Test: Škoda kamiq 1.6 TDI DSG style

Test

Svoja pota - v tekmi prostora, tehnologije in evrov kamiq nastopa s tradicionalnimi Škodinimi vrednotami.


Škoda še naprej zvito ubira svoja pota: čeprav njihov najnovejši križanec kamiq sloni na enaki osnovi kot seat arona in VW T-cross, je večji, prostornejši in uporabnejši od hišnih tekmecev. Je tudi boljši?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Tretji Škodin Q - največji med najmanjšimi

Kamiq kot tretji Škodin Q (po kodiaqu in karoqu) cilja na obetaven trg majhnih cestnih terencev in križancev, kjer bo v prihodnjem letu precejšna gneča: ob kamiqu in koncernskih tekmecih aroni ter T-crossu se bosta za iste kupce borila tudi novi peugeot 2008 in renault captur. V tekmi prostora, tehnologije in evrov kamiq nastopa s tradicionalnimi Škodinimi vrednotami: prostornostjo v kabini, praktičnimi podrobnostmi in (vsaj na videz) privlačno ceno.
Kamiq si modularno platformo, motorje, digitalno vsebino in še kaj deli s scalo. A kot tak je tudi v tesnem sorodstvu s VW T-crossom in Seatovo arono, vendar precej bolj prostoren tako v kabini kot v prtljažniku. 13 dodatnih karoserijskih centimetrov in skoraj 9 cm daljša medosna razdalja naredijo veliko razliko - tako veliko, da celo za številko večji karoq potnikom in prtljagi (prtljažnik pogoltne za 400 litrov prtljage) ne ponuja bistveno več prostora.

Kamiq po prostornosti potniške kabine sodi med prostorske čudeže. Zakaj? Že na mednarodni predstavitvi smo na zadnjo klop  posedli kar 209 centimetrov visokega novinarskega kolega in njegovi koleni se nista dotaknili voznikovega sedeža, nastavljenega po meri 180 centimetrov visokega voznika.

Brez presenečenj na tehničnem področju 

Če ste že sedeli v scali, se boste zelo domače počutili tudi v kamiqu, saj imata oba zelo podobni armaturni plošči. Se pa v kamiqu seveda sedi višje in bolj pokončno, precej lažje je tudi sesti v avto - tako spredaj kot zaradi precej širokih zadnjih vrat tudi zadaj. Ljubitelji vsega digitalnega bodo veseli možnosti dokupa digitalnih merilnikov in velikega zaslona multimedijske naprave, malokomu pa bo všeč, da je treba z večino funkcij upravljati s tapkanjem po zaslonu naprave.
Na tehničnem in mehanskem področju kamiq ne ponuja presenečenj; preskusni avto z 1,6-litrskim dizelskim motorjem in avtomatiziranim DSG menjalnikom je učinkovit povpratek v dizelsko preteklost: motor je zelo prožen, primerno zvočno zadušen, a s povprečno testno porabo goriva 6,4 l/100 km ne pretirano varčen. Zmoglivosti so dobre, vožnja s kamiqom pa lahkotna in udobna; kamiqu se prav nič ne pozna malce višje težišče v primerjavi s scalo in prav okretno se spopade tudi z ozkimi ulicami. Tisti, ki rabite štirikolesni pogon, se morate ozreti drugam: tako kot pri T-crossu ali aroni te možnosti ni na ceniku.

Ko že govorimo o ceniku velja omeniti, da dodatna oprema lahko precej napihne že tako ne prav nizko ceno; če je 24.000 evrov še pogojno sprejemljivo za prostornega križanca z dizelskim motorjem, avtomatiziranim menjalnikom in najbogatejšim paketom opreme, pa je skoraj 30.000 evrov odločno preveč. Sploh zato, ker tudi tako okrancljan kamiq še vedno nima vse opreme: manjkata tako radarski tempomat kot na primer kamera za vzvratno vožnjo.

Ljubitelji vsega digitalnega bodo veseli možnosti dokupa digitalnih merilnikov in velikega zaslona multimedijske naprave

Pod črto

Kamiq je najuporabnejši in najprostornejši med (številnimi) tekmeci, ki so trenutno na trgu. A tudi pri Škodi je konec z zastonj kosili: tako veliko vsebine pač ne more biti poceni.

 Všeč nam je +

udobna zasnova, prostornost v kabini, prostoren prtljažnik, prožen motor

Ni nam všeč -

nepopolna varnostna oprema, razmeroma visoka cena

Med ovinki avto postreže z zanesljivo lego na cesti in dovolj natančno vodljivostjo, da je vožnja lahkotna in nenaporna. Asistenčni sistemi delujejo zanesljivo, avto pa se dobro počuti tako v mestu kot na odprti cesti.

Tehnični podatki

Škoda kamiq 1.6 TDI DSG style

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina 1598 cm3, največja moč: 85  kW (116 KM) pri 3250 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatizirani menjalnik.
Mere in masa: 424,1  cm, širina: 179,3  cm, višina: 155,9  cm, medosna razdalja: 263,9  cm, masa praznega vozila: 1364  kg, dovoljena skupna masa: 1827  kg, prtljažnik: 400 - 1395 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 192  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 112  g/km, poraba na testu: 6,4  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 23.759 EUR

 

Ključne besede


testTestTest avtaŠkodacestni terenecKrižanecškoda kamiq

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

103

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

103

Shrani

Delite s prijatelji