Test: Toyota hilux 2,8 D-4D invincible 4x4

Test

Neustavljiv - Ko pod kolesi vrag vzame šalo ali pa se svet postavi pokonci, je hilux praktično neustavljiv.


 

Prenovljena toyota hilux ostaja eden najzmogljivejših terenskih avtomobilov, ki z novim 2,8-litrskim motorjem v blatu ali strmini še okrepi občutek neustavljivosti. Je lahko tudi avto za vsak dan?

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
Varnost in oprema 4/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Avto, ki zmore več kot večina voznikov upa in zna

Ko pod kolesi vrag vzame šalo ali pa se svet postavi pokonci, je ob odličnem priklopljivem štirikolesnem pogonu in mehanski zapori zadnjega diferenciala ter sistemu za nazor hitrosti pri strmih spustih - ta deluje tudi pri vzvratni vožnji - hilux praktično neustavljiv. Brede lahko po 70 cm globoki vodi, z reduktorjem varno pleza preko skalovja in premaguje 42-stopinjske strmine, po naklonu primerljive z bolj strmimi strehami. Rokovanje s štirikolesnim pogonom je ob pomoči električnega stikala zelo enostavno, je pa kljub temu pri tem dobro poznati nekaj mehanskih zakonitosti terenske vožnje. Pogon deluje zelo zanesljivo, pohvalo si zasluži tudi samodejni menjalnik. Ta se z uglajenostjo izkaže na terenu in asfaltu. Hiluxovo robustno mehaniko bo prej kot strmina ali blato zaustavil voznikov dvom ali pa pomakanje vozniških izkušenj oziroma znanja.

Sodobni terenski poltovranjaki s tonsko nosilnostjo zaradi različnih nadgradenj tovornega prostora ne službujejo več le pri gasilcih, vojakih, v civilni zaščiti, pa pri gozdarjih in električarjih. Zaradi praktičnosti, velike - tonske - nosilnosti, odličnih terenskih voznih lastnostih in vlečnih zmogljivosti ter nenazadnje tudi zaradi atraktivnega videza vstopajo v osebno mobilnosti ljudi, ki radi potujejo, živijo aktivno in prosti čas preživljalo v naravi. Prav zaradi tega smo tokrat prenovljenega Toyotinega hiluxa v terensko in opremsko najzmogljivejši različici invincible preizkusili tudi v vlogi družinskega avtomobila za vsak dan.

Visoko postavljene meje mobilnosti - zato se vozi na vseh koncih planeta

Nanj je brez težav mogoče pripeti tudi največjo počitniško prikolico ali pa celo prikolico z barko ali konjema, saj robustna zasnova, zgrajena na klasični letvasti šasiji, listnate vzmeti in toga zadnja prema ter 500 Nm navora zmorejo veliko. Meja mobilnosti je pri hiluxu postavljena zelo visoko: pri 6,3 tone upoštevajoč največjo maso hiluxa in prikolice oziroma v temperaturnem območju od + 50 do - 40 °C. Tudi zato je hilux doma na vseh koncih sveta. Ni prav veliko avtomobilov, ki bi zmogli mobilnost zagotoviti tako na vlaki v Kočevskem Rogu, na sipinah Namibije ali pa v snegu Aljaske, na ledenikih Islandije oziroma blatu Darinske džungle. S šotorom na strehi se boste z njim prebili v najbolj odmaknjene grške zalive. To je tisti pravi čar družinskega potovanja s takim avtomobilom.

Zmogljivejši štirivaljnik s 150 kW in 500 Nm precej bolje opravlja svoje poslanstvo.

Pravi stroj

Poznavalce bo bolj kot s terenskimi zmogljivostmi hilux presenetil s svojo novo asfaltno oliko. Močnejši 150-kilovatni štirivaljnik je občutno prožnejši, moč podaja bolj zvezno in hilux z njim veliko bolje pospešuje, kar pomeni tudi lažje oziroma varnejše prehitevanje. Zaradi motorja in izboljšanega krmiljenja je vožnja lahkotnejša. V neposredni primerjavi z 2,4-litrskim motorjem 2,8-litrski stroj z za deciliter večjo porabo goriva (9,9 l na 100 km) ponudi občutno boljše zmogljivosti. Avto je na asfaltu bolj odziven in ob pomoči celovitega sistema aktivnih varnostnih pripomočkov je tudi vožnja po avtocesti veliko bolj uglajena in udobna. Od vzmetenja sicer ne gre pričakovati čudežev, saj terenu in tovoru prilagojeno robustno podvozje predvsem na kratkih grbinah ne prestreže vseh udarcev. Ob odličnih terenskih lastnostih pa je pravzaprav težko pričakovati še boljši kompromis med klenostjo in udobjem na asfaltnih cestah.

