Kratek test: Fiat 500 L 1.6 multijet 16V cross

Test

Križanec po italijansko


Iz torinskega Fiata v zadnjem času prihaja bolj malo avtomobilskih novic oziroma novosti. Najnovejša nosi ime 500 L, pa še ta prihaja iz srbskega Kragujevca; gre za pred kratkim prenovljenega Fiatovega enoprostorneža, ki se z oznako cross zdaj še bolj kot prej spogleduje s trenutno zelo priljubljenimi križanci.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

500 L ostaja prostoren, 4,3 metra dolg avto, v katerem je prostora za pet odraslih – trije na zadnji klopi sedijo malce višje kot prednja. S 400 litri je uporabno prostoren tudi prtljažnik s prestavljivo polico in dvostopenjsko možnostjo povečanja na skoraj 1500 litrov. Voznik bo vesel večjega zaslona infotainment sistema in panoramskega pogleda naprej, malo manj pa malce nerodnega položaja za volanom, ki zahteva nekaj privajanja. Po prenovi se 500 L zdi trdneje sestavljen, bolje zvočno izoliran, a tudi čvrsteje vzmeten kot prej; kljub malce višjemu težišču različice cross (ki stoji 2,5 cm dlje od tal kot običajni 500 L) vzmetenje uspešno kroti karoserijske nagibe v ovinkih.

1,6-litrski štirivaljni dizelski motor z 88 kW in 320 Nm navora je prožen in živahen motor, pa tudi zmerno žejen – nekaj (ekoloških) skrbi vzbuja le dejstvo, da nima SCR sistema za čiščenje izpušnih plinov.

500 L cross bi bil rad avanturistični križanec, a namesto štirikolesnega pogona ponuja le izbiro voznega programa, ki vpliva na sistem proti zdrsu pogonskih koles in ESC. Je pa nekaj višja oddaljenost od tal dobrodošla na skalnatih kolovozih.

Ob prenovi je 500 L dobil nekaj sodobnejših voznih pripomočkov, od varnostnih pa le sistem proti naletu (ki deluje le pri majhnih hitrostih) – pa še zanj je treba dodatno seči v žep. Tudi zato se cena 20.500 evrov (brez dodatne opreme) ne zdi prav ugodna – tekmeci, kot so renault captur, opel crossland X ali citroen C3 aircross so praviloma cenejši. 

 Pod črto ...

+ Všeč nam je:

prepoznavna podoba, prostorna notranjost, živahne zmogljivosti

 - Ni nam všeč:

preprost sistem proti naletu za doplačilo, čvrsto vzmetenje, visoka cena

Tehnični podatki

Fiat 500 L 1.6 multijet 16V cross

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 320  Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 427 cm, širina: 180 cm, višina: 167,9 cm, medosna razdalja: 261,2 cm, masa praznega vozila: 1505 kg, dovoljena skupna masa: 1930 kg, prostornina prtljažnika: 400 – 1430 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/5,3/4,3 l/100 km, izpust CO2: 114 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km.
Cena: Avto Triglav: 20.490 EUR

 

 

Ključne besede


FiatTestfiat 500

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

14

Priljubljenost članka

14

Shrani

Delite s prijatelji