Test: Ford puma 1.0 ecoboost hybrid 92 kW

Test

Na preži - puma je na preži za avtomobilskimi sladokusci, manj pa za iskalci ugodnih nakupnih priložnosti.


Nova Fordova puma, najnovejša “mačka” v razredu kompaktnih križancev, na prvi pogled igra na preverjene Fordove karte - všečno obliko in dobre vozne lastnosti. A njeni talenti sežejo precej globlje …

 oblika in prostornost  4/5 zvezdic
 zmogljivost in poraba  3/5 zvezdic
 vozne lastnosti in udobje  4/5 zvezdic
 varnost in oprema  4/5 zvezdic
 vrednost glede na ceno  3/5 zvezdic

Obrača glave

Kdo pravi, da so križanci in cestni terenci dolgočasni? S pravo mero oblikovalskega navdiha tudi križanci lahko obračajo glave na cesti; nova puma je ravno prav kupejevska, da jo lahko brez slabe vesti označimo za športno, pa hkrati dovolj prepoznavna, da jo od daleč prepoznamo kot forda. Da si puma veliko tehnike deli s fiesto, se od zunaj ne vidi - tudi zato ne, ker je avto daljši, višji in bolj razpotegnjen. Se pa še kako opazi v notranjosti; zaradi daljše medosne razdalje in širših kolotekov ponuja več prostora in potovalnega udobja. Čeprav tudi v pumi zadaj lahko postane tesno za kolena, pa vendarle ponuja precej udobnejše sedenje kot fiesta - in zato je puma lahko družinski avto, fiesta pa pač ne. Pumin prtljažni prostor je s 401 litrom zagotovo družinsko uporaben, v prtljažnem dnu pa je tudi uporabna 80-litrska škatlasta odprtina oziroma megabox za shranjevanje številnih drobnarij, opreme ali prtljage.

Kdor se v novejših fordih počuti domače, se bo tudi v pumi; obliko armaturne plošče poznamo iz fieste, prav tako ergonomijo in upravljanje. V pumi sedimo 3 cm višje kot v fiesti, kar je dovolj za malce boljšo preglednost iz avta in lažje sedanje v avto, a puma zaradi tega ni prav nič okorna ali terensko robustna.

Je hibrid vreden doplačila 460 evrov?

Na preskusu smo imeli pumo z litrskim bencinskim trivaljnikom in blagim hibridnim sistemom, ki prek 48-voltne električne napeljave, dodatnega akumulatorja pod prtljažnim dnom in električnega motorja pomaga bencinskemu motorju pri pospeševanju, napaja električne porabnike in pretvarja zavorno energijo v elektriko. Res je, na ceniku je tudi enako zmogljiv motor brez hibridnega dodatka, a s 30 Nm manj navora in z nekaj decilitri večjo (normno) porabo goriva. Je hibrid vreden doplačila 460 evrov? Je: pri pospeševanju se občuti pomoč električnega motorja, s pazljivo desno nogo pa s hibridno različico lahko vozimo gospodarneje kot z običajno.

Puma s hibridnimi 92 kW moči ni dirkalnik, a relativno skromne zmogljivosti nadoknadi z natančno vodljivostjo, športnim oprijemom v ovinkih, uživaško odzivnostjo in dovolj udobnim vzmetenjem - lastnostmi, ki pri križancih in cestnih terencih niso prav običajne.
Paket opreme titanium X spada v sredino pumine ponudbe in ponuja stilsko eleganco - za še več športnosti se je treba ozreti po različicah ST-line in ST-line X - in bogato varnostno opremo. A za najslajše tehnične bonbončke je treba, kot smo pri Fordu vajeni, dodatno seči v žep - na primer za sistem za samodejno parkiranje, prilagodljiva LED žarometa, ogrevane sedeže in volanski obroč, pa še kaj. Da takšna oprema dvigne ceno za nekaj tisočakov, ni nič čudnega, a ob dokaj visoki začetni ceni (23.350 evrov) seštevek hitro zleze proti za ta razred visokim 30.000 evrom.

Pri ponudbi pogonskih sklopov pogrešamo samodejni oziroma avtomatizirani menjalnik. Na predstavitvi so nam zatrdili, da bo ta na voljo za običajno različico z 92 kW, a v ceniku slovenskega zastopnika te možnosti ni. Dober samodejni menjalnik bi zagotovo učinkovito nadgradil vozniško izkušnjo.

Pod črto ...

S prepoznavno obliko, uporabnostjo, vozniškimi talenti, a tudi z dokaj visoko ceno je puma na preži za avtomobilskimi sladokusci, manj pa za iskalci ugodnih nakupnih priložnosti.

Všeč nam je + 

skladna oblika, uporaben prtljažnik, prožen motor, vozne lastnosti

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, visoka cena

Prtljažnik ni le prostoren, ampak tudi prilagodljiv: prtljažno talno polico lahko postavimo v dva položaja, s prevračanjem asimetrično deljive zadnje klopi dobimo 1161 litrov uporabnega tovornega prostora. Edini dve opazki letita na dokaj visok nakladalni rob prtljažnika in na nerodno prtljažno polico iz blaga.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 92  kW (125 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 210 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 420,7  cm, širina: 180,5  cm, višina: 153,7  cm, medosna razdalja: 258,8  cm, masa praznega vozila: 1280  kg, dovoljena skupna masa: 1760  kg, prtljažnik: 401 - 1161 l, posoda za gorivo: 42 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 191  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 99  g/km, poraba na testu: 6,3  l/100 km.
Cena: Summit motors : 23.350 EUR
Kdor želi več športnosti in zmogljivosti, naj poseže po močnejši hibridni motorni različici s 114 kW (155 KM); za le nekaj več kot 1000 evrov puma s 114 kW ponuja še več vozniških užitkov, a podobno gospodarnost.

 

Ključne besede


testFordNajboljši za volanomhibridni pogonhibridford puma

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

81

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

81

Shrani

Delite s prijatelji