Test: Honda ZR-V e:HEV 2.0 i-MMD advance

Test

Prava honda, ki s hibridnim značajem ponuja temeljito rešitev družinske mobilnosti.


Honda ZR-V izstopa z zanimivo obliko, ki združuje lastnosti klasičnega karavana in cestnega terenca, hkrati pa najbolj prepriča predvsem s kakovostno izdelavo in iskrivim atmosferskim bencinskim motorjem, ki mu pri učinkovitosti odlično pomaga električno samooskrbni hibridni pogon. Z vsemi lastnostmi in varnostno opremo je nedvomno eden najboljših križancev ta hip. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Japonska Honda v naši avtomobilski pokrajini že dolgo velja za znamko avtomobilskih poznavalcev, ki avta ne kupijo na “prvo žogo,” ampak si želijo nadpovprečno tehnologijo in kakovost. Čeprav po Hondini karoserijski anatomiji ZR-V sodi med cestne terence, pa je po našem mnenju glede na nekoliko nižjo strešno linijo, bolj zaobljene linije in dva centimetra nižjo oddaljenost od tal ter brez možnosti štirikolesnega pogona pravzaprav bolj križanec med cestnim terencem in karavanom. Prej omenjeni oblikovni odklon je še posebej očiten na “obrazu” avtomobila, saj pri pogledu s prednje strani ZR-V z malce domišljije spominja celo na Italijana z trozobom na maski. 

Skratka, podoba ZR-V je med vsemi ostali hondami dovolj drugačna, da bo morda zanimiva tudi tistim kupcem, ki sta jim oba prej omenjena Hondina cestna terenca morda preveč oglato dolgočasna oziroma po videzu preveč robustna. 

Čisto nova honda

Hondin križanec ZR-V je povsem nov avto, ki kljub svojemu bolj zaobljenemu oblikovnemu odklonu lepo zapolnjuje velikostno vrzel med obema Hondinima cestnima terencema - kompaktnim HR-V-jem in velikim CR-V-jem. A bolj kot razlike na oko so pomembne razlike v centimetrih. Honda ZR-V je skoraj 23 cm daljša od manjšega HR-V-ja in le dobrih 14 cm krajša do največjega CR-V-ja, s katerim si deli enak hibridni pogon. Ob dolgem motornem pokrovu in 265,7 centimetra medosne razdalje se zdi, da je prostornost kabine razmeroma omejena, a v resnici je kabina uporabno prostorna, kar pomeni, da se bodo brez občutka utesnjenosti tudi povprečno visoki odrasli potniki zadaj peljali dovolj udobno na daljše razdalje. Najšibkejši člen družinske uporabnosti tega križanca je prtljažnik. Ta je sicer odlično dostopen, lepo obdelan, a po litrih oziroma po globini podpovprečen glede na velikost avtomobila. V osnovi ponuja 390 litrov prostornine oziroma “le” 86 litrov več kot kompaktna honda HR-V, hkrati pa zajetnih 189 litrov manj od prtljažnika v večjem CR-V-ju. 
Pri uporabnosti nas zmoti tudi skromna vlečna moč, saj ZR-V lahko za seboj vleče največ 750 kg težko prikolico, ki pa mora biti vseeno opremljena z naletno zavoro. Pri Hondi so z učinkovito hibridizacijo očitno malce pristrigli obremenitev, kar se pozna tudi pri nosilnosti avtomobila, ki znaša manj kot pol tone oziroma 445 kilogramov.

Škoda, ker hondi ZR-V po vzoru večje CR-V niso namenili še štirikolesnega pogona.   

Kakovost na zavidljivi ravni

Ko sedete v hondo in zaprete vrata, slišišite značilen zamolkel zvok, ki daje vedeti, da ste sedli v odlično zatesnjeno kabino, v kateri voznikov mir ne bodo načenjali plastični črički. Čeprav je armaturna plošča na prvi pogled videti malce preveč konzervativna in nekoliko manj digitalno barvita, postreže z odlično ergonomijo, še boljšo izdelavo in kakovostnimi materiali. Marsikateri izdelovalec prestižnih avtomobilov bi si Hondino kakovostno izdelavo lahko vzel za vzor ali merilo. Celo sredinska konzola je z ožjim in širšim delom narejena z občutkom, oblečena v mehko oblogo in dobro opremljena z mesti za odlaganje stvari. 
Tudi sedežni položaj nam je bil zelo všeč, pohvalimo lahko tudi preglednost. ZR-V je od tal oddaljen 18 cm, kar pomeni vsaj dva centimetra več od običajnih avtomobilov, zato mu tudi kakšen bolj grob makadam ne bo delal težav. 

S precejšnjo mero zdrave pameti so se inženirji in oblikovalci lotili digitalizacije voznikovega prostora.

S precejšnjo mero zdrave pameti so se inženirji in oblikovalci lotili digitalizacije voznikovega prostora. Kljub temu, da so merilniki v celoti prilagodljivo digitalizirani, niso pretiravali z barvitostjo in kontrasti ter podatkovno prenasičenostjo, ki vodi v nepreglednost najpomembnejših podatkov. Voznikovo delovno okolje bo všeč tudi voznikom z bolj konzervativnim okusom, saj se bodo ob vseh mehanskih stikalih za upravljanje najbolj pomembnih funkcij počutili zelo domače. Na prvi pogled armaturna plošča sicer deluje malce arhaično, a v resnici se za volanom voznik počuti odlično - zaradi sedežnega položaja in uporabniške izkušnje upravljanja avtomobila. Tudi z velikostjo zaslonov niso pretiravali. Izbirniki osrednjega 9-palčnega zaslona so v celoti prevedeni v slovenščino, ki pa ni našla poti še na 7-palčni zaslon merilnikov pred voznikom. 

Zgledno opremljen je prtljažni prostor, ki ima na notranji strani električno pomičnih vrat dve led luči, ki ponoči pri nalaganju prtljage - pri odprtih vratih od zgoraj - osvetlita neposredno okolico zadnjega odbijača, da v temi kaj nebi pozabili na tleh. 

Hibridna, a še vedno prava honda!

Na cesti je ZR-V prava honda. Podvozje predstavlja odličen kompromis med vozniško dinamiko in udobjem. Avto zelo dobro drži stik s cesto, suvereno ohranja smer, tudi ko so Dunlopove pnevmatike že začele ječati na meji oprijema. Le na mokri cesti nas je malce presenetila težnja zdrsa prek prednjih koles; ko smo preverili tlak pnevmatik, smo ugotovili, da je malce previsok. Po korekciji na predpisane vrednosti je bil tudi v mokrem občutek v zaprtih ovinkih veliko boljši, a pogled v AMZS test letih pnevmatik je pokazal, da pnevmatike dunlop sport maxx niso najboljše na mokri cesti. Na suhem asfaltu se je honda ZR-V na teh pnevmatikah peljala odlično.  

Pri najvišji ravni opremi advance je bila na seznamu doplačil testnega avtomobila le 650 evrov vredna biserno bela barva. Vse ostalo, vključno z električno pomično panoramsko streho in celovitim naborom aktivnih varnostnih sistemov Honda sensing, je del serijske opreme. Pri tem velja omeniti, da zna ZR-V zelo uglajeno samodejno nadzorovati varnostno razdaljo, upoštevati hitrostne omejitve in aktivno nadzirati še promet za zadnjim odbijačem - na parkirišču in cesti. Ta hip pri zastopniku ponujajo še 4000 evrov popusta, kar pomeni, da je za tako dobro opremljeno hondo ZR-V potrebno pripraviti 42.430 evrov. To pa je glede na zmogljivosti, velikost in kakovost avtomobila, upoštevajoč nekatere manj prepričljive tekmece, v resnici precej konkurečna cena. 

Rezek bencinski motor z dizelsko porabo in generatorjem namesto menjalnika

Kljub kompleksni zasnovi samooskrbnega hibridnega pogona z 2-litrskim atmosferskim bencinskim motorjem se avto odziva zelo uglajeno, zvezno pospešuje in pri tem lepo (za)poje - kot da ima glavno besedo še vedno bencinski motor. V resnici je zgodba precej drugačna, saj večino časa prednji kolesi poganja elektrika, med bencinskim motorjem in kolesi pa sploh ni pravega menjalnika. Njegovo vlogo je prevzel električni generator, ki izenačuje vrtljaje električnega in bencinskega motorja, deluje pa zelo uglajeno, brez zamud in še poveča udobje v vožnji. Avto z mesta vedno neslišno spelje na elektriko. Pri pospeševanju se vse dogaja uglajeno, z bistveno manj hrupa kot pri tekmecih z brezstopenjskimi menjalniki. 

Nov hibridni pogon e:HEV smo že preskusili tudi v novi generaciji civica, kjer je v povprečju zahteval še dva decilitra manj goriva kot v ZR-V. Tehnična posebnost tega hibrida je tudi v tem, da večino časa za pogon skrbi električni pogonski motor (ki energijo dobiva iz akumulatorja ali generatorja), a ne ves čas: pri hitrostih med 75 in 120 km/h se bencinski motor prek posebne motorne sklopke med generatorjem in električnim motorjem priklopi neposredno na kolesa. Ko bencinski motor koles ne poganja neposredno, pa napaja akumulator, ampak vse je odlično sinhronizirano, da ima voznik vseskozi občutek, da ima bencinski motor glavno vlogo. 

Bistvo takega pogona je seveda učinkovitejše upravljanje z energijo, kar se najbolj očitno pozna pri porabi. To je ob električno-bencinskem sodelovanju in pri odzivnem pogonu s 135 kW sistemske moči zlahka mogoče obdržati pod šestimi litri goriva na 100 km. Na našem testu se je poraba gibala od 5,1 do 6,2 litra na 100 kilometrov, testno povprečje pa se je po našem meritvenem ciklu ustavilo pri 5,9 litra na 100 kilometrov, kar pomeni, da so pri Hondi naredili hibridni pogon, ki se po učinkovitosti lahko kosa z najboljšimi in omogoča skoraj 1000 kilometrov dosega. Po odzivnosti ta hibrid sodi v vrh hibridov brez klasičnega samodejnega menjalnika. Ob tem velja izpostaviti še večstopenjsko rekuperacijo z upravljanjem prek obvolanskih ročic. Pogonski litij-ionski akumulator z zmogljivostjo 1,05 kWh z učinkovito rekuperacijo zato hitro dobi povrnjeno energijo. ZR-V se s tem pogonom seveda ne odziva tako kot legendarni VTEC stroj iz Hondine preteklosti, a Hondinega značaja ZR-V vendarle ni izgubil, kar je za vsakega ljubitelja te znamke seveda pomemben, če ne celo ključen podatek. 

Ko sedete v hondo in zaprete vrata, slišišite značilen zamolkel zvok, ki daje vedeti, da ste sedli v odlično zatesnjeno kabino, v kateri voznikov mir ne bodo načenjali plastični črički.

Pod črto …

Za dobrih 45 tisoč evrov oziroma s popustom 42 tisoč evrov, kar še vedno ni malo denarja, honda ZR-V ponuja temeljito rešitev družinske mobilnosti. Je dovolj prostoren in odlično opremljen avto s sodobnim aktivnim varnostnim ščitom in značajem, ki vozniku zbuja veselje do vožnje. Prava honda nove dobe …

Všeč nam je + 

oblikovni odklon, prostorna kabina, dinamične vozne lastnosti, varčen in zmogljiv hibridni pogon, varnostna oprema, kakovostna izdelava

Ni nam všeč -

majhne vlečne zmogljivosti

Tehnični podatki

Honda ZR-V e:HEV 2.0 i-MMD advance

Motor in prenos moči:  bencinski, štirivaljni, prostornina 1993 cm3, največja moč: 105 kW (143 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 186 Nm pri 4500 vrt./min, električni motor in sistemska moč: 135 kW (184 KM), največji navor 335 Nm, Brez menjalnika. Pogon na prednji kolesi.
Mere in masa:  dolžina: 456,8  cm, širina: 189,8 cm, višina: 162  cm, medosna razdalja: 265,7 cm, masa praznega vozila: 1710  kg, dovoljena skupna masa: 2155  kg, prtljažnik: 390 - 1322  l, posoda za gorivo: 57 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 173 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 132 g/km, poraba na testu: 5,9  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 45.690 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


HondaTest avtahibridni pogonhibridhonda ZR-V

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije