Eleganca (za dva)

| Test

Audi A5 coupe 2.0 TDI sport s-tronic


Se še spomnite kupejev? Morda so v teh časih cestnih terencev športni kupeji res potisnjeni na avtomobilsko obrobje, a to še ne pomeni, da jih ni: novi audi A5 coupe očara in voznika vrne v romantične avtomobilske čase.

Kupeji niso za vsakogar; kdor se odloči za takšen avto, se mora odreči prostornosti in uporabnosti, ki ju danes ponuja večina priljubljenih avtomobilskih zasnov in oblik. V kupeja sedamo nizko, iz njega ne vidimo najbolje, na zasilna zadnja sedeža zlezemo le težko in v njegov prtljažnik ne moremo stlačiti bicikla.

Vse to velja tudi za drugo generacijo A5 coupeja, ki je sicer narejen na enaki tehnični osnovi kot A4, a zaradi svoje kupejevske zasnove z dolgim pokrovom motornega prostora in izbočenimi blatniki pritegne bistveno več pogledov kot A4.

Tudi notranjost A5 ponuja podobno zmes podobnosti in razlik z A4 kot zunanjost; armaturna plošča je enaka kot v A4, a nekaj centimetrov nižje nasajena prednja sedeža pomenita precej bolj zleknjen položaj za volanom, bolj športno počutje in slabšo vidljivost iz avta. Do zadnje klopi, ki je razdeljena v dva sedeža, je treba splezati mimo naslonjal prednjih sedežev – če sta pomaknjeni povsem nazaj, za noge ne ostane nič prostora. A5 coupe je pač avto za dva – kdor rabi več uporabnega prostora, bo moral seči po petvratnem A5 sportbacku. O ergonomiji in kakovosti izdelave nima smisla izgubljati besed; vse je na svojem mestu, vse deluje brezhibno, izbor materialov je na zelo visoki ravni. Kdor ima željo in denar, lahko izbere in kombinira številne dodatke, materiale in barvne kombinacije z dolgega seznama doplačil.

Vozne zmogljivosti in lastnosti so pomemben element kupejevske vozne izkušnje, zato velja temeljit razmislek o izbiri motorja in pogonske kombinacije. Preskusni A5 je poganjal 2-litrski dizelski TDI štirivaljnik s 140 kW, ki mu v resnici nič ne manjka; v kombinaciji s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom s-tronic se je izkazal kot zmogljiv, zelo prožen in za dizelski motor neznačilno odziven in dinamičen motor, ki je za povrhu še zelo dobro zvočno zadušen. A ker smo imeli priložnost preskusiti tudi bencinske različice, velja nasvet; za zares športne vozniške občutke izberite enega od bencinskih motorjev … Ima pa dizelska motorna izbira prednost – porabo goriva. Testno povprečje 6,7 l/100 km je vsebovalo precej športne oziroma dinamične vožnje.

V primerjavi z A4 ima A5 občutno bolj športno nastavitev podvozja in vzmetenja; je malce trše vzmeten in na slabi cesti za odtenek manj udoben, a zato tudi bolj neposreden in odzivnejši. Kljub pogonu na prednji kolesi suvereno opravi z ovinki, zaviranji in hitrimi spremembami smeri.

Audiju le težko očitamo pomanjkanje voznih in varnostnih pripomočkov ali kakšne druge opreme; če ste pripravljeni seči v žep, lahko avto opremite z vsemi najnovejšimi dodatki s področja voznih in varnostnih pripomočkov. V paketu opreme sport je nekaj športnih karoserijskih in notranjih dodatkov, pa tudi nekaj osnovnih varnostnih pripomočkov. A osnovno ceno 49.170 evrov vzemite le za izhodišče; s športnimi paketom karoserijskih dodatkov S-line in nekaj dodatne opreme se je cena preskusnega avta dvignila na več kot 60.000 evrov, pa bi le težko rekli, da je bil avto bogato opremljen. A če se ozirate po tovrstnih avtih, cena ne sme biti (prevelika) ovira.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 467,3 cm, širina: 184,6 cm, višina: 137,1 cm, medosna razdalja: 276,4 cm, masa praznega vozila: 1565 kg, dovoljena skupna masa: 2015 kg, prtljažnik: 465 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 238 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,8/4,9/4,2 l/100 km, izpust CO2: 111 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km.
Cena Porsche Slovenija: 49.170 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ elegantna oblika
+ brezhibna notranjost
– preglednost iz avta
– prostor na zadnjih dveh sedežih
Zmogljivost in poraba 4/5
+ zelo prožen motor
+ tih in miren tek motorja
+ zmerna poraba goriva
Vozne lastnosti in udobje 4/5
+ natančna vodljivost
+ zelo dobra lega na cesti
– občasno prečvrsto vzmetenje
Varnost in oprema 2/5
+ bogata ponudba opreme in varnostnih dodatkov
– večina opreme za doplačilo
Vrednost glede na ceno 2/5
+ eleganten športni kupe
– visoka cena
– omejena uporabnost
Ključne besede

AudiTest avtaA5

Avtorji

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Sorodne novice

Nazaj