Supertest: hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium - 5. del

Test

Po prvem polčasu: našega priključnega hibrida hyundai ioniqa smo odpeljali na prvi redni servis


Z našim priključnim hibridom smo se po 16.471 kilometrih oziroma po pol leta testnega obdobja zapeljali v delavnico na prvi redni servis. Vseh 35 kontrolnih točk je opravil z odliko.

Zanimivo: Kaj pri hibridnem električnem avtu lahko pregleda lastnik sam?

Znova poudarjamo, da so sodobni avtomobili postali zelo kompleksni, a hkrati tudi zanimivi. Za dosledno branje navodila za uporabo in servisne knjižice bi si moral vsak lastnik vozila v prvem letu vzeti čas. V servisni knjižici ioniqa so denimo natančno našteti preprosti preventivni pregledi, ki jih lastnik na hibridnem električnem vozilu opravi sam. Navedeni so tudi določeni simptomi, ki bi lahko napovedovali težave.

Hyundai vozniku daje denimo mandat za pregled ravni motornega olja, hladilne tekočine. Svetujejo, da vsaj enkrat mesečno lastniki sami preverijo raven hladilne tekočine motorja, delovanje vseh svetlobnih teles, preverijo tlak v pnevmatikah, privitje koles in stanje ogledal. Vsaj enkrat na leto pa lastnikom svetujejo tudi čiščenje odtočnih kanalov na karoseriji in vratih, podmazovanje tečajev vrat in pokrova motorja, delovanje parkirne zavore ter preverjanje delovanja klimatske naprave.

Vodja servisa Martin Markun kaže elemente hibridnega pogona: med 1,6-litrskim motorjem (levo) in DCT menjalnikom (desno) je elektromotor.

Pod drobnogledom

Hyundai je v vzdrževalni program ioniqa PHEV, ki se ga mora lastnik držati tudi zaradi pogojev 5-letne tovarniške garancije brez omejitve kilometrov, predpisal servisni interval enkrat na leto oziroma na 15.000 prevoženih kilometrov. Ker pa smo precej - vsaj tretjino - vseh testnih kilometrov naredili v električnem voznem programu (EV mode) in dosledno preverjali postavke, ki so v servisni knjižici zapisani v poglavju ‘kaj pregleda lastnik sam’, smo po dogovoru s predstavnikom znamke avto na prvi redni servis pripeljali s 1471 kilometri več, kot je predvideno v programu rednega vzdrževanja. Zaradi pomoči elektromotorja 1,6-litrski bencinski motor po delovnih urah oziroma prevoženih kilometrih tako ali tako še ni dosegel meje 15.000 kilometrov.

Mehanik mora preveriti 35 točk in pri tem podati ocene: A - dobro, B - zadovoljivo ali C - potrebna menjava.

Servis končan prej kot v pol ure

Pri uradnem serviserju vsako vozilo pregledajo po natančno določenem programu. Ta vsebuje tri glavne sklope: pod pokrovom motorja, karoserija/podvozje in notranjost vozila. Mehanik mora preveriti 35 točk in pri tem podati ocene: A - dobro, B - zadovoljivo ali C - potrebna menjava. Naš ioniq je pri vseh postavkah pričakovano dobil oznako A.

Avto je v odlični kondiciji, kar je dokazal tudi pregled akumulatorja in zavor ter preizkus delovanja blažilnikov. Pozitivni učinki vožnje na elektriko se kažejo v manjši obrabi zavor, saj določen del pojemka nase prevzame elektrodinamična zavora ob spuščenem pedalu za plin. Na servisu so nam povedali, da pri električnih avtomobilih nezadostna uporaba zavor postaja problem, zato veliko pozornost namenjajo čiščenju zavor, da preprečujejo oksidacijo. Čeprav smo z avtom že opravili različne testne režime voženj, se izrazita obraba ni pokazala niti na letnih pnevmatikah z nizkim kotalnim uporom (Michelin energy saver). Na obeh prednjih pnevmatikah so izmerili 5,5 mm profila, zadaj pa pri obeh 6 mm. Nove pnevmatike tega modela, dimenzije in izdelovalca naj bi imele 7,6 mm profila. Ne gre pozabiti, da je tehtnica na tehničnem pregledu pri našem ioniqu pokazala 1727 kg.

Pregled podvozja ni pokazal nikakršnih znakov obrabe. Mehanik je pod motorjem namenoma odstranil vse zaščitne obloge, ki pri ioniqu služijo tudi za zagotavljanje čim bolj učinkovite aerodinamike. Lepo zatesnjeno dno karoserije pomeni manj možnosti drobnih mehanskih poškodb zaradi peska z zimskega posipa in posledično manj možnosti za razvoj rje. Mehanik je zamenjal olje v motorju (3,8 l), oljni filter in tesnilo oljnega čepa. Redni servis je skupaj z materialom, delom in celovitim tehničnim pregledom je stal 104,53 evra. Ob prevzemu avtomobila je bila sicer priporočena cena prvega servisa 86,35 evra, a so - kot že rečeno - naredili še tehnični pregled z vsemi meritvami.

Kilometri prevoženi na elektriko pozitivno vplivajo na obrabo, zavore so denimo kot nove. Celovito opravljena servisna storitev pomeni tudi kontrolo tlaka v pnevmatikah in merjenje globine profila.

 

Pozor, električno/hibridno vozilo!

Vodja Hyundaijevega servisa Martin Markun poudarja, da je posebnost servisnih posegov pri električnih avtomobilih in priključnih hibridih poostrena varnost. Na ustrezno označenem avtomobilu (na fotografiji) sme delati le posebej izšolan mehanik, usposobljen za delo s visokimi napetostmi.


Če ne delamo posegov na električnih komponentah pogona, vsi konektorji napeljave ostanejo priklopljeni. Visokonapetostni sistem napajanja je pod električnim tokom. Ob vklopljenem kontaktu se lahko na primer zaradi delujoče klime samodejno zažene motor. Seveda ni nevarnosti, da bi avto speljal, ampak mehanik mora vedeti, da je sistem v pripravljenosti, sicer lahko pride do poškodb,

pomen varnostne doslednosti pri delu s hibridnim pogonom pojasni Martin Markun in poudari, da takega avtomobila nikakor ne gre servisirati pri domačih mojstrih - tudi, če gre samo za enostavno menjavo olja.

Krmilnik električnega pogona in vodniki visoke napetosti obdani v živo oranžno zaščito. 

Ne spreglejte ...

Leto zanimivih odgovorov: začenjamo enoletni preskus sodobnega priključnega hibrida
Supertest: Hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium in njegovi varnostni ter vozniški pripomočki
Upravljanje z energijo: 4000 kilometrov s povprečno porabo pod štirimi litri na 100 km
Najboljše iz dveh svetov: učinkovita raba energije pozitivno vpliva na lastniški stroškovnik
Pod drobnogledom: elektrika in prtljaga
V delavnici morjao biti na avtomobilu vidne oznake, da gre za servisni poseg na vozilu z električnim pogonskim sistemom pod napetostjo.

Dva različna programa vzdrževanja?

Verjetno ni prav veliko voznikov, ki so prebrali in se seznanili z dejstvom, da ima avto lahko dva različna programa vzdrževanja: redni program in program vzdrževanja za uporabo vozila v težjih razmerah delovanja. Povedano drugače: če bi naš ioniq služboval kot taksi - z veliko prostega teka motorja ali pogostimi počasnimi vožnjami na daljših razdaljah (celodnevni mestni promet, vsak dan), bi bilo denimo motorno olje in oljni filter treba zamenjati na vsakih 7500 km oziroma na vsakih 6 mesecev. Olja v avtomatiziranem menjalniku z dvema sklopkama DCT se po programu rednega vzdrževanja v pričakovani dobi trajanja ioniqa ne menja. Program delovanja v težjih razmerah - denimo ponavljajoča se vožnja po strmih gorskih cestah, vleka težke prikolice, pogosta vožnja s hitrostjo nad 170 km/h, vožnja v zelo prašnih pogojih, vožnja v zelo hladnih vremenskih razmerah … - pa predvideva menjavo olja v menjalniku na vsakih 120.000 kilometrov.

Še pred koncem leta bomo ioniqa peljali še na prvi preventivni pregled karoserije, ki je pogoj za veljavnost garancije na prerjavenje (12 let). V sklopu rednega servisa opravijo tudi drobna dela, kot je zaščita tesnil. Tako avto ostane v dobri kondiciji skozi celotno življensko dobo.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj