Test: Honda CR-V 1.5 turbo CVT AWD lifestyle

Test

Globalist z vzhoda - že peta generacija zapored


Nova honda CR-V - že peta generacija zapored - ne preseneča toliko z videzom in zasnovo kot z dejstvom, da je (zaenkrat) na voljo le z bencinskim motorjem. Je to prednost ali slabost?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Eden od cestno-terenskih pionirjev

Pet generacij zapored je dokaz, da je honda CR-V eden od cestno-terenskih pionirjev; nič čudnega, da spada med tri najbolje prodajane cestne terence na svetu in da ima tudi pri nas bogato in ugledno cestno-terensko zgodovino.

Ne spreglejte: prvi vtisi izza volana hibridne različice honde CR-V hybrid. Kolikor nam je znano, je hibridni CR-V edini avto z motorjem na notranje zgorevanje brez kakršnegakoli menjalnika. Na prvi pogled nerešljivo težavo izenačevanja vrtljajev ročične gredi z vrtljaji pogonskih koles so pri Hondi rešili tako, da vlogo izenačevalnika vrtljajev prevzame generator. Tudi zato je lahko bencinski motor togo povezan s kolesi le v določenem razponu hitrosti - od 75 do približno 120 km/h
Za prtljago v osnovi 561 litrov prostora, kar ni malo - za doplačilo ima lahko CR-V zadaj še dva dodatna oziroma pomožna sedeža.

Prostorna kabina z velikim prtljažnikom

V primerjavi s predhodnikom je novi CR-V zadržal zunanje mere, a s 3 cm daljšo medosno razdaljo veliko pridobil pri notranji prostornosti. Udobno je še zlasti na zadnji klopi, kjer se CR-V s prostorom za kolena lahko primerja tudi z razrednimi prostorskimi prvaki, zaradi širokega odpiralnega kota zadnjih vrat je tudi sedanje v avto zelo udobno. Malo manj razkošno je prostor odmerjen v prtljažniku, a 561 litrov vseeno ni malo - za doplačilo ima lahko CR-V zadaj še dva dodatna oziroma pomožna sedeža.

V notranjosti avto ponuja osvežujočo drugačnost od vse bolj uniformiranih notranjosti evropskih tekmecev. Dokaj kakovostni vgrajeni materiali, dobra izdelava in nekaj poživljajočih lesenih vložkov razbija monotonost, predvsem pa CR-V ponuja odlično sedenje in dobro preglednost iz avta. A vse vendarle ni idealno; uporabniški vmesnik multimedijske naprave deluje zmedeno in zahteva kar nekaj privajanja.

V notranjosti avto ponuja osvežujočo drugačnost od vse bolj uniformiranih notranjosti evropskih tekmecev. Dokaj kakovostni vgrajeni materiali, dobra izdelava in nekaj poživljajočih lesenih vložkov.

Do prihoda hibrida le 1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik

1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik je do prihoda hibridne različice edini motor za CR-V; če ga izberete v kombinaciji z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom zraven dobite še elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon. Motor zmore 142 KW in ima 243 Nm navora, začetno bojazen pred neprijetnimi značilnostmi brezstopenjskih CVT menjalnikov pa hitro nadomesti udobna in pomirjajoča vožnja. Motorju manjkata le dve lastnosti - športnost, ki jo povozi na udobje naravnan CVT menjalnik, in pa gospodarnost, saj s povprečno porabo 9,8 l/100 km (ki je ni težko dvigniti tudi čez 10 l/100 km) vožnja s CR-V ni poceni.

CR-V suvereno in z novimi dvobatnimi blažilniki predvsem udobno obvladuje sila različne vozne in vremenske razmere; na cesti pomirja z natančno vodljivostjo in dobro lego na cesti, na bolj nežnem brezpotju pa z odzivnim in zanesljivim štirikolesnim pogonom s sredinsko večploščno sklopko. Obsežen in učinkovito delujoč paket asistenčnih sistemov je v paketu opreme lifestyle vgrajen serijsko.

Cena 36.100 evrov na prvi pogled ni prav nizka, a ob upoštevanju voznih lastnosti, štirikolesnega pogona, udobja, prostornosti in popolne opreme novi CR-V za ta denar ponuja zelo veliko.

V primerjavi s predhodnikom je novi CR-V zadržal zunanje mere, a s 3 cm daljšo medosno razdaljo veliko pridobil pri notranji prostornosti.

Pod črto ...

Novi CR-V opraviči visoka pričakovanja, a videli bomo, koliko bo na prodajo vplivala Hondina odločitev proti dizelskemu motorju, ki je v tako velikih cestnih-terencih še vedno najbolj zaželena pogonska možnost.

Všeč nam je +

prostorna notranjost, udobno in uravnoteženo vzmetenje, bogata varnostna oprema

Ni nam vešč - 

(pre)visoka poraba goriva, upravljanje multimedijskega sistema

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1498 cm3, največja moč: 142  kW (193 KM) pri 5600 vrt./min, največji navor: 243 Nm pri 1900 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 460  cm, širina: 211,7 (z ogledali)  cm, višina: 168,9  cm, medosna razdalja: 266,3  cm, masa praznega vozila: 1688  kg, dovoljena skupna masa: 2350  kg, prtljažnik: 561 - 1756  l, posoda za gorivo: 57 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 5,2/8,6/7,1 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 162  g/km, poraba na testu: 9,8  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 36.100 EUR

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj