Kratek test: Honda civic 1.6 i-DTEC elegance

Test

Dizelski maratonec


Ob zmogljivem in hkrati precej gospodarnem 1,5-litrskem VTEC turbo bencinskem motorju se na prvi pogled zdi, da je 1,6-litrski dizel pod pokrovom honde civic popolnoma nepotreben. Pa je res tako? Ne: kdor se vozi na dolge, maratonske razdalje v hitrem tempu in na leto prevozi več kot 30.000 kilometrov, bo v takem civicu videl veliko smisla.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic
Ne tako dolgo nazaj se je zdelo, da sta Honda in dizel, daleč narazen, a ju je inženirski um pripeljal do skoraj sanjske poroke. Danes 1,6-litrski i-DTEC dizelski štirivaljnik ni med najmlajšimi, a je še vedno eden najboljših motorjev srednje prostornine s katerim je Honda v celoti izničila prednost, ki so jo v tem segmentu imeli evropski tekmeci.

Veliko avtomobila za pošteno ceno

Za pošteno postavljeno ceno ta avto ponuja veliko prostora, odlične vozne lastnosti in veliko zanesljivo delujočih varnostnih pripomočkov ter 120 zelo uglajenih dizelskih “konjičev”, ki dajo veliko in zahtevajo malo. S 46-litrskim rezervoarjem na testu namreč niti enkrat nismo na črpalko za gorivo zapeljali prej kot po 820 kilometrih. 1,6-litrski i-DTEC dizelski štirivaljnik ni med najmlajšimi, a je še vedno eden najboljših motorjev srednje prostornine; pohvali se lahko z velikim navorom (300 Nm) in majhno maso, saj je kar 57 kg lažji od nekdanjega 2,2-litrskega i-CTDi motorja, prvega Hondinega dizla. Deluje zelo tiho in prav nič robato; rad se zavrti, je dovolj prožen in civica brez oklevanja požene vse do dvestotice. Ob vsem naštetem pa je ključna njegova gospodarnost: na testu je v poprečju zahteval le 5,6 litra goriva na 100 km. Ob tem pa smo tudi uživali tudi v dinamičnem nizanju ovinkov; prav vozne lastnosti oziroma značaj avtomobila so poleg prostorne kabine in velikega prtljažnika največji adut civica v primerjavi s tekmeci. Po vozniških občutkih izstopa 6-stopenjski ročni menjalnik: je tipično Hondin z natančnimi in kratkimi pomiki ročice. A za 2100 evrov si je le kombinaciji z dizlom mogoče izbrati še 9-stopenjski samodejni menjalnik.

Pod črto ...

V kombinaciji z odličnim dizlom, izdatno opremo elegance in velikim prtljažnikom je honda civic za dobrih 23 tisočakov ta hip nedvomno eden najboljših nakupov v “golfovem” razredu. 

Všeč nam je +

velik prtljažnik, odlična vodljivost, natančen volan in menjalnik, bogata varnostna oprema, zelo varčen motor

Ni nam všeč -

upravljanje multimedijske naprave

Prav vozne lastnosti oziroma značaj avtomobila so poleg prostorne kabine in velikega prtljažnika največji adut civica v primerjavi s konkurenti. Počutje za volanom je prvovrstno. Sprednji del ni težak, tudi zato civicu nima nikakršnih težav s podkrmarjenjem in je zelo stabilen tudi, če voznik zavira še po vstopu v zavoj.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbo dizelski, štirivaljni, prostornina: 1597 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 451,8 cm, širina: 179,9 cm, višina: 143,4 cm, medosna razdalja: 269,7 cm, masa praznega vozila: 1407 kg, dovoljena skupna masa: 1835 kg, prostornina prtljažnika 478 – 1276 l, posoda za gorivo: 46 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 201 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,1 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,5/3,7/3,5 l/100 km, izpust CO2: 93 g/km, poraba na testu: 5,6 l/100 km.
Cena: AC Mobil: 23.290 EUR

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj