Kratek test: Mazda 3 X180 GT plus

Test

Komplikacija - veliko tehnologije, a majhne razlike


V svetu urarstva komplikacije označujejo zapletene urne mehanizme s številnimi funkcijami, v svetu avtomobilov pa je odličen primer komplikacije Mazdin skyactiv-X bencinski motor.

oblika in prostornost 4/5 zvezdice
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdice
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdice
varnost in oprema 5/5 zvezdice
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdice

Kar malo nam je žal, da učinek tako napredne tehnologije ni bolj občuten

O bencinskem motorju z nekaterimi dizelskimi lastnostmi (in številnimi tehničnimi posebnostmi, kakršna sta blagi hibridni sistem ali kompresor za sesanje zraka) smo v Motoreviji že (večkrat) obširno pisali, zato nas je seveda zelo zanimalo, kako se obnese v vozniškem vsakdanu.

Različica X180 predstavlja vrh motorne ponudbe za mazdo 3; s 132 kW oziroma 180 KM je motor za 58 KM močnejši od “običajnega” 2-litrskega motorja v različici G122. A kljub tej razliki imata motorja presenetljivo podoben značaj - udoben, a linearno lenoben. Proti rdečemu polju merilnika vrtljajev novi motor sicer pridobi nekaj odločnosti, a premalo za kakršenkoli športen predznak. Tudi krivulja navora ne seže dovolj visoko: za živahno vožnjo je treba pogosto seči po sicer zelo natančni ročici menjalnika. Preklopa med obema načinoma delovanja (z vžigom mešanice s svečko ali samovžigom) med vožnjo ne čutimo ali slišimo, lahko pa ga opazujemo na zaslonu multimedijske naprave: večino kilometrov motor naredi v režimu samovžiga goriva. Pri Mazdi so v motor zares vložili ogromno znanja, truda in idej, zato nam je kar malo žal, da učinek tako napredne tehnologije ni bolj občuten: tudi poraba goriva s testnim povprečjem 6,7 l/100 km ni prav nič izjemna.

A vozne zmogljivosti so vendarle za odtenek boljše kot pri bencinskem motorju, poraba goriva je malce nižja, ostalo pa je na enako visoki ravni - odlična kakovost izdelave, zelo dobro počutje za volanom, natančna vodljivost, temeljit in zelo učinkovit sklop asistenčnih sistemov na eni strani, na drugi pa slaba preglednost iz avta, utesnjen prostor na zadnji klopi in razmeroma majhen prtljažnik z visokim nakladalnim robom.

Proti rdečemu polju merilnika vrtljajev novi motor sicer pridobi nekaj odločnosti, a premalo za kakršenkoli športen predznak.

Pod črto

Na vprašanje, ali je skyactiv-X X motor vreden doplačila 1900 evrov v primerjavi z motorjev v različici G122, ne znamo odgovoriti enoznačno. Zgolj zaradi prihranka pri porabi goriva zanesljivo ne.

Všeč nam je + 

všečna oblika, zelo dobra izdelava, odlična vodljivost, bogata oprema

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, preglednost iz avta

Preklopa med obema načinoma delovanja (z vžigom mešanice s svečko ali samovžigom) med vožnjo ne čutimo ali slišimo, lahko pa ga opazujemo na zaslonu multimedijske naprave: večino kilometrov motor naredi v režimu samovžiga goriva.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 224 Nm pri 3000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 446 cm, širina: 179,5 cm, višina: 143,5 cm, medosna razdalja: 272,5 cm, masa praznega vozila: 1395 kg, dovoljena skupna masa: 1929 kg, prtljažnik: 358 - 1026  l, posoda za gorivo: 51  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 216 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,2 s, normna poraba goriva kombinirano (WLTP): 5,4 l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km.
Cena: Mazda Motors Slovenija: 27.190 EUR

 

 

Ključne besede


testTest avtaMazdaSkyactiv XMazda 3

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

7

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

7

Shrani

Delite s prijatelji