Prvi pogled: Novosti Dacie za prihodnje leto - in naprej

Prvi pogled

Francoska demokratizacija mobilnosti


Posodobljena sandero in jogger, cestno-terenska duster in bigster s tehnično zanimivim (električnim) štirikolesnim pogonom - ter domiseln in simpatičen prototip hipster, s katerim pri Dacii napovedujejo nov avtomobilski razred na evopskih cestah; to so glavne novosti, ki nam jih je Dacia predstavila pred kratkim …

Dacia se kot Renaultova “nizkocenovna” avtomobilska znamka na evropskih avtomobilskih trgih dobro drži; pri nas je bila konec septembra po številu prodanih avtomobilov na 11. mestu, sandero pa je tudi letos najbolje prodajan evropski avto, če za kupce štejemo le fizične osebe. A tudi Dacia ne more ubežati tržnim zakonitostim, zato so pred kratkim predstavili nekaj novosti, s katerimi nameravajo obdržati svoje kupce - in drugim znamkam speljati nekaj njihovih. 

Sandero in jogger - oba z novim hibridnim pogonskim sistemom

Tako sandero kot večji jogger sta dobila osveženo podobo; najbolj opazna je nova LED osvetlitev spredaj, zadnje luči v “piksel” točkasti obliki (ki pri joggerju naredijo vtis svetlobnega traku), oba avta imata zdaj platične obrobe iz reciklirane plastike, na voljo bo nekaj novih karoserijskih barv in oblik platišč. 

Spremembe so opazne tudi v notranjosti; nova je oblika zračnikov, nove so prevleke iz blaga, na novo pa je zasnovan tudi multimedijski sistem z osrednjim 10-palčnim zaslonom na dotik (namesto prejšnjega 8-palčnega). 

Večja sprememba se skriva pod pokrovom motornega prostora; pri joggerju bo v začetku prihodnjega leta dosedanji hibridni pogonski sklop (hybrid 140) zamenjal hibridni pogon hybrid 155, ki smo ga prvič lahko preskusili v bigsterju. Nov hibridni pogon sestavljajo 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 81 kW, pogonski elektromotor s 37 kW, elektromotor-generator, elektrificiran samodejni menjalnik (s štirimi prestavami za bencinski motor in dvema za električni pogon) in litij-ionski akumulatorski sklop z 1,4 kWh. S sistemsko močjo 114 kW (155 KM) je takšen pogon zmogljivejši, avto hitrejši, poraba goriva pa manjša; pri Dacii obljubljajo za 10 odstotkov manšjo porabo kot pri starem hibridnem sistemu. 
Takšen pogon bo - prvič doslej - v začetku prihodnjega leta dobil tudi sandero; v sanderovem prednjem delu je dovolj prostora zanj, zaradi manjše mase in dimenzij pa naj bi bil sandero še varčnejši od joggerja. 
 

Tako sandero (in robustnejša različica sandero stepway) kot jogger bosta ob prenovi dobila tudi bogatejši nabor asistenčnih sistemov in nekaj druge nove dodatne opreme, cene za prenovljene avte pa še niso znane. 

Inovativno: bencinsko-plinsko-hibridni pogonski sistem z električnim štirikolesnim pogonom 

Pri Dacii so prisluhnili svojim kupcem in v Parizu prvič razstavili novo pogonsko različico za dusterja in bigsterja. Gre za inovativen - in tudi unikaten - bencinsko-plinsko-hibridni pogonski sistem z električnim štirikolesnim pogonom, kakršnega (še) ne ponujajo niti pri matičnem Renaultu. 
Gre za kombinacijo 1,2-litrskega blago-hibridnega bencinskega trivaljnika s 103 kW, ki prek šeststopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvema sklopkama poganja prednji kolesni par, in električnega motorja s 23 kW, ki poganja zadnji kolesi. Sistemska moč pogona je 113 kW, sistemski navor je 230 Nm, ena od posebnosti tega sistema pa je, da deluje tudi na utekočinjen naftni plin; z dvema 50 litrskima posodama - ena je za bencin, druga za plin - ima avto kar 1500 kilometrov dosega z enim polnjenjem. 

Druga posebnost tega pogona je elektromotor za pogon zadnjih koles, ki ima v ohišju dvostopenjski menjalnik in sklopko; prva prestava z več navora je namenjena vožnji do 70 km/h, druga z nekaj manj navora pa hitrostim do 140 km/h. 

V nevtralnem položaju se elektromotor zadaj odklopi, kar odpravlja izgube zaradi trenja, lahko pa elektromotor služi tudi kot pogonski motor; z elektriko iz 48-voltnega litij-ionskega akumulatorskega sklopa tako duster kot bigster lahko pri mestni vožnji prevozita 60 odstotkov kilometrov zgolj na elektriko. 
Električni štirikolesni pogon sicer voznik upravlja prek izbirnika voznih programov, na voljo pa so samodejni način, eko program, snežni program, program za blato in pesek, pa tudi program zaklepa pogona na 4x4 način in sistem za samodejno spuščanje po strminah. 


Kaj več podatkov za dusterja in bigsterja s tem pogonom pri Dacii še ne izdajo, so nam pa zatrdili, da naj bi bili obratovalni stroški - in poraba goriva - do 30 odstotkov nižji kot pri dosedanji različici hybrid 130 4x4. Za vse tiste, ki ne marajo dodatne možnosti pogona na plin, bo na voljo enak pogonski sistem, ki pa deluje le na bencin. 
Tako duster kot bigster s tem pogonom k nam pripeljeta prihodnje leto, so pa pri slovenski Dacii že objavili tudi cenik za dusterja v različici hybrid G 150 4x4: v najbogatejši opremski različici extreme duster s tem pogonom stane 29.490 evrov, kar je le 1500 evrov več od šibkejšega in le dvokolesno gnanega dusterja v različici hybrid 155 extreme. Komaj čakamo, da bomo avto lahko tudi preskusili!  

Dacia hipster - znanilec novega avtomobilskega razreda? 

Precejšnje presenečenje je Dacia zbranim novinarjem na predstavitvi novosti pripravila z novim prototipom hipsterjem - škatlastim mininalističnim električnim avtomobilov za osnovne mobilnostne potrebe, ki bi bil lahko idealen drugi avto pri hiši za vsakodnevne mobilnostne opravke, na primer vožnjo v službo, v šolo in po opravkih. 

Hipster tehta 800 kilogramov in ima le najosnovnejšo opremo, njegov doseg naj bi bil okoli 150 kilometrov, njegove zmogljivosti pa naj bi omogočale vožnjo tudi po obvoznici ali avtocesti. 

Pri Dacii pravijo, da imajo električni avtomobili največ smisla, če so lahki, če imajo majhne akumulatorske sklope le za pokritje dnevnih potreb - in če so poceni. Zato je hipster 3-metrski škatlast avto(mobilček) s prostorom za štiri odrasle ali dva odrasla in pralni stroj v zadnjem delu avta. Hipster tehta 800 kilogramov in ima le najosnovnejšo opremo, njegov doseg naj bi bil okoli 150 kilometrov, njegove zmogljivosti pa naj bi omogočale vožnjo tudi po obvoznici ali avtocesti. 
Kaj dosti več o tehnični opremi in tehničnih podatkih niso povedali, so pa priznali, da sicer vozen in delujoč hipster v tej različici ne ustreza vsem tehničnim zahtevam za osebne avtomobile. Manjka na primer nekaj varnostne opreme, vprašljiva je varnostna zasnova karoserije, vprašanje je tudi, kako bi kupci sprejeli dejstvo, da hipsterja od znotraj hladimo s prenosnim ventilatorjem v škatli …


Daciini oblikovalci in inženirji so nam povedali, da hipster ni le preprost štirikolesnik po vzoru na Citroenov ami, ampak bi lahko bil prvi predstavnik novega razreda mestnih avtomobilov, ki ga je v začetku septembra v svojem nagovoru napovedala predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen. Tehnični in varnostni standardi bi bili za takšne avte precej ohlapnejši, zaradi česar bi bili lahko cenovno precej bolj dostopni kot sedanji majhni evropski avtomobili, ki jih dušijo prestroge zahteve in predpisi. 

Pri Dacii seveda niso hoteli govoriti o konkretni prihodnosti hipsterja, tudi cenovnim obljubam so se na vse pretege izogibali, a vendar je bilo v pariškem Hangarju Y slišati, da naj takšen avto ne bi stal več kot 15.000 evrov … 


 

Je to napoved povsem novega avtomobilskega razreda?

Ključne besede


DaciaDacia dusterhibridDacia joggerPrvi pogledDacia hipster

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Oglasna sporočila