Test: Alfa romeo stelvio 2.0 turbo 280 Q4

| Test

Slavni prelaz in Alfina prvenstvena smer med cestne terence


 

Alfa romeo se je med zadnjimi pridružila avtomobilskim izdelovalcem, ki imajo v svoji ponudbi tudi cestnega terenca. Ji je to prineslo kakšno prednost? Kako se lahko alfa stelvio meri s številnimi tekmeci?

Vztrajanje pri izdelavi avtomobilov klasičnih oblik se Alfi ni izplačalo in sedaj je stelvio tisti, od katerega je v mnogočem odvisna nadaljnja usoda te športne italijanske znamke, ki se je – tudi s stelviom – znova podala tudi na ameriški trg.

Alfa Romeo stelvio v razred športnih terencev vnaša drugačno miselnost. Da cestne kilometre (in ovinke) požira z užitkom, že vemo, a dobro se znajde tudi na bolj spolzkih površinah.

Brez športne tradicije ne gre!

Povsem jasno je tudi, da mora Alfa negovati svojo športno tradicijo in na njej graditi svojo prepoznavnost – tudi pri stelviu. Prav stelvio je kot prvi Alfin cestni (ali če želite športni) terenec avto, ki zelo veliko stavi na emocialnost kupcev pri njihovi odločitvi za nakup avta, kajti kdor se za nakup stelvia odloča zgolj z golo racionalnostjo, bo težko našel dovolj prepričljivih razlogov za nakup – še zlasti stelvia z 2-litrskim turbo bencinskim motorjem z 206 kW (280 KM), ki je bil na našem preskusu.

Prav stelvio je kot prvi Alfin cestni (ali če želite športni) terenec avto, ki zelo veliko stavi na emocialnost kupcev pri njihovi odločitvi za nakup avta.

Na pravi cesti stelvio pokaže vse svoje sposobnosti

Že pri obliki so Alfini oblikovalci poudarek namenili športnemu značaju avta. Že ime stelvio po istoimenskem slovitem gorskem prelazu v Dolomitih tudi jasno izpričuje, da je avto zasnovan predvsem za uživaško vožnjo po serpentinastih in ovinkastih cestah, ne pa za zahtevnejše terene. Tudi njegov štirikolesni pogon Q4 je zasnovan tako, da je poudarek pri prenosu moči na zadnji kolesi, šele ko izgubita oprijem, na prednji kolesi, a ne več kot do 50 odstotkov. K temu je treba dodati še zelo enakomerno porazdelitev mase med prednjo in zadnjo osjo, dokaj nizko težišče, trdo, na slabših cestah kar pretrdo vzmetenje, natančen in zelo odziven volanski mehanizem z dovolj povratnimi informacijami – vse to zagotavlja uživanje v vožnji, visoke meje zdrsa, natančno vodljivost, odličen prenos moči na cesto.

A vse to ne bi dosti pomagalo, če ne bi športnih lastnosti podpirali tudi zelo zmogljiv in prožen motor, osemstopenjski, dobro odziven samodejni menjalnik, ki omogoča tudi ročno prestavljanje z obvolanskima ročicama, in sistem dna, ki omogoča izbiro voznega programa in vpliva na delovanje motorja in menjalnika. Treba je najti le še pravo cesto, da stelvio lahko pokaže vse svoje sposobnosti.

Prostorna kabina in sprejemljivo velik prtljažnik

A stelvio je namenjen tudi vsakdanji uporabi v običajnem prometu, ko pridejo do izraza nekatere druge značilnosti: prostorna potniška kabina, sprejemljivo velik prtljažnik z visoko postavljenim dnom in – čeprav brez rezervnega kolesa – slabo izkoriščenim prostorom pod njim, enostavno prevračanje naslona zadnje klopi, pregledna instrumentna plošča s klasično zasnovo merilnikov, dokaj ozek in nizko postravljen sredinski zaslon za prikaz navigacije in drugih podatkov multimedijske naprave, ki jo – pohvalno – upravljamo z gumbi na konzoli med prednjima sedežema. V vožnji se izkaže, da bi bila potniška kabina lahko bolje zvočno izolirana, pa tudi njeni akustiki bi lahko namenili več pozornosti. Z najboljšo opremo first edition je stelvio dobro opremljen – tudi z usnjenimi sedeži –, ponudba asistenčnih naprav pa je dokaj skromna.

Tako ni na voljo (niti za dokup) radarskega tempomata, s tem tudi ne sistema za samodejno zaviranje pri večjih hitrostih. A kot rečeno: stelvio s tem motorjem se kupuje zaradi športnih užitkov v vožnji. In kdor jih zna izzvati, bo za dobrih 50.000 evrov težko dobil bolj športno talentiranega cestnega terenca.

Tehnični podatki: 

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1995 cm³, največja moč: 206 kW (280 KM) pri 5250 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2250 vrt./min. Štirikolesni pogon, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
MERE IN MASA: dolžina: 468,7 cm, širina: 190,3 cm, višina: 167,1 cm, medosna razdalja: 281,8 cm, masa praznega vozila: 1735 kg, dovoljena skupna masa: 2230 kg, prtljažnik: 525 l, posoda za gorivo: 64 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 230 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,7 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,9/8,9/7 l na 100 km, izpust CO2: 161 g/km, poraba na testu: 10,4 l/100 km.
CENA: Avto Triglav: 52.490 EUR
oblika in prostornost 4/5
+ dovolj prostora tako na prednjih sedežih kot na zadnjih sedežih
– visok rob dokaj majhnega prtljažnika
– slaba preglednost karoserije
zmogljivost in poraba 5/5
+ odlične zmogljivosti motorja
+ zelo odločno pospeševanje
+ zanesljiv prenos moči na podlago
– poraba odvisna od načina vožnje
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ zelo zanesljiva lega na cesti
+ natančna vodljivost
+ agilnost v vožnji
– zelo trdo vzmetenje
– blaženje udarcev s kratkih grbin
varnost in oprema 4/5
+ dobra opremljenost z napravami za udobje
+ navigacija in vzvratna kamera
– brez radarskega tempomata
– omejen nabor asistenčnih naprav
vrednost glede na ceno 3/5
+ sprejemljiva cena glede na vozne lastnosti in zmogljivosti
– kakovost izdelave v podrobnostih

 

Ključne besede

Alfa romeoAlfa romeo stelviocestni terenecSUV

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj