izrazito neinvazivno oziroma zelo človeško vozniško posredovanje aktivnih varnostnih pomagal.
Večino aktivne varnosti in tudi LED žaromete, pametni ključ in sodobne komunikacijske veščine ponuja že vstopni model za dobrih 30.000 evrov.
Tehnična izkaznica

| Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 1498 cm3, največja moč: 79 kW (107 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 131 Nm pri 4500 vrt./min, električni motor: 96 kW (131 KM), največji navor 253 Nm, generator: 70 kW. Brezstopenjski elektronski e-CVT samodejni menjalnik. Pogon na prednji kolesi. |
| Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 5,0 l/100 km. |
| Cena: AC Mobil: 36.690 EUR |