Ob poslabšanju voznih razmer lahko voznik med vožnjo vklopi štirikolesni pogon, za vklop reduktorja pa je treba ustaviti, vklopiti nevtralno prestavo in nato preko električnega stikala vklopiti 4LO reduktorsko prestavno razmerje, namenjeno premagovanju zahtevnega brezpotja ali plezanju preko kamnitih strmin.


Zaradi velike oddaljenosti od tal in visokega sedežnega položaja je preglednost iz kabine odlična. Armaturna plošča je pregledna, ergonomsko korektna in prav nič robustna na otip. Kabina je v najbolje opremljeni različici oplemenitena tudi z JBL ozvočenjem, velikim zaslonom na dotik, 220-voltno vtičnico v sredinski konzoli in usnjem na sedežih ter volanu. Na zadnji klopi je dovolj prostora za kolena, le kot naslonjal je precej strm in prav nič limuzinski. Pri družinski mobilnosti bo treba skleniti tudi kompromis glede nadgradnje tovornega prostora. Odprt prtljažnik je velik, a le pogojno uporaben. Je torej lahko avto za vsak dan? Da, če je vsakdanja mobilnost vsaj malo povezana z njegovim osnovnim poslanstvom - trdim delom in terensko klenostjo. Za pred blok je prevelik, v mestu okoren in preveč omejen v svoji svobodi. Zgolj za postavljaško vožnjo po asfaltu pa tudi prepotraten - po denarju in energiji.

Z novimi nastavitvami trikotnih vodil spredaj in listnatih vzmeti zadaj so izboljšali vodljivost in zmanjšali stresanje oziroma poskakovanje zadnjega dela.

Pod črto …

Toyota hilux je še vedno najprej odličen terenski avtomobil oziroma delovni stroj. Kdor ga potrebuje kot takega, bo težko našel boljšega, zmogljivejšega oziroma bolj zanesljivega.

Všeč nam je +

zmogljiv motor, nadpovprečne terenske vozne lastnosti, varnostna oprema, videz in ugled, vlečna zmogljivost (3,5 t)

Ni nam všeč -

blaženje na kratkih grbinah,  nezaščiten tovorni prostor

Glede oblike ne gre odkrivati Amerike, saj zasnova takega avtomobila z odprtim tovornim prostorom, veliko oddaljenostjo od tal in terenski vožnji prilagojenim karoserijskim previsom ne dopušča oblikovnih eksperimentov oziroma presežkov. Oblika je pač prilagojena uporabnosti v najzahtevnejših razmerah. Res pa je, da v temni zeleni barvi in z dodatno zaščito izpostavljenih karoserijskih delov ter širokim vstopnimi pragovi hilux, ki stoji kar 31 cm nad asfaltom, videti še bolj vpadljiv kot sicer. Predvsem zaradi njegovega videza in velikosti ima voznik tega 5,3-metrskega orjaka precej manj težav z nevarnimi izsiljevanji prednosti v gostem prometu. Tudi na prehitevalnem pasu avtoceste se pred hiluxom precej hitro sprosti prosta pot.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2755  cm3, največja moč: 150  kW (204 KM) pri 3000 vrt./min, največji navor: 500 Nm pri 1600 vrt./min. Zadnji pogon in priklopljiv štirikolesni pogon z zaporo zadnjega diferenciala, samodejni šeststopenjski menjalnik z reduktorjem.
Mere in masa: dolžina: 532,5  cm, širina: 181,5  cm, višina: 190  cm, medosna razdalja: 308,5  cm, masa praznega vozila: 2270  kg, dovoljena skupna masa: 3210  kg, površina tovornega prostora: 2,5 m2, posoda za gorivo: 80 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 9,5 l/100  km, izpust CO2: 250  g/km, poraba na testu: 9,9 l/100 km.
Cena:  Toyota Adria: 45.850 EUR.
Od znotraj par nič ne spominja na garača. Le številna uporabna držala za voznika in spootnike ter dodatna stikala za upravljanje pogona diskretno povedo, da se ta avto pelje tam kjer se večina drugih ne zmore.

 

Kdor o njem razmišlja kot osebnem avtomobilu za potovanja ali celo počitniške ekspedicije, naj temeljito razmisli o tem, kako bo nadgradil in opremil tovorni prostor. Toyota ponuja precej širok nabor dodatkov, med katerimi je 10 različnih nadgradenj oziroma zastorov tovornega prostora. Pri vstopu pomagata široka pragova in ročaji na stebričkih, ki so namenjeni tudi dodatni opori pri strmih spustih ali pri premagovanju bočnih naklonov.

 

Ključne besede


TestToyotaTest avtaterenska vozilaToyota hiluxterenska vožnjaštirikolesni pogonpick-up

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

27

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

27

Shrani

Delite s prijatelji