Supertest: toyota RAV4 2,5 HSD AWD executive tech - 7. del

Test

Pod drobnogledom: Kaj bi lahko izboljšali?


Avtomobilski izdelovalci vseskozi zbirajo podatke o tem, kako bi lahko izboljšali svoje modele avtomobilov. Pri tem uporabljajo tudi informacije, ki jim jih posredujejo kupci oziroma uporabniki njihovih avtomobilov. Ker se naš preskus toyote RAV4 približuje koncu, smo zbrali nekaj naših ugotovitev, kaj bi Toyota ob prvi prenovi lahko spremenila pri RAV4.

O obliki in všečnosti toyote RAV4 ne bi izgubljali besed - v skladu z rekom, da imajo vsake oči svojega malarja. Menimo pa, da bi bil RAV4 z manj ostrimi karoserijskimi linijami in manj agresivnim prednjim delom všeč širšemu krogu kupcev.

Preglednejši prikaz podatkov

V potniški kabini bi priporočili bolj pregleden prikaz informacij na obeh informacijskih zaslonih: osrednjem na armaturni plošči in na manjšem na instrumentni plošči. To še zlasti velja za informacije o porabi goriva. Pri Toyoti prisegajo na grafični prikaz porabe s stolpci, uporabniku pa je na voljo zgolj ena številka o povprečni porabi goriva, ki jo sicer lahko ponastavi, a voznik nima celotnega hitrega pregleda nad podatki o porabi pri zadnji vožnji in od ponastavitve števca prevoženih kilometrov. To znajo tekmeci RAV4 veliko bolje! Želeli bi natančen prikaz trenutne porabe goriva, še zlasti glede na hibridni pogon avtomobila. Prikaz delovanja hibridnega sistema je sicer zanimiv, a premalo informativen, kako delovanje hibridnega sistema vpliva na porabo goriva. Pogrešamo tudi izračun, koliko kilometrov smo prevozili zgolj na električni pogon - še zlasti zato, ker je to eden glavnih Toyotinih argumentov v prid njihovem hibridnem pogonskem sklopu. Nekaj več enostavnosti bi si želeli tudi pri uporabi navigacijske naprave, še zlasti pri vnosu cilja potovanja, če je ta v drugi državi.

Pogrešamo tudi izračun, koliko kilometrov smo prevozili zgolj na električni pogon - še zlasti zato, ker je to eden glavnih Toyotinih argumentov v prid njihovem hibridnem pogonskem sklopu.

Zaostanek pri povezljivosti

Korak v pravo smer bi Toyota lahko naredila tudi pri povezljivosti multimedijskega sistema z mobilnimi telefoni tako, da bi omogočila povezavo pred Apple Carplay ali Android Auto aplikacij. S tem bi uporabniki dobili možnost širše uporabe svojih mobilnih telefonov in njihovih aplikacij.

Neugodno črno usnje

Pri opremi potniške kabine je črno usnje na sedežih sicer elegantno, a pozimi je mrzlo, poleti pa zelo vroče. Poleti k vročini v potniški kabini pripomorejo še črne obloge na armaturni plošči. Toyota sicer ponuja tudi možnost usnjenega oblazinjenja v drugih barvah usnja, zato gre pri tem bolj za priporočilo kupcem kot za spremembo pri opremljenosti. Težavo lahko odpravi tudi sistem za prezračevanje sedežev, ki pa je - tako kot tudi zelo dobrodošlo ogrevanje volanskega obroča - serijsko vgrajeno le pri najboljši opremi, ni pa na voljo za doplačilo pri drugih ravneh opreme. Pri odprtem predalu pred sovoznikovim sedežem bi želeli več prekatov, ki bi zadrževali drobne predmete, da ti v ovinkih ne bi drseli iz enega konca na drugega.
Brezžični polnilnik za mobilni telefon na sredinskem grebenu med prednjima sedežema je dokaj težko dosegljiv, še zlasti, če je prestavna ročica v parkirnem položaju, telefon pa je tudi težko viden. Še bolj pa moti malce samosvoje delovanje polnilnika, tako da ni povsem zanesljivo, da se bo telefon napolnil. Ob polnjenju prek brezžičnega polnilnika se telefon tudi močno segreje.

Zakriti gumb za klic na pomoč

Avto ima vgrajen sistem eCall, torej sistem samodejnega klica na pomoč ob prometni nesreči, ki se samodejno sproži, če se ob trku sproži varnostni meh. Tipka je nameščena na stropu in zakrita s pokrovom, ki ga je treba pred pritiskom tipke za ročni klic na pomoč odpreti. Tipka za klic na pomoč je zgolj ena, označena z SOS oznako.
Ker je sistem slabo označen, je zelo verjetno, da velika večina uporabnikov niti ne ve, da ima avto vgrajen sistem eCall in da ga lahko uporabijo (ob že omenjeni odstranitvi pokrovčka), če se na primer pripeljejo na mesto nesreče in želijo ročno poklicati na pomoč center 112.

Uporaben, a ne popoln prtljažnik

V prtljažniku je snemljivo in obračljivo dno, ki je po eni strani povoskano, kar je zelo uporabno, saj povoskano površino lahko enostavno očistimo. Je pa povoskana površina zelo spolzka in predmeti na njej hitro zdrsnejo, zato jih je treba primerno pritrditi.
Preklop asimetrično deljenega naslona zadnje klopi je mogoč zgolj prek dostopa skozi bočna vrata, saj avto nima ročic za preklop naslona v prtljažniku. Širši del zadnje klopi ima vgrajen naslon za roke, ne pa tudi odprtine za prevoz smuči in drugih daljših predmetov. Nekateri plastični deli na naslonu zadnje klopi bi bili lahko bolje pričvrščeni.

To je nekaj naših pripomb oziroma priporočil. Ni jih prav veliko, kar kaže, da so konstruktorji že v osnovi dobro opravili svoje delo in zato tudi ne gre pričakovati, da bi ob prenovi RAV4 doživel pomembnejše tako oblikovne kot tehnične spremembe. Vsekakor pa bi bila dobrodošla tudi vgradnja ali nadgradnja nekaterih asistenčnih sistemov v skladu z napredkom na tem področju.

 

Ključne besede


štirikolesni pogonhibridni pogonsupertestToyota RAV4hibridpod drobnogledomtoyota RAV4

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

12

Priljubljenost članka

12

Shrani

Delite s prijatelji