Supertest: hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium - 4. del

Test

Pod drobnogledom: elektrika in prtljaga


Družinska uporabnost “zelene” mobilnosti se ne meri zgolj z dosegom kilometrov na poceni elektriko, temveč tudi z uporabnostjo prtljažnika in prostornostjo kabine. Kako družinski je (lahko) hyundai ioniq?

Z našim priključnim hibridom smo vstopili v tisti del celoletnega testa, ko je družinska uporabnost še posebej na preizkusu. Počitniška mobilnost je vselej tudi prostorski izziv, še zlasti zato, ker prostor redko ostane nezaseden; praksa potrjuje, da več, ko je prostora na voljo, več prtljage vzameš s seboj.

Ioniq je že dokazal, da zna učinkovito ravnati z energijo; z njim se je mogoče poceni in brez skrbi o dosegu peljati zelo daleč. Dodatna akumulatorska shramba elektrike podaljša doseg, poceni strošek za energijo in zmanjša izpuste, a hkrati tudi zasede svoj prostor.

Na otoku Pag smo akumulatorje napolnili na polnilnici avtokampa Straško, ki je v osnovi namenjena le gostom kampa in na digitalni karti polnic v ioniqu ni bila označena. Na recepciji so nam povedali, da je električnih in priključnih hibridov vsako leto več. Največ gostov s priključnim kablom v vozilu prihaja iz Nizozemske, Avstrije, Nemčije in Slovenije.

 

S ceste ...

V sosednji Hrvaški je tudi okolici večjih turističnih središč zelo težko najti javne električne polnilnice. Te so zelo slabo označene in po večini še nezavedene v bazi digitalnih zemljevidov. V velikih turističnih naseljih in kampih so nemalokrat dostopne le tam nastanjenim gostom. V okolici Zadra in na otoku Pagu sicer natančna navigacija v ioniqu ni našla niti enega polnilnega mesta.
Tudi prostor - ne le energija - je stvar racionalne rabe: 87-metrski trajekt v pomorski logistiki in transportu ni velikan, a ob dobrem izkoristku površine gre nanj vsaj 100 takih ioniqov. Kar pa v resnici ni malo. Z nekaj natančnosti pri zlaganju v slogu sestavljanke ali tetris igre se tudi ioniqov plitek prtljažni prostor izkaže in dokaže, da obljubljeni litri (550) vendarle niso fantomski matematični trik.

 Foto: na počitnice z "zelenim" avtomobilom

Prtljažnik poln elektrike in prtljage

Litij-ionski polimerni akumulatorski sklop, v katerem je lahko shranjenih največ 8,9 kWh energije, je v ioniqu v prid boljšemu izkoristku prostora, nižjemu težišču in razporeditvi teže razdeljen na glavni ter pomožni del. Večina elektrike je zato “pospravljena” pod zadnjo klop, pod dno prtljažnega prostora pa so namestili pomožni del akumulatorskih celic. Prav s to delitvijo so inženirji uspeli obdržati ustrezno prostornino prtljažnika, zaradi katere je ioniq družinsko uporaben avto. Prtljažnik sicer na videz ne obljublja veliko, saj je precej plitek, v dnu pa ima ozek predal za le enega od obeh polnilnih kablov ali pa komplet prve pomoči. A na oko skromno odmerjen prostor za prtljago preseneti; ravna površina pravilnih oblik meri skoraj kvadratni meter (100x90 cm), poleg tega pa je zaradi velikih prtljažnih vrat, ki se dvignejo visoko in široko, tudi odlično dostopna. Uradne meritve obljubljajo 550-litrsko osnovno prostornino, kar je za manj kot 4,5 metra dolg avto z električno shrambo v prtljažniku odličen rezultat.

Mi smo v prtljažnik ioniqa na poti proti morju uspeli pospraviti veliko prtljage: zloženo napihljivo sup desko, dva manjša kovčka, hladilno torbo, pleteno nakupovalno košaro, paket počitniške posteljnine, polno nakupovalno torbo, zložljiv kamp stolček in otroški nahrbtnik poln oblačil. 

A v praksi se pokažejo tudi določene omejitve - zaradi plitkega prtljažnika in nizke višine strehe kot posledice učinkovite aerodinamike (pre)hitro zmanjka uporabne višine. Če naslonjalo zadnje klopi zvrnete naprej, površina ni več ravna, prirastek prostornine pa ni ravno velik, zgolj 200-litrski. 

Od ioniqa tovornih čudežev torej ne gre pričakovati; iz trgovine domov boste le težko pripeljali večji televizor ali kakšen paket bele tehnike. S prtljago manjših dimenzij pa ni nikakršnih težav - z nekaj natančnosti pri zlaganju v slogu tetris igre obljubljeni litri vendarle niso fantomski matematični trik. Mi smo v prtljažnik ioniqa na poti proti morju uspeli pospraviti veliko prtljage: zloženo napihljivo sup desko, dva manjša kovčka, hladilno torbo, pleteno nakupovalno košaro, paket počitniške posteljnine, polno nakupovalno torbo, zložljiv kamp stolček in otroški nahrbtnik poln oblačil. Za lažjo primerjavo: vse našteto smo prej zložili tudi v “ljudskega” prostorskega prvaka Škodino octavio combi (610 l) in tam prtljažnik napolnili malce čez višino zaščitnega roloja, pri ioniqu pa vse do vrha stekla prtljažnih vrat oziroma do višine vzglavnikov. Pri tem je treba upoštevati, da smo “mehko” prtljago v skladu z varnostjo naložili na vrh in jo lahko tudi malce pritisnili z vrati. Pogled nazaj je potem možen le prek bočnih vzvratnih ogledal in parkirne kamere.

Nekaj osnovne prostornine prtljažnika zasedeta tudi oba polnilna kabla. Tisti za polnjenje na domači vtičnici je spravljen v svojo prenosno torbo, dodatnega za priklop na javno polnilnico pa je z malce potrpežljivosti mogoče “stisniti” v ozek predal v dno prtljažnika.

Energetsko in stroškovno učinkovit ioniq PHEV bi bil še uporabnejši, če bi imel karavanski zadek, a vsega naenkrat pač ne moremo imeti. Tudi nad takšnim ioniqom se ne pritožujemo; z le malo iznajdljivosti v ioniqu lahko učinkovito rešimo večino potovalnih zagat in uživamo v tistem, kar zna ioniq najbolje - odigrati vlogo gospodarnega in učinkovitega družinskega avtomobila, ki družino in njeno prtljago pripelje od Novega mesta v Novaljo s povprečno porabo goriva le 2,9 litra na 100 km!

Tudi ob polaganju naslonjala zadnje klopi ioniq ne ponudi prostorskih prednosti klasične kombilimuzine ali karavana “golfovega razreda”. Zmanjka predvsem višine. Tudi kakšen večji otroški voziček s košaro, ki se ne zloži ravno kot roboti v filmski sagi o transformerjih, bo znal biti problem.

 

Kolesa na streho ali na vlečno kljuko ...

Kljub električni shrambi pa ioniq PHEV s prtljago v resnici nima težav. Kolesa boste vozili na strehi ali pa na vlečni kljuki. Nizozemci - pri slednjih je zelena mobilnost že dolgo tudi družinska - s tem nimajo težav. Racionalnost se nenazadnje kaže tudi v prtljagi, koliko in kaj vzamete seboj. Sicer pa je z največjo nosilnostjo 465 kg ioniq povsem konkurenčen družinski avto.

Prtljažnik je odlično dostopen zaradi prtljažnih vrat, ki se dvignejo precej visoko. Pri prevozu trših predmetov je obvezno treba uporabiti kakšno zaščitno ponjavo, da se med vožnjo ne odrgne zadnje steklo. Zadnja klop preseneti s širino. Ob tem velja omeniti, da ima tudi potnik na sredinskem sedežu prostor za noge, saj je greben med sedeži zelo nizek. Isofix sidrišča za pritrjevanje otroškega sedeža so enostavno dosegljiva.

Hibridni program za avtocesto in električni program za mesto ter krajše razdalje z nižjimi hitrostmi

Čeprav ioniq nima možnosti vklopa rezervacije električne energije, je pri vklopljenem hibridnem programu (HEV hybrid mode), zlasti na avtocesti pri višjih hitrostih poraba shranjene električne energije zelo varčna, saj avto energijo iz akumulatorja uporablja predvsem kot dopolnilni vir v načinu “jadranja”, ko voznik umakne nogo s stopalke za plin. Na hrvaško avtocesto A1 proti Splitu smo na Bosiljevem zavili s povsem polnim akumulatorskim sklopom in po slabih 200 km vožnje v prej omenjenem programu na izvozu Posedarje avtocesto zapustili z 59 km električnega dosega. Skoraj celotnih 63 km do Novalje na otoku Pag smo nato prevozili v električnem programu (EV mode), kar kaže na tudi na učinkovito rekuperacijo in majhno porabo energije.

Pogled na digitalno karto južno od Slovenije: ioniq ni našel javnih polnilnih mest.Caption

Električni priključek ob cesti ni samoumevna dobrina

Pri potovanju z zgolj električnim avtomobilom je to lahko problem. Tudi zato smo mnenja, da je priključni hibrid trenutno najbolj učinkovita zelena mobilnost. Z elektriko se oskrbiš tam, kjer je možnost in ko imaš čas za to. Pri potovanjih v države, kjer elektromobilnost še ni razširjena, zato poleg navigacije svetujemo souporabo različnih aplikacij na mobilnem telefonu, kjer so javna polnilna mesta prej oziroma ažurneje vnešena v digitalni svet.

Ne spreglejte!

Na enem mestu vam zagotavljamo vse potovalne informacije, ki jih potrebujete: naj bo vaše potovanje varno!

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj