Kratek test: Volkswagen golf 2,0 GTI performance

Test

Športni kult - Med ovinki še vedno postavlja merila natančnosti, suverenosti in varnosti.


Golf GTI danes med “ljudskimi” športniki ni več najhitrejši ali najmočnejši, še vedno pa ima kultni status. Med ovinki še vedno postavlja merila natančnosti, suverenosti in varnosti.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Še vedno predstavlja enega najboljših kompromisov

Ni popoln, a predstavlja enega najboljših kompromisov: je uporaben in napreden avto za vsak dan, ki ima prepoznaven športni značaj. Je klasik, ki še vedno privlači poglede in izpolnjuje športne vozniške ambicije.

GTI je znotraj skoraj povsem običajen golf. Digitalno naprednost kaže z velikim 31-centimetrskim zaslonom prilagodljivih merilnikov, udobju streže z ergonomijo, prostorsko pa je golf zgolj povprečen. Športna sedeža z značilnim karo vzorcem kot poklon zgodovini dobro oprimeta telesi in sta dovolj udobna tudi na daljših poteh.
GTI najbolj navduši z zelo odzivnim motorjem in športno zmogljivim podvozjem ter odlično delujočo elektrohidravlično zaporo diferenciala sprednje preme (VAQ) z omejenim zdrsom. S prenosom moči in navora na asfalt GTI nima nobenih težav; oprijema je veliko, prednji kolesi suvereno vztrajata v smeri in celo povsem na meji zdrsa je vse skupaj zelo varno.

Voznik ima občutek, da ima GTI vedno kanček rezerve, preden fizika izpod koles vzame cesto. Odlično. Športno podvozje sicer kljub prilagodljivemu blaženju sistema DCC pobere nekaj davka pri udobju. Malce sterilnosti v sicer precej prvinskih občutkih pusti DSG menjalnik in dejstvo, da je ESC sistem vedno na preži, ker ni izklopljiv. Volan cesto bere odlično, a ga je v ostrih ovinkih treba držati odločno. Piko na i postavi dvolitrski TSI, ki je eden najbolj prožnih štirivljanikov. Vseh 370 Nm navora je na voljo v širokem območju med 1600 do 4300 vrtljajev na minuto; GTI moč podaja zvezno in odločno, a prav nič razbijaško. 

GTI navduši z zelo odzivnim motorjem in športno zmogljivim podvozjem ter odlično delujočo elektrohidravlično zaporo diferenciala sprednje preme (VAQ) z omejenim zdrsom. Nobenih težav nima s prenosom moči in navora na asfalt. Oprijema je veliko, prednja kolesa suvereno vztrajajo v smeri in celo povsem na meji zdrsa je vse skupaj zelo varno. Čutiš kako dobro delujeta, sodelujeta pogon in podvozje. Voznik ima občutek, da ima GTI vedno kanček rezerve, preden bi fizika izpod koles vzela cesto. Odlično.

Pod črto ...

Golf GTI je zmogljiv, a lahko obvladljiv in varen športnik, ki za zmeren denar ponuja nadpovprečen ugled, vsebino in vozne užitke. Stilski dodatki in doplačila - tudi za varnostne sisteme - pa ga hitro podražijo na skoraj 40 tisočakov, kolikor je stal preskusni avto.

Všeč nam je +

videz, izjemno prožen motor, odlična vodljivost in lega, diferencialna zapora

Ni nam všeč -

draga dodatna oprema, povprečen prtljažnik

Na 20,3-centimetrskem osrednjem zaslonu informacijskega sistema ima voznik poleg navigacije, radia in telefonskega vmesnika med drugim navoljo tudi atraktivne športne prikazovalnike gibanja moči, tlaka v turbini, temperature olja …

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbo bencinski, štirivaljni, prostornina: 1984 cm3, največja moč: 180 kW (245  KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 370  Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, diferencialna zapora z omejenim zdrsom, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 426,8  cm, širina: 179  cm, višina: 148,2  cm, medosna razdalja: 262,6  cm, masa praznega vozila: 1437  kg, dovoljena skupna masa: 1900  kg, prostornina prtljažnika 380 – 1270 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 248  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,2/8,2/6,2 l/100 km, izpust CO2: 144  g/km, poraba na testu: 8,4  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 32.865 EUR
Navzven svojo ostrino kaže diskretno, a prav nič sramežljivo: rdeča črta skozi cel prednji del, 34-centimetrski zavorni koluti z rdečimi čeljustmi, dva kromirana izpuha … in zna zapeti v rezkem moškem tenorju. Da, še vedno privlači poglede in očitno zbuja želje.

Na cesti od leta 1976 ...

Golf GTI je na cestah od leta 1976 dalje. To je eden tistih avtomobilov kjer se prav čuti, da ima zgodovino, da je za njim evolucija tehnike, ki je rasla z željami tistih, ki z njim uživajo od prve generacije dalje. Ostaja hudimano hiter in s paketom performance se zdi, da je 245 “konjičev” (180 kW) do popolnosti uigranih do zadnjega zobnika in vijaka tega avta. V primerjavi z izvirnikom pa je današnji GTI skoraj pol metra daljši, blizu 600 kg težji in za 135 KM močnejši avto.
Prehitevanja so v tem golfu bliskovita, varnejša. Moči in navora ima dovolj, da bo marsikateremu tekmecu po idealni linij brez naprezanja še vedno pokazal kromirana izpuha.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj