Supertest: toyota RAV4 2,5 HSD AWD executive tech - 6. del

Test

Na sneg, po odgovor kaj zmore električni štirikolesni pogon.


Zima je letni čas, ko voznik pod kolesi avtomobila lahko pričakuje največ težav. Zato smo hibridno toyoto RAV4 odpeljali na sneg po odgovor, kaj zmore njegov električni štirikolesni pogon.

Na začetku našega enoletnega preskusa hibridnega cestnega terenca smo obljubili, da bomo temeljito preverili, kako se v zahtevnih razmerah obnese njegov AWD-i štirikolesni pogon, ki nima pogonske gredi med prednjim in zadnjim kolesnim parom. Zadnji kolesi namreč poganja samostojni elektromotor s 40 kW.

V teoriji ni razlik, a …

Toyotini inženirji so nam že na predstavitvi zagotavljali, da je sistem AWD-i lažji, energetsko bolj učinkovit in pri vožnji na spolzkih podlagah povsem konkurenčen mehanskim štirikolesnim pogonom tekmecev. AWD-i štirikolesni pogon aktivno prilagaja količino navora med med osema v razmerju od 100:0 pa vse do razmerja 20:80 (spredaj - zadaj). Pri Toyoti zagotavljajo, da je elektromotor med zadnjima kolesoma zmožen poslati kar za 30 odstotkov več vlečne sile na podlago. Na delovanje pogona voznik nima vpliva, lahko pa na zaslonu spremlja, katera os v določenih razmerah dobi večji delež navora.

RAV4 je 19 cm oddaljen od tal in z njim smo brez težav prevozili tudi kakšen bolj razrit kolovoz. V takšnih primerih je vozniku na voljo še “trail mode” terenski program, s katerim pa ni mogoče “zakleniti” pogona v razmerju 50:50, kot to omogočajo številni mehanski štirikolesni pogoni. Vloga trail mode programa je prilagoditev nadzora stabilnosti, zdrsa in ABS zavornega sistema zahtevnejšim podlagam, na katerih posamezno kolo lahko tudi povsem izgubi oprijem. To trail mode zazna in s posredovanjem elektronike zavre prosto vrteče se kolo ter navor preusmeri na nasprotno kolo.

Na makadamu nismo zaznali kakšnih večjih odstopanj ali zamud pogona in RAV4 je tudi pri vleki prikolice deloval zelo suvereno. Da je AWD-i pogon prvenstveno namenjen varnejši vožnji in ne kakšnim bolj zahtevnim terenskim podvigom ali strminam, smo prvič zaznali, ko smo na gozdni cesti naleteli na precej razrite, a poledenele kolesnice. Ko sta pri prečenju takega jarka dve kolesi po diagonali ostali v zraku, je nadzorna enota pogona potrebovala kar precej časa, da je ugotovila, katero kolo bi moralo dobiti več navora. Prvič se nam je zazdelo, da na zadnji osi ni tiste prave odločnosti: kot da se prednja in zadnja os ne moreta odločiti, katera bo kdaj in koliko zavzeto vrtela kolesi.

Pri Toyoti zagotavljajo, da je elektromotor med zadnjima kolesoma zmožen poslati kar za 30 odstotkov več vlečne sile na podlago.

Zime se ne boji, a zabave ne snegu ne obvlada najbolje

Za končno sodbo o tem ali je AWD-i hibridni pogon res enako učinkovit kot mehanski štirikolesni pogon, smo odšli na sneg. Dobrih 30 stopinj strmo brežino, prekrito s steptanim snegom, je RAV4 premagal težje kot avto z mehanskim štirikolesnim pogonom. Ni šlo brez zaleta in ESC sistem je moral ostati vklopljen ob sočasni podpori trail mode voznega programa. Pri odločnem pospeševanju na snegu smo zaznali rahlo zamudo pri posredovanju pogona zadaj, predvsem pa je bilo veliko težje RAV4 spraviti v nadzorovan zdrs, saj se zdi, da električni del pogona ni zmožen dlje časa zagotavljati zadostne količine vlečne sile.

"Črno na belem" - zime se ne boji. 

Električni pogon se zime ne boji in na zasneženi cesti bo zmogel speljati še vedno precej učinkoviteje, kot če so gnana samo prednja ali zadnja kolesa, a hkrati je hitro jasno, zakaj je novi RAV4 še vedno na voljo tudi z mehanskim štirikolesnim pogonom z elektronskim vektorskim nadzorom navora. Za 90 odstotkov voznikov je AWD-i električni štirikolesni pogon povsem dovolj zmogljiv, da bo tudi pozimi mogoče z njim brez težav pripeljati do vikend hišice na Krvavcu ali se brez skrbi podati na zasneženo pot. Nekaj-kilometrske bližnjice po gozdni cesti, prekriti s 15 ali 20 cm svežega snega, pa se s tem pogonom ne bi lotili povsem brezskrbno. Prav tako ga ne vidimo v službi kakšnega zahtevnejšega terenskega poklica. Mehanski štirikolesni pogon zmore v zahtevnejših razmerah odločneje, natančneje in bolj zanesljivo deliti navor - in veščemu vozniku ponuja tudi več vozniških užitkov. Testni RAV4 se zime ne boji, a snežni “drifti” niso njegov domena …

Električni štirikolesni pogon je imel nekaj težav preplezati strmo brežino prekrito s poledenelim steptanim snegom. Kljub vklopljenem terenskem voznem programu trail mode je pri speljevanju sredi strmine ni našel dovolj oprijema, da bi priplezal na vrh. Pri poskusu s krajšim zaletom in ob elektronski podpori nadzora zdrsa je RAV4 odločneje "priplezal" na vrh ledene strmine. AWD-i električni štirikolesni pogon je namenjen predvsem varnejši vožnji na cestah vseh vrst in namenjen težjim terenskim podvigom. Za zahtevnejše podvige v snegu in blatu ima toyota RAV4 še vedno na voljo mehanski štirikolesni pogon.

Foto: Hibrid na ledeni podlagi

 

Ključne besede


Toyotacestni terenecštirikolesni pogonhibridni pogonsupertestToyota RAV4hibrid

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

61

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

61

Shrani

Delite s prijatelji